Reviews van Hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-12-2007 10:48

Reviews van Hengels

--------------------------------------------
Reviewregels:

- Alleen verslagen van Hengels. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PB naar de reviewer.
- Plaats bij het review mits aanwezig foto's en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Review moet minimaal vijf regels tekst bevatten met gebruiks ervaringen of andere interessante zaken mbt de hengel.
- Alleen melden dat de hengel goed is, is te weinig.
- Er mogen meerdere gebruikers ervaringen van 1 product worden geplaatst, iedereen heeft immers een eigen mening.

Interessant om te vermelden in de review is waarom de keuze op deze hengel is gevallen.
Voor en eventuele nadelen ( die wellicht later opgemerkt zijn na gebruik ervan )
Aanschaf prijs en waar
Eigenschappen van de hengel, aantal ogen, kurk, gedeelde foam, helemaal foam, kortom zo gedetailleerd mogelijk.

---------------------------------------------

Mochten er vragen en opmerkingen zijn, wellicht toevoegingen, hoor ik dit graag via een persoonlijk bericht.
Maak er in ieder geval iets moois van om te lezen.

Met vriendelijke groet,

Edward van Berkum
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-12-2007 15:10

Fox Euromaster 12" 2.5 lbs

Afbeelding

Aangezien ik meerdere hengels heb, zal ik met de euromaster aftrappen.
De keuze voor mij was toentertijd ( ergens 2002 ) voor deze hengel vanwege de soepele parabolische blank met een fijn dempend vermogen,
en afgebouwd met kurk ( wat ik toen graag wilde ) en acht ogen.
Het is een roodbruine blank, afgebouwd met fox slik ogen, fuji reelhouder en gemaakt voor de europese markt.
Het maximale werpgewicht van de hengel licht rond de 100 gram, zwaarder kun je er mee werpen, maar dan wordt het wel enigzins een zwabberstok is mijn ervaring.
De hengels worden niet meer geproduceerd sinds 2004, een andere Fox hengel gebasseerd op dezelfde blank en opvolger is de Fox Continental.

De hengel is in vergelijking met de hengels die nu in de winkels liggen enigzins aan de dikke kant, maar heb daar zelf geen problemen mee.
Sanders hengelsport heeft in samenwerking met Fox de EuromasterII uitgebracht, deze hengel is veel dunner maar toch met het klasieke uiterlijk ( de blank is naar mijn idee wel iets stugger, maar dat terzijde ).

Nadelen...

Nadeel van de hengels ( meerdere fox hengels overigens ) is dat de railhouder een rubber laagje heeft, als je met regelmaat je molens eraf haalt ondervind je enigzins slijtage.
Ik had een lijnclip opzich wel prettig gevonden, deze zit wel op de EuromasterII.

Leverancier: Fox ( http://www.foxint.com )
Prijs: 135 euro, adviesprijs 165 euro

Niet meer leverbaar, op marktplaats kom je ze af en toe wel tegen.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

06-12-2007 15:31

Ik heb zelf de ultimate bionic 2,75.Deze hengel heeft 7ogen.Is mooi slank.Het heeft niet echt iets van foam en kurk.Het is meer dat de achter kant door gebouwt is en er een soort stukje stoever materiaal als handvat is gebruikt.Heeft een metalen dop achter op.
Ben voor deze hengel gegaan omdat die mooi slank was.Heeft een mooie actie niet een hele parabolische actie alleen hij krompt mooi tot aan het start oog.
Werp gewicht vind ik het lekkerst tot een gram of 110 meer kan.Tot 140 alleen meer dan 135a140 dan moet je voorzichtig gooien.
Kost geloof ik rond de 70,-.

Hij is alleen uit de productie genomen 1maanden gelden.Alleen ze hebben een verbeterde uitgebracht die kost 2keer zoveel maar die is denk ik net zo goed en ben over deze hengel zker te spreken.

Gr remco
Gebruikersavatar
Michel Wuijster
Berichten: 161
Lid geworden op: 09-05-2007 19:24
Locatie: Vlaardingen

06-12-2007 16:06

PB Dutch Ace 12 ft. 2.25–2.50 lb
7 SIC ogen, een matte blank en afgebouwd met foam.

Afbeelding

Ik heb voor deze hengel gekozen, omdat ik vind dat de hengel een geweldige parabolische actie heeft!
Ik vis met deze hengels op de kleinere wateren en dan is het contact met de vis geweldig.

Ik heb er €95 voor betaald.

De voordelen van deze hengel zijn de mooie actie, de prijs/kwaliteit verhouding en de matte blank (mooie sobere uitstraling).
Het ideale werpgewicht ligt rond de 70/80 gram, meer gewicht kan wel, maar dan kan je niet voluit werpen.

Één van de voordelen is tevens een nadeel, en dat is dat de matte blank erg kras gevoelig is.

PB heeft nu ook de zelfde hengel geproduceerd, maar dan met een dunner handvat van foam, de slim line.

Groet,
Michel
Laatst gewijzigd door Michel Wuijster op 13-12-2007 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Veni, vidi, vici
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

06-12-2007 21:33

WS Maxum

Ik heb vier maxum 3,5 lb 13 ft maxums van de watersportcentrale.nl
Super hengels voor in frankrijk en op stromend water. Ze hebben zeven ogen en een dunne donker rode blank. Fuij reelhouder en foame handgrepen. Optimale werpgewicht zo'n 120 gram, maximale werpgewicht zo'n 150 gram. Kosten waren zo'n 250€ per hengel een jaar geleden

Voordelen;
-sterk
-mooi
-ligt goed in de hand
-gooit een aardig eind, zelfs voor iemand die niet kan gooien.

Nadelen:
-Toch wel heel zwaar voor in nl.
-Drillen onder de top wat minder

gr Carlo
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-12-2007 21:46

Bruinrode Harrison Ballistas hand afgebouwd op de minder courante lichtste 2,5 lbs blank van 12 ft. En dan de oorspronkelijke en niet die slim versie. Deze is slank genoeg. Gewoon glanzend afgelakt. Natuurlijk Fuji SiC ringen met een normaal maatje startoog en een oogje meer naar Hollands gebruik. Kurk met RVS cone, rubberstootdop en Fuji reelhouder. Verder geen aandachttrekkende versiersels. Tja, wat moet je er dan meer over zeggen. Soepele hengels met genoeg power in de achterkant voor een stevige dril. Bij een beetje redelijk werpen een bereik van 80 meter met 2,5 ounce lood. Heerlijke standaard hengels voor het statisch vissen op de Nederlandse wateren. Maar hoedt u voor namaak.

http://www.harrisonrods.co.uk/ballista.htm

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

07-12-2007 13:04

Op verzoek van edward,

Jim Gibbinson Eclipse

Heb 3 JB Eclipse 2 3/4 Lb 12.6ft. Donkerrode hengels met een foamhandvat. Acht ogen geloof ik en het is een medium taper. Drilt geweldig, ook onder de top. Gooit niet zo heel ver in vergelijking met nieuwere hengels. Ideaal gewicht 90/110 gram.

Voordelen:
-mooi
-drilt geweldig
-precies goed voor bijna alle wateren in nl
-Kan de vergelijking met ieder moderne hengel qua dril eigenschappen aan.

Nadelen:
- er zijn er geen meer te koop
- dikke blank
- kwetsbare lak

Dit waren mijn hengels

gr Carlo
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-12-2007 13:43

Rod Hutchinson The Striker 13 ft. 3 lbs


Donkerrode, vrij dikke blank met veel verloop in het onderste deel, zeer geschikt voor obstakel visserij en voor ruige drillers. Blank blijft buigen tot een druk van ongeveer 4 kilo, (dat trek je nooit op een vis dus altijd buiging over) de buiging loopt door tot net boven de reelhouder. Gaat bij een mooie dril ook zo krom dat je twijfelt of je een pen hengel in je handen hebt. Enkel bij het werpen gedraagt deze hengel zich als een drieponder, met een werpgewicht van rond de 110 gram werp ik in normale omstandig heden vlot over de 100 meter, werpgewichten tot 140 gram kunnen zo hard als ik kan gooien weggezet worden. Met een beetje beleid zijn de grote biggrippa’s van 240 en 280 gram nog wel een meter of 50 a 60 weg te krijgen. Hengel is afgebouwd met 7 ogen, 40 mm start oog, grote afstand tussen reel houder en onderkant hengel. Achterste greep heeft een forse verdikking op het uiteinde, waardoor de hengel echt vast te zetten is in je steun, geen touwen ed. nodig om je hengels op de steunen te houden bij het vissen bij obstakels. Meerval mee gevangen tot 35 kilo, maar ook knolletjes in serie zonder problemen. Niet dat het enkel aan de hengel ligt, maar het afgelopen seizoen iets minder dan 2% losschieters, wat toch wel erg acceptabel is voor harde drils, vind ik. Voor mij een super hengel, die ik overal kan gebruiken.

Nadelen; voor mij geen, misschien enkel dat zij witte uitslag :) bij de wikkelingen van de ogen hebben, wat komt door het onder water zetten van het grootste gedeelte van de hengels. Toch zit dit niet onder de lak maar erop, kan het zo met mijn nagels eraf halen.

Of je ze nog kan kopen weet ik niet.

Afbeelding

Afbeelding
8)
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

07-12-2007 17:37

:D Shimano Speedmaster :D

Afbeelding
Afbeelding


Algemeen:

Deze hengels heeft een mooie parabolische actie, ze werpen ook super en het uiterlijk is ook helemaal top. De hengels zijn verkrijgbaar in zo een beetje alle testcurves en je kunt ook nog eens uit kiezen uit een zogenaamde longcast of een fish-playing actie!

Lijst met testcurves:

SPEEDMASTER SPECIMEN

Model Lengte (m) Gewicht (g) Transport Lengte (cm) Delen Geleideogen Blank Materiaal Werpgewicht (g)
SM12225P 3.66 241 186 2 7 XT100 + Biofibre 70

SM12250P 3.66 256 186 2 7 XT100 + Biofibre 80

SM12275P 3.66 286 186 2 6 XT100 + Biofibre 100

SM12300P 3.66 266 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM12300L 3.66 284 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM12325L 3.66 298 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM12225PDL 3.66 245 186 2 7 XT100 + Biofibre 70

SM12250PDL 3.66 261 186 2 7 XT100 + Biofibre 80

SM12275PDL 3.66 296 186 2 6 XT100 + Biofibre 100

SM12300PDL 3.66 270 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM12300LDL 3.66 297 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM12325LDL 3.66 314 186 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM13300LDL 3.96 338 201.5 2 6 XT100 + Biofibre 125

SM13350LDL 3.96 355 201.5 2 6 XT100 + Biofibre 150

SM12250PDL3 3.66 285 126.5 3 7 XT100 + Biofibre 80

SM12275PDL3 3.66 310 126.5 3 6 XT100 + Biofibre 100

SM12300PDL3 3.66 314 126.5 3 6 XT100 + Biofibre 125

Prijsen liggen zoon beetje tussen de 150 en de 200 eurie per stuk.

Gebruikers ervaring:

Ik vis nu ongeveer een jaar met de Speedmasters (2,75 lbs) en ik ben er zeer tevreden over, ze hebben een actie waarbij je de vis goed kan voelen, maar ze hebben ook genoeg 'body' om een flinke afstand te werpen of een vis van een opstaken te blokkeren. Een ander ding waarom ik ze gekocht heb is het uiterlijk. Een dunneblank die met fuji oger is afgebouwd, een kleine reelhouder en een heel mooi en futuristisch handvat dat gemaakt is van carbon.

Afbeelding

Verder is deze hengel tussen de reelhouden en het handvat voorzien van een stuk schrinktube dit vormt geen enkelen belemmering en ziet er ook na een jaar van gebruik nog prima uit! Je moet het gewoon zien als een soort van anti slip matje wat een beetje extra stabiliteit geeft als je de stok in je handen hebt.

[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/

Ik heb dit jaar op de meest uiteenlopende wateren gevist, van putten tot kanaalen en van rivieren tot plaatselijke sloten en singels en ik moet zeggen dat deze stokken eigelijk wel overal in zet baar zijn. Het enige wat ik wat minder vind is dat de hengel mat afgelakt is maar krasjes komen er zoizo wel op.

Ik zou zeggen zoek er eens naar in de Hengelsport zaak :lol:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

07-12-2007 20:08

Fox Aquos 12''

Afbeelding

De hengel heeft een mooie olijfgroene blank. de actie van de hengel is redelijk goