Reviews van Tenten, Tassen, Foudraals, Voerboten en Boten


Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

30-05-2012 22:54

Iemand ervaring met de Daiwa Infinity 6 Rod Holdal?

Kan hem raar genoeg nergens meer in Nederland vinden..
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

20-07-2012 20:27

Ik heb nu een half jaartje de JRC Stealth Brolly system en ben er nog steeds erg blij mee. Ik ben zelf een groot voorstander van een tentje snel opzetten zonder teveel gedoe, dit is precies wat je krijgt bij deze tent. Staat letterlijk in 2 minuten en staat dan ook gelijk als een huis.

Ik heb al meerdere sessies gedaan met deze tent op een groot open water met een volle westen wind met regen erop. Dit was voor deze tent geen enkel probleem. Inklappen van de plu is onmogelijk gemaakt door er een grote schroef in te draaien ipv waar normaal je stok van je plu zit. In het begin zal dit wel even wennen zijn om hem erin te draaien omdat je de centrale spin even iets verder moet drukken met kracht.

Ik ben een echte buitenslaper en daarom rits ik het voorzijl er meestal nooit in en heb ik die altijd los in mijn tas. Indien het echt slecht weer gaat worden rits ik het zeil er pas in. Het voorzeil zit maar met 1 rits vast dus is gemakkelijk en snel aan te brengen. In het voorzijl zit een grote deur (met ritsen) en in de grotere deur nog een kleiner deurtje wat zeer prettig is als je bij slecht weer toch zicht wilt houden op je hengels. Het kleine deurtje kan je uitrusten met 3 verschillende zeiltjes. Een dicht doek, muggengaas of een transparant zeiltje. Deze zeiltjes worden er bijgeleverd. Ook zit er standaard een grondzeil bij welke eenvoudig met klittenband aangebracht kan worden.

Als optie is er nog een winterskin te krijgen.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-07-2012 14:23

Iemand nog een review over deze tent, ben ik erg benieuwd naar.

Afbeelding

Fox eurodome is het geloof ik :lol: :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-07-2012 15:35

is een super tent zeker een aanrader makkelijk op te zetten zeer stabiel alleen je kan er niet al t eveel in kwijt het is meer voorde struinende visserts :P
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

25-07-2012 13:05

Wie neemt zijn ijsbeer dan ook mee naar de waterkant?!
Daniël palma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2012 12:37
Locatie: Veenendaal

15-10-2012 11:22

Niets tegen ijsberen 8) echt een prima tent je krijgt alleen wel snel last van je rug. Je hebt vooral het idee dat je leven een hondenleven is geworden. :D
Gebruikersavatar
Dennis Arentshorst
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-07-2010 20:09
Locatie: Geleen, Limburg

15-10-2012 15:57

De Fox Retreat Xl met winterskin:

Het feit dat deze gemaakt is met Ventec doek, was voor mij doorslaggevend in de keuze. Tent is met 165 redelijk hoog te noemen.

Opzetten:
Opzetten gaat heel gemakkelijk en snel. De balijnen in elkaar zetten, spanlint vasthaken en omhoog klappen. Haringen plaatsen en door de spanners die in het zeil zijn verwerkt kun je het zeil mooi strak spannen. Niet zo moeilijk. Daarna kun je fijn het dikke stevige grondzeil erin klikken met de snelsluiting. Deur spannen en klaar.
Haal je de deur eruit, gooi de skin erover en vastzetten. Beide deuren zijn exact hetzelfde. Zonder de deur van de tent zelf, wordt de tent van binnen geweldig groot. Beide deuren hebben 2 mesh vakjes om de receiver in te doen. De ventilatieramen zijn ook voorzien van meshvakken, deze heb ik nog niet gebruikt.

Met 2 zeer brede bedchairs, nog heel veel ruimte over als pad, net iets minder dan een meter. Het fijne met de skin is het extra stuk grondzeil die je dmv klitteband aan het grote grondzeil vast maakt.
De tent heeft een fijne lange luifel, binnenregenen is vrijwel uitgesloten, tenzij de wind in de richting van de tent staat. Let wel op je hoofd met naar buiten lopen.

