Reviews van Hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

07-01-2011 16:01

@ Marnik

heb een mailtje de deur uit gedaan over de platiums.
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

09-01-2011 15:54

Mensen, wie van jullie kan mij wat vertellen over de Fox evolution hengels? Nergens op het net info te vinden over deze stokken...ik weet dat het al wat oudere stokken zijn dus misschien kunnen er een aantal rotten in ons vak er wat meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Gr, Ruben
You fail when you stop trying...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-01-2011 12:46

Even off topic

HEREN HET IS NIET DE BEDOELING HIER CONSTANT TUSSEN DE RIVIEUWS DOOR, VRAGEN TE STELLEN OM JE TE LATEN INFORMEREN OVER HENGELS DIE JE OP HET OOG HEB.

DAT KUN JE OOK EVENTUEEL BIJ JE PLAATSELIJKE HENGELSPORT ZAAK LATEN DOEN.

Of maak daar eventueel een nieuw toppic voor aan

MVG
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

23-01-2011 21:15

iemand ervaring met chubs ;) ???????
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

25-01-2011 10:03

marnik van cauter schreef:iemand ervaring met chubs ;) ???????


Welke?
Fred de Boer
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-01-2011 11:34

25-01-2011 21:16

Vis sinds vorig jaar met de Outcast, nu al spijt van. Zag er leuk uit op de site van Chub met die testmachine.
Zit te weinig power in om afstand mee te gooien. Ben op zoek naar hengels, die ver gooien maar ook lekker drillen onder de kant.

Iemand suggesties ???
DE HAAAAGH FOREVER..............
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

26-01-2011 11:26

vind de shimano hyperloop wel lekker, heb ze zelf ook en ik vind ze ook lekker drillen onder de kant
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

26-01-2011 13:22

beste mensen,
kan iemand mij helpen ik heb 150 euro te besteden voor nieuwe hengels.
weet iemand daar leuke hengels voor?

MVG Kevin :$
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

26-01-2011 20:08

@ kevin
het is je bij je vorig aangemaakte topic ook al verteld
geef ons wat meer info dan kunnen wij jou meer info geven
voor 150 per hengel heb je mooie stok
voor 150 per 2 hengels word het al minder
en voor 3 is het bijna niet te doen

dus waarvoor wil je de hengels gebruiken etc,
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-01-2011 20:16

keertje Frankrijk, daarnaast vijvers en kanalen. Zoals in de andere topics, volgens mij dwaalt zijn broer hier ook rond met dezelfde vraag..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Alex de Hartog
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-01-2011 10:36
Locatie: Eindhoven en mijn Karsten

26-01-2011 20:43

Kevin vissers schreef:beste mensen,
kan iemand mij helpen ik heb 150 euro te besteden voor nieuwe hengels.
weet iemand daar leuke hengels voor?

MVG Kevin :$


Kevin, voor nog geen 140 euro heb je aan de TSI hengels van JC echt de mooiste en sterkste hengels die kan krijgen.

staan op http://www.jc-carpproducts.co.uk volgens mij te koop in Nederland bij Hareco en Monstercarp
Fred de Boer
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-01-2011 11:34

26-01-2011 21:43

Hey Alex, Ik heb net even gekeken op die Engelse site maar daar kosten ze dus meer dan 300 pond. hoe kan hareco de dan voor 140 euro verkopen ??? Gejat ofzo :(
Ik hoor hier in den Haag steeds meer over Hareco praten, ga maar eens kijken
DE HAAAAGH FOREVER..............
Alex de Hartog
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-01-2011 10:36
Locatie: Eindhoven en mijn Karsten

26-01-2011 21:49

Fred de Boer schreef:Hey Alex, Ik heb net even gekeken op die Engelse site maar daar kosten ze dus meer dan 300 pond. hoe kan hareco de dan voor 140 euro verkopen ??? Gejat ofzo :(
Ik hoor hier in den Haag steeds meer over Hareco praten, ga maar eens kijken


Je moet mij niet vragen hoe ze dat doen, ik sta niet achter die toonbank daar. Maar die hengels zijn echt beauty's
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-01-2011 14:44

Inkoop verkoop I GUESS

Maar zeker geen klagen over Hareco Toppie
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-03-2011 09:19

Fred de Boer schreef:Vis sinds vorig jaar met de Outcast, nu al spijt van. Zag er leuk uit op de site van Chub met die testmachine.
Zit te weinig power in om afstand mee te gooien. Ben op zoek naar hengels, die ver gooien maar ook lekker drillen onder de kant.

Iemand suggesties ???



Te weinig power? Ik heb er 1x mee gegooit en haalde de clip op 110 meter vrij "simpel".
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

07-03-2011 17:52

[quote="Fred de Boer"]Vis sinds vorig jaar met de Outcast, nu al spijt van. Zag er leuk uit op de site van Chub met die testmachine.
Zit te weinig power in om afstand mee te gooien.

Zal hem in je molen of hoofdlijn moeten zitten.
Met de outcast kun je echt alles doen,zit hem zeker niet in de power.
Of kijk eens bij andere hoe je het beste kan werpen.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

08-04-2011 23:51

Prologic T-carp 12ft 2 3/4 lb hengels

Van Prologic deze hengel meegekregen voor een ultieme test.
Ik ben namelijk op zoek naar een hengel die fijn kan drillen, ook met gevlochten lijnen en ook vanuit de boot. Hij moet lekker diep buigen en ook stevig genoeg zijn om een vis van 400 meter plus weg te trekken.
Daarnaast moet hij zeer zwaar lood (140gram plus een flinke pva stick) weg kunnen zetten ivm riviervisserij in Frankrijk.
Hoge eisen aan een hengel dus, er blijven er maar een paar over die ik ken en die zijn erg prijzig (€ 400 plus.) Ik zoek stokken onder de 250 euro per stuk. Deze prologics zouden rond de 150 moeten kosten als ik het goed begreep.
Tot nu toe nog geen betaalbare hengel gevonden waar ik dat mee aan durfde en geen leverancier die mij vertelde dat het wel kan met hun hengels. zo'n pva stick weegt al snel 50 gram!!! dus pas hier mee op! je zit zo rond de 180 gram en daar zijn alleen zeehengels voor gemaakt.
De vertegenwoordiger van Svendsen sport gaf mij de hengel en zei: gooien maar en kijk maar of hij breekt of niet.
Nou dat laat ik mij geen 2 keer zeggen.
De hengel is zeer slank en afgewerkt met een ruwe krimp onder de fuji reelhouder en op het eind. Een dikkere duplon dop voor grip in je steunen, heel apart.
De hengel is volledig hoogglans afgelakt en kleurt bruin groen weg in de zon. De wikkelingen zijn zeer donker paars achtig. Apart….. wel mooi. Duidelijk verstevigde delen bij de sluitingen en op alle plekken waar het hoort.


Vandaag naar de waterkant, eerst vanaf de werpplaats wat lengtes tot 90 meter opgemeten via google earth om te bepalen hoe ver je gooit.
De setup:
de genoemde prologic hengel
daiwa infinity x 5500 BR
Gardner tackle GR500 15lb gevlochten lijn met 4 meter berkley big game nylon voorslag van 0.65mm

1e worpen: 80 gram lood, geen punt, afstand eenvoudig 90 meter. voelt als ideaal werpgewicht voor deze hengel.
2e serie worpen: 100 gram lood, afstand rond de 80 a 90 meter met groot gemak.
3e serie worpen: 112 gram lood, hengel geeft geen krimp en de 70 meter werd met gemak gehaald.
4e serie worpen: 140 gram lood, Hengel geeft nog steeds geen krimp, ook niet bij overhands werpen en volgas vooruit met gemak 70 meter! En je hebt het gevoel dat er meer uit te halen valt.
5e serie worpen: ultieme test: korda big grippa 168 gram lood! Dit is ongeveer gelijk aan een 120-140 grams lood met een pva stick.
Eerst voorzichtig zijwaarts, het voelt veel te zwaar, ik zou dit nooit overhands doen met een hengel van mij zelf. Maar zijwaards gaat wonderbaarlijk genoeg goed richting de 30 meter. daarna de 40 en de 50 meter grens.
Veel verder krijg ik hem niet zijwaarts dus dan maar weer overhands.
Ogen dicht houden ivm mogelijk rondvliegende splinters en een rustige overhandse worp maken.
Dat gaat goed, Nu wat harder, naar de 50 meter onder problemen.
Nu weer harder, naar de 60 meter zonder dat de boel breekt.
Ik wordt nu erg nieuwsgierig en knal de bonk lood volgas naar de 70 meter boom op de overkant en red gewoon met gemak deze afstand!

6e serie worpen: de zelfde big grippa van 168 gram plus een 56 grams loodje er naast!!!!!
224 gram dus!!! Zo zwaar zal ik nooit vissen.
En raad maar, geen probleem voor de prologic.
Ronduit bizar.

1-0 voor prologic.


Dit weekeinde krijgt de stok zijn eerste dril test als de karpers meewerken.
als het bevalt worden dit zeker de nieuwe Frankrijk stokken.
Als ik meer weet zal ik het hier ook even plaatsen.
Groeten Bob
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

09-04-2011 07:30

Bob dit is egt ziek (niet van jou dan hè) maar meer dan200 gram is toch nie normaal meer?? Dat zon "goedkope" hengel dat houdt. Als dit verhaal waar is kunnen ze die dingen gerust 50 euro duurder maken.
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

11-04-2011 12:04

Patrick, als je ze ziet en gebruikt, dan denk je gelijk aan een prijskaartje van 250,- maar dat zijn ze niet. op het oog doet de blank niet onder voor een aantal handbouwers. alleen de afwerking op miniscuul niveau laat iets te wensen over.
op de sluiting kan je namelijk nog een klein streepje van de verf zien die aangaf waar de ogen moeten komen en de lak bij de ogen is niet overal precies een mooie rechte rand. maar dat zag ik pas na een paar dagen en het is niet storend omdat de hele blank gelakt is. Het valt dus niet op. Er is ook geen rvs ringetje bij de oversteek geplaatst.
Vandaag hoor ik de echte prijs en dan zal ik het ook ff posten.


Gisteren gevist met deze ene hengel en er ook op kunnen drillen. 8)
Hengel heeft meer dan genoeg ruggengraat voor grotere vis en buigt prima door voor het vissen kort onder de kant of vanuit een bootje. ik durf zelfs te stellen dat gevlochten lijnen geen probleem zijn mits je voldoende voorslag gebruikt.
Ook met kleine vis (10ponder) had ik nog best een aardige sport.

Ik heb een paar worpen 35/100 pure fluorocarbon hoofdlijn gebruikt (gebruik ik normaal altijd met de voerboot) op een BB longcast. waardeloze werplijn dus die zo erg kinkt dat de boel geregeld in de knoop tussen je ogen uit vliegt.
Ik redde nog de 90 meter met deze stugge lijn en een chod met 112gram. best knap want normaal kom ik er niet over de 75 mee. hierna maar weer adrenaline er op gedaan.
Dien ik er ook nog bij te vermelden dat ik geen enorm goede werper ben? lijkt mij wel relevant.
Wel leuk trouwens als je als de "mindere werper" op een water al je buren er bruut uit gooid en zo de vis weet te bereiken als enige. 3-0 voor mij op dat water en

2-0 voor prologic.


Doe mij er maar 4!
Hopen dat ze snal leveren want ik ga over 11 dagen weg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2011 12:37

Sonik SK4 serie

Bestaande uit:

2.75 lb 12 ft 50 mm startoog
tot
3.5 lb 12 ft 50 mm startoog


2.75 lb 12 ft 40 mm startoog
tot
3.5 lb 12 ft 40 mm startoog

Ik wilde een hengel hebben die niet allerdaags is,zoals we de Foxjes en Shimano hengels dagelijks wel ergens aan de waterkant zullen zien staan

Na lang zeken in het najaar en de winter kwam ik op Sonik uit. in begin 2010 kwam ik er ook al eens op uit,maar was meer toeval dan wijsheid dat ik die site bezocht,want ik had er nog nooit iets over gehoord.

Ik had me een beetje verdiept erin en ze bevielen me wel,
de blank zijn Sonik eigen,dus valt niet onder de grote fabriekanten zoals Chub/Grey/Hardy's.

Ik zocht een hengel waarmee ik flink kan uithalen en waarbij ik een flink gewicht kan verzetten (PVA bag)
Ook moesten de ogen van het top deel enkel potig zijn,omdat ik een hengel wil die soepel kan buigen en bovenal licht is in de top. Ik kwam uit op de SK4 na veel reviews gelezen te hebben van tevreden Engelse bezitters van deze stokken,het is namelijk altijd een lastig verhaal als je een hengel die niet zo bekend staat in Nederland/Europa koopt en dan vooral ook nog uit Engeland. Wat kan je verwachten he?

Na vaak nadenken en lezen en zoveel mogelijk internet door gespit te hebben,heb ik de SK4 gewoon besteld,3 stokken unknow met toch veel Engelse bezitters die zeer te spreken zijn.

Eindelijk had ik ze in huis,na het uitpakken wist ik het wel. Ik had een goede keuze gedaan iedergeval kwa uiterlijk.

Mooie dunne blank, gehele hengel mat donker grijs waarbij alleen het achterstuk na de reel van zichtbaar carbon was voorzien. Ook de enkel potige ogen op het top deel,en alle ringetjes siertjes goud afgewerkt.

Na een lange tijd in de kamer gestaan te hebben,ben ik ermee gaan proef gooien,kijken wat haalbaar was. En moet zeggen dat ik na 2 goede worpen 1x 138 meter haalde en 2e keer 130 meter,de overige 16 worpen kwamen tussen de 125 en 130 meter met soms een worp waarbij alles klopte de 140 meter aantikte.

Zaterdag ochtend ben ik er voor het eerst mee naar de waterkant gegaan,en mocht er 5 Winde's mee drillen en de top ving de Winde actie mooi op,er zit geen zware stijfheid in(Goed dus) en elk contact met de vis is wel te voelen.

Het is niet zo dat als je een 3.5 lb stok hebt dat het dan nodig is om er hard mee te trekken,want daar zijn ze absoluut niet voor. Sommige lijken dat te vergeten en houden zich eraan dat 3.5 lb ook staat voor sleuren en proberen het max uit de hengel te halen. Wrong thinking. Je moet de hengel het werk laten doen en jijzelf hoeft alleen maar bezig te zijn met de molen kwa slip afstelling en de vis te begeleiden door middel af en toe corrigeren.

Maargoed Sonik.


- Perfecte hengels voor de afstand visserij
- Ideaal om lood en pva samen weg te zetten op mooie afstanden
- Voldoende ruggengraat
- Mooie afwerking en een mooie dunne blank voor een 3.5 stok
- Topdeel hebben ze zo licht mogelijk gehouden doormiddel de ogen te voorzien van een enkele poot.

Pijs:

255 pond per stuk.

Nadeel:

Jammer dat deze hengel in Europa nog geen echte bekendheid heeft.

Afbeelding

Afbeelding


Hengels gehouden na de 14 daagse trip in Frankrijk.

Zeer tevreden,en zo tevreden dat ik de Century stokken heb laten schieten.

Gr,

Leen
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 30-05-2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

11-04-2011 17:28

Oké, Bob ik geloof je ook wel maar vind het niet normaal dat die hengels dat aankunnen. Feliciteren kan ik je zeker, want het lijkt me geen miskoop
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2011 20:31

70 meter
168 meter
En vol gas.

Dit gaat de hengel niet lang volhouden.
70 meter vol gas met 168 gram is een teken dat hij het al niet lekker vindt. Niet vreemd ook 2 3/4,buigt kompleet door,want wil hij een sterke ruggegraat hebben dan kom je wel verder dan 70 meter.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

11-04-2011 23:31

Leen,
Waar baseer je dat op dat de hengel dat niet lang vol gaat houden?
Ik heb zelf 4 harrisson balista's en daar knal ik al 8 jaar lang jaar dergelijke gewichten mee weg en die komen niet over de 60 meter. ze doen het nog steeds hoor, geen centje pijn, alleen in de portemonee bij de aanschaf.
Ik vond het te ver gaan om er nog 4 bij te bestellen, ze worden immers veel minder gebruikt omdat ze voor mijn vrouw zijn die er in principe alleen maar in frankrijk mee vist.
Ik heb een van haar hengels daar doormidden gegooid.....(met 170 gram)

Hier vissen we bijna altijd met de 4 balista's of met de 1 3/4lb barbeelstokken.


P.s. even uit nieuwschierigheid, welke gewichten, molens en lijnen heb je gebruikt voor je worpen met de sonic's?
Ik ben heel benieuwd want die komen nu ook in Nederland te koop. Ik had ze al eens gezien.

Nog een paar proefworpen gedaan om te kijken hoe ver je echt kan komen, ik kwam met 112 gram het verst icm 0.30mm adrenaline en een voorslag van een meter of 4 voor de afworp.
Afstand ongeveer 120 meter. ik weet dat er genoeg mensen zijn die er nog verder mee komen omdat ze betere werptechniek in huis hebben. Het is in ieder geval een stuk verder dan ik ooit kwam met een karperhengel en het heeft dit weekeinde 3 vissen opgeleverd omdat ik de enige was die dicht genoeg bij de "goede" zone kon komen.
de rest haalde de afstand tot de zandbanken (tussen de 100 en130m) niet en blankte.


2 3/4lb Is ruggegraat genoeg voor onze visserij, ook op de grote rivieren. Heb een paar sessies gedaan met 3lb 13ft fasttapers op een stuwmeer en op de rivier, dat beviel mij helemaal niet. (1x week met fox the matrix (1e versie)en een week met de kevlar blanks van sportex) gooien is leuk maar drillen is zwaar Kilo Utrecht Tango, helemaal vanuit een zodiac.

Patrick, bedankt, vooral namens mijn vrouw want de nieuwe hengels worden (voorlopig :lol: ) van haar.
Vandaag gebeld met svendsen, ze waren zelf ook onder de indruk van de hengeltest, ik heb er 3 bij laten komen.
Nu komt het mooiste nog, De hengels hebben een prijs van: € 129,- per stuk.
Prijs per 3 of 4 is afhankelijk van de winkelier natuurlijk.

Groeten Bob
Gebruikersavatar
Mikey Lubbers
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-10-2010 18:52
Locatie: Enkhuizen

22-05-2011 12:17

Heeft iemand ervaring met de jrc defenders?
Is dit wat voor een beginner of niet?
MMMMMMMMMMMMMike
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

22-05-2011 14:19

Maat van me had ze, hij was absoluut niet tevreden. Gooien deden ze wel goed maar het carbon was heel dun, bleek later! Zijn slip bleef 1x steken bij een schub van 70 cm, een slanke ook nog en BAM hengel gebroken! Hij vist inmiddels weer gewoon met z'n attack result 2,5 lb, heb ze zelf ook en vind ze erg fijn! hebben genoeg kracht voor de dikkere vissen. Gooien gaat me ook goed, maar vis nooit egt ver dus weet niet hoe ver ze kunnen. Zijn misschien niet die mooie dunne stokken maar doen hun werk wel goed, en dat voor €15,- per stuk! Zeker de moeite waard!
Boeruhhhhhhhhhhh