Daar het dit weekend 's nachts erg koud was, heb ik de eerste nacht zonder skin uitgeprobeerd. We hebben met 2 personen en 2 honden erin geslapen. Helaas wel condensvorming maar niet storend. Alleen condens in het voorste deel van de tent.
De 2de nacht toch de skin erover gedaan, en ja hoor. Geen condens meer te bekennen. Super.

Gezien het doek van het VENTEC materiaal is gemaakt, loopt regen en condens aan de buitenzijde zo van het doek af en zorgt er ook voor dat de tent snel opdroogt.

Als je de tent gaat opruimen, zorg dan dat de stangen goed uit elkaar zijn gehaald. Door de inwendige elastiek schieten deze snel terug in elkaar, waardoor je dus met inklappen goed moet opletten, anders verbuig je een stang.

De tassen van zowel de tent als de skin zijn lekker ruim, dus deze past er altijd goed in. Ook als die na gebruik niet heel strak wordt opgerold.

1 nadeel, de tent is redelijk zwaar. Maar voor mij geen belemmering. Heb altijd de auto bij de stek of ik heb een trolley.

Voor de geinteresseerden. Kijk heel goed rond. Er zijn behoorlijke prijsverschillen bij de winkeliers. Zowel de tent als de skin. Ik heb beide los gekocht en beide bij een andere winkelier



Afbeelding
Beter 1 karper in het net, dan er geen.
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

15-10-2012 20:56

Zijn er mensen die ervaring hebben met de tenten van Vision? Het is een vrij onbekend merk, maar ik zag een filmpje van de Vision Kashkym Pro Dome.

Onderstaand filmpje betreft de Kashkym Pro Dome:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-zSRt4HWYU
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

03-12-2012 23:54

ik zelf heb in het voorjaar gekozen voor de yaris trend oval shelter
omdat ik vaak op plekken zit waar ik niet veel ruimte heb en dit ook
nog een leuke shelter is voor de enkele nachtjes ff plaatje voor de
mensen die hem niet kennen

Afbeelding

voordelen:
erg snel opzetten
goed voor kleine stekken
genoeg ruimte voor spullen en stretcher
goedkoop

nadelen:
bij veel regen last van nevel in de tent
rits en bevesteging van balijnen gaan snel stuk
draagtas is niet stevig waadoor de stormpalen door de tas prikken
de dopjes van de stormpalen waar het schroefdraad in zit laat de lijm van los

dus kort gezegt een idiaale tent voor de mooi weer en korte sesies
maar wil je het heele jaar doorvissen dan heb je tog een 2de tent nodig
groeten tim
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

04-12-2012 13:25

Beste Tim,

Toen ik je review las dacht ik eigenlijk: wat een knaken ding!

'bij veel regen last van nevel in de tent
rits en bevesteging van balijnen gaan snel stuk
draagtas is niet stevig waadoor de stormpalen door de tas prikken
de dopjes van de stormpalen waar het schroefdraad in zit laat de lijm van los'

Kort samengevat gaat ie dus stuk, verlies je je stormpalen onderweg en wordt je nog nat ook als het regent, of is dit ding zo goedkoop dat je dat voor lief neemt?
Laatst gewijzigd door Remco Kulk op 04-12-2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

04-12-2012 13:35

Zelf heb ik een JRC Contact 2 man.
2 jaar geleden voor een prikkie op een beurs gekocht, we kochten er 2 tegelijk dus kregen we korting

- Genoeg ruimte voor 1 persoon ( dat is eerlijk gezegd ook wel logisch omdat het een 2 man is )
- Eenvoudig op te zetten en op te ruimen.
- Sterk materiaal.
- Ik ben tot nu toe altijd droog gebleven in deze tent.
- Je pakt hem zo mee, het is maar een betrekkelijk klein pakketje in opgerolde toestand.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

04-12-2012 18:23

Remco Kulk schreef:Beste Tim,

Toen ik je review las dacht ik eigenlijk: wat een knaken ding!

'bij veel regen last van nevel in de tent
rits en bevesteging van balijnen gaan snel stuk
draagtas is niet stevig waadoor de stormpalen door de tas prikken
de dopjes van de stormpalen waar het schroefdraad in zit laat de lijm van los'

Kort samengevat gaat ie dus stuk, verlies je je stormpalen onderweg en wordt je nog nat ook als het regent, of is dit ding zo goedkoop dat je dat voor lief neemt?


sorry maar topic was nie bedoelt voor comentaar maar gebruik dit ding voor
korte en mobiele sessies niet voor lange weekenden zoals in de tekst vermeld staat
dus snap niet zo goed wat je bedoelt met je reactie heb er zelf ook een
fox continental easy dome bij om dit te voorkomen staat ook bij dat je haast een
2de tent moet gebruiken als men deze aanschaft heb hem erbij gezet voor de minder
bedeelde vissers die alleen in dit merkensegment kunnenen kopen

groeten tim
michiel hoeyberghs
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-08-2012 00:29
Locatie: mol

04-12-2012 20:40

b-carp foudraal

heb me een tijdje geleden een nieuwe foudraal aangeschaft, jet gaat om de foudraal op de onderstaande foto.
ik vinf het een super foudraal, geschikt voor 3 opgeteugde hengenls en 3 apparte stokken.
de molens zitten in apparte gevoerde vakken e zijn extra beschermd door een verharde buitenkant.
een extra metalen staaf megeleverd om de foudraal stijf (recht)te houden omdoorbuigen te voorkomen.
2 opbergvakken langs de buitenkant voor schepnet en weegzak bvb.
stevige handgreep en schouderband.
dikke en kwaliteitsvolle ritsen.

Afbeelding
karpervissers zijn:

a) mensen met veel te veel tijd en geld
b) mensen met een mentale beperking en dus GEK!
c) ordinary peaple trying to catch an extrodinary carp fish!!!
d)all of the above
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

15-12-2012 15:31

Ik moet het gewoon even kwijt....

fox eclipse 2 man:

Een SUPER BUNKER BEUKER!!!!

De tent heeft vanaf de 1e week van September tot afgelopen dinsdag ( dus dat is toch echt een 3,5 maand ) op de zelfde plek gestaan. met weer en wind... Kan je het je nog herrineren, volgens mij 3 weken geleden die super storm...
peule schilletje voor deze tent. Dikke laag sneeuw,,,, nix aan de hand.

Ik heb deze tent nou 1 seizoen en wat een super tent is dit. Helemaal trots
alle ruimte voor in me uppie en voor ALLLLL me spullen die ik mee neem. Je kan nog lekker zitten ook wanneer het slecht weer is, ruimte zat.

Het enige nadeel vin ik de ritsen, zo ie zo bij al mijn fox producten.

me foudraal ,me vis tas en me tent allemaal van fox en allemaal gezeik met die ristsen maar ach, daar word je ook steeds handiger in ;)

Voor nu toch echt even de tent opgeborgen maar die gaat er begin Maart gewoon weer uit..

Was het al maar weer Maart
peter. debruin
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-10-2012 20:01

29-12-2012 17:59

piet vogel

heeft er misschien iemand ervaring met de jedi 2men dome van piet vogel
ik wil hem waarschijnlijk kopen
maar weet niet hoe de kwaliteit is en of dat die gemakkelijk op te zetten is.

gr
wilco heek
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-03-2013 18:38
Locatie: rijssen
Contacteer:

12-06-2013 22:16

Afbeelding


Zou er ook een over wrap bij ziten lijkt me wel een makkelijke tent me stoel past er.mooi in leuk voor day trips.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

23-06-2013 19:43

Trakker Tempest Bivvy:

De levering van deze tent omvat standaard de volgende dingen; De tent zelf in een ruime (maar zeker niet té grote) draagtas met daarin een heavy duty grondzeil, bivvy pegs en een losse tension strap. Helaas wordt er bij de tent geen clear window geleverd en is deze tot op heden ook niet via trakker te bestellen. (Ik heb me een stuk doorzichtig PVC besteld en laat er bij een kleermaker een window van maken)

Het opzetten van de tent vereist in het begin een klein beetje gewenning, maar wanneer je eenmaal door hebt waar je op moet letten valt het reuze mee. Mijn ervaring is dat je de baleinen echt goed recht in elkaar moet steken (m.a.w. niet getwist) want anders heb je teveel spanning op het doek staan om de tent eenvoudig uit te vouwen. Ik heb zelf met een watervaste viltstift een paar streepjes op de baleinen gezet toen de tent perfect stond, derhalve gaat het bij mij nu vrij simpel. Het opzetten gaat nu dus vrij simpel, grondzeil uitvouwen, tent daarop leggen en de baleinen in elkaar zetten, dan spreiden en ten slotte op spanning zetten door de aluminium hendel vast te zetten en de tent aan het grondzeil bevestigen.

Opzetten in (extreem) harde wind is zoals bij vele tenten wat lastiger. Tijdens een van mijn eerste sessies met de tent aan de Ijssel stond er een lekkere windkracht 6 a 7 te blazen waardoor ik bijna wegwaaide met tent en al ... Ik heb toen de tent met de rug naar de wind op de grond gezet en aan die zijde ook vast een aantal pegs in de grond gestoken waardoor het toch prima lukte om de tent op te zetten.

Het opruimen van de tent is echt in een mum van tijd gedaan, simpelweg de pegs eruit, tent van de tensionstrap of grondzeil los koppelen en inklappen.

De kwaliteit van de tent en bijgeleverde spullen bevalt mij tot op heden prima. Het doek staat mooi strak, laat geen water door (ook niet toen we afgelopen week 75mm binnen een uur over ons dak kregen!!!) en heeft niet heel veel last van condens. (Al gebruik ik de tent enkel doeks waardoor je het niet geheel kan voorkomen) De gebruikte ritsen zijn dik, stevig en makkelijk te gebruiken. Het grondzeil is heerlijk soepel maar toch van behoorlijk dik materiaal.

Qua ruimte in de tent heb ik er (ruim) voldoende aan. Vis altijd in mijn eentje en mag me graag verstoppen tussen wat struiken op plekken waar ik niet helemaal legaal zit te vissen. (*KUCH* natuurgebieden) Mijn stretcher plaats ik altijd over dwars en behoorlijk ver naar achteren. Ik heb op deze manier voor de stretcher een zee van ruimte en kan ook nog het nodige achter de stretcher kwijt. Voordeel van deze tent is dat de uitgang net wat hoger is dan bij veel andere 1-man tenten. Ik had hiervoor een aqua M3 bivvy met een klein luifeltje, maar hier stote ik dikwijls mijn rug aan wanneer ik een volle vluiter had.

Tot nu toe vooral voordelen, maar natuurlijk zoals bij iedere tent eigenlijk wel ook nadelen. Wanneer het regent en er staat weinig wind of deze is gedraaid en staat op de voorkant van de tent, dan is er niets dat je beschermt en valt de regen een stukje in je tent. Tenzij je natuurlijk de deur (half) dicht doet, maar door het ontbreken van een clear window heb je dan ook geen overzicht meer over het water / je stek. De prijs is daarnaast behoorlijk hoog, ondanks dat het echt een tent van goede kwaliteit is. Ik heb voordat ik de tent kocht redelijk research gedaan en kwam prijzen tegen van €575,- tot circa €850,- en heb de tent uiteindelijk na wat kletsen voor zo'n €650,- gekocht bij een dealer hier in de buurt. Dat laatste is me meer waard dan die €75,- korting, die ben ik aan benzine kosten vaak al kwijt bij de andere handelaren en garantie afhandeling wordt dan ook lastiger.

Ik ga zelf binnenkort de wrap er ook bij kopen zodat ik minder last heb van inregenen, geen condens meer heb en in de winter een extra laag isolatie heb om het iets behagelijker te hebben.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-08-2013 16:00

Michael ik heb de zelfde tent en had het niet beter kunnen omschrijven.

Het is echt een toptent
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-10-2013 21:01

hoor de laatste tijd veel over de fox supa brolly.
denk laat ik es een filmpje maken erover.


Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-10-2013 21:19

Danny Stelten schreef:Iemand ervaring met de Daiwa Infinity 6 Rod Holdal?

Kan hem raar genoeg nergens meer in Nederland vinden..


effe gekeken, maar ik zag alleen de 3 rod holdall (bedoelde je die?):
http://www.carpcompany.nl/index.php?mai ... ts_id=5774
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

14-11-2013 11:38

Danny Stelten schreef:Iemand ervaring met de Daiwa Infinity 6 Rod Holdal?

Kan hem raar genoeg nergens meer in Nederland vinden..


De vraag is oud, maar toch even reageren voor het geval iemand recent met dezelfde vraag zit: ik heb 'm en het is een zeer degelijk foedraal, biedt uitstekende bescherming door de voering en de flappen die je over je hengels heen legt en vastzet met klittenband, zodat er niks meer mee kan gebeuren. De afscheidingen/beschermers tussen de ruime molenvakken zijn gevoerd en hoog genoeg om alles af te dekken, zodat ook daar geen problemen ontstaan. Verder ruime opbergmogelijkheden voor banksticks, je net en aanverwante artikelen, stevige ritsen en degelijk afgewerkt.
Een minpuntje: de stof van de buitenste hengelbeschermer wil nog wel eens tussen de rits komen en komt niet altijd even gemakkelijk weer los. Dit is vooral een kwestie van opletten bij het dichtdoen, dan gebeurt er niks. Maar als je wat haastig bent en daar niet om denkt, dan heb je er extra werk van. Voor de rest niets dan lof over dit foedraal.
Als ie niet meer te krijgen is: Soul heeft een vergelijkbaar foedraal voor een iets schappelijker prijs.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

14-11-2013 13:16

http://www.futurefishing.co.uk/prologic ... 1648-p.asp

Ik heb laatst deze sleeves gekocht, vooral erg handig als je kleine hengels hebt( Nash Dwarf bijv. ), passen er
perfect in en je hebt een mooi compact setje bij je terwijl je hengels toch beschermd zijn;)

In principe te gebruiken voor hengels tot en met 390 cm ( de foudraal is natuurlijk geen 390 cm lang voor de scherpe lezers ;) ).

Ik vind het ideale dingetjes, vooral omdat er een soort van opschuif hoesje voor op de bovenkant zit, met
andere foudralen had ik nog weleens problemen met toppen tussen de rits. Wat ook zeer handig is dat je het
vakje voor je molen kan verstellen. Ik had ze voor 2 tientjes per stuk.
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

25-02-2014 18:11

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ron (zie ook voorstel topic), en zoals daar gezegd ben ik nog niet zolang bezig met karper vissen en ben ik via Carp Zwolle oa op dit forum beland en wil ik bij deze ook mijn bijdrage doen door een review van mijn nieuwe voerboot te plaatsen.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een Baitstar Pro voerboot gekocht bij dhr. Kuiper in Apeldoorn,
Ik was opzoek naar een voerboot en ben via via bij hem beland, heb een proefvaart gemaakt en hij heeft me alles uitgelegd en laten zien hoe het werkte en hoe de boot gebouwd word door hemzelf.

Ik had zelf alleen ervaring met een trend voerbootje maar was na de proefvaart en alles er omheen al snel verkocht, en heb begin januari een boot bij hem gekocht.

Alle gebruikte materialen ed staan goed bekend (en worden ook in de meeste “graupner” voerboten gebruikt), ik heb zelf gekozen voor de pro versie incl. Spektrum DX6 zender.
De compleetheid van de set viel mij ook mee icm. de prijs want ik heb voor rond de 1000euro een boot gekocht met 3 voerbakken (totaal ongeveer 2,5kg voer (meer dan zat voor mij aangezien ik toch niet meer dan 1kg per hengel bijvoert, meestal zelfs maar iets van 500gr max), LED verstraler en 4 navigatie leds rondom welke schakelbaar zijn vanaf de zender en digitale volt meter.
De boot heeft geen roer maar stuurt dmv. zijn 2 motoren en kan dus ook om zijn as draaien en is dus erg wendbaar.
Verder is de boot netjes afgewerkt zoals je mag verwachten voor dat geld, al zie je natuurlijk wel dat het GEEN fabrieksboot is maar met de hand gemaakt(maar dat heeft wel zijn charmes vind ik).

Omdat het de afgelopen weken redelijk zacht weer is geweest heb ik hem al een aantal keer kunnen testen tijdens een sessie en ik wordt steeds enthousiaster want alles werkt perfect en loopt soepel.

Hij is sneller dan mijn trend, er kan meer voer in door de 3 voerbakken/kleppen, daarbij is hij dus lekker wendbaar en kan ik hem zonder problemen bij/onder takken varen zonder dat hij blijft haken want hij heeft verder geen zichtbare antenne’s. Ook is het bereik meer dan zat want ik kan hem zonder problemen nagenoeg uitzicht varen en dan reageert hij nog steeds.

Ik weet dat het nog erg vroeg is om een echt oordeel te geven maar naar mijn idee is dit echt een perfecte boot voor mijn visserij want hij is ook niet lomp groot of zwaar en dus goed mee te nemen voor korte/lange sessies.

Ik zal in de loop van de tijd dit topic proberen aan te vullen met mijn verdere ervaringen als jullie dat leuk vinden.
Ik vond het in ieder geval leuk om een eerste review te plaatsen :),
Foto’s zal ik ook zsm erop zetten zo gauw ik weet hoe dat moet,

Op www.baitstar.nl kun je meer informatie vinden over de boot en bouwer,

Grt

Ron
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

01-04-2014 15:40

Hallo Allemaal,

Na een aantal maanden redelijk intensief gebruik van de boot (minimaal 1 dag per week, met 10 - 15x uitvaren)hier nog steeds een erg enthousiaste gebruiker van de Baitstar voerboot.
Tot nu toe heeft hij me nog geen 1x in de steek gelaten en de snelheid en wendbaarheid zijn echt goed te noemen, voor mij echt geen andere boot meer!

Ik heb er onlangs ook al een dieptemeter in laten bouwen bij hem, dit is de Condor FC500 geworden, deze koste mij 499 euro incl. inbouw. Ik was er eerst wel huiverig voor aangezien ik eigenlijk een RF15 of Lowrance in wilde maar Berry drukte mij op het hart dat deze dieptemeter minimaal net zo goed is als de eerst genoemde.

Ik had al wat ervaring met een lowrance van een maat van mij en was dus erg benieuwd, ik heb hem nu meer dan een maand in gebruik en kan zeggen dat hij niets teveel heeft gezegd. de FC-500 heeft een groter bereik dan de Lowrance (Visvinder-oost) van mijn maat en zelfs temperatuur en accu spanning (van eitje in boot en display) worden weer gegeven (dit is niet zo bij de lowrance). Qua diepte ed geeft hij ook nagenoeg dezelfde waarden aan als de lowrance maar de FC-500 heeft een veel groter bereik.

Waar ik vis kan mijn maat met zijn lowrance niet verder dan 200 - 250m maar de FC-500 kan met gemak nog 50 - 100m verder.

Ook qua helderheid is het een top apparaatje naar mijn idee, en laten we het over de prijs maar niet hebben want hij is bijna de helft goedkoper dan de lowrance!

Dus voor mij niets anders meer dan een Baitstar incl. Condor FC-500,

Ik denk echt dat niemand een miskoop zal doen aan deze mooie boot,

Ik heb ook al nieuwe hengels gekocht (Nash Scopes) en zal daar ook binnenkort een review voor plaatsen!

groetjes,

Ron
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

16-04-2014 16:19

Beste vissers,


Ik ben op zoek naar een Aqua Atomic, vooral omdat deze lekker licht is.

Maar nu het volgende: Ik met me 107 kilo'tjes heb een gigantische stretcher (Nash Wideboy), mijn vraag was of iemand weet of deze stretcher in de Aqua Atomic past.

Ik hoor het graag van jullie,

Succes met de vangsten!

Grtz
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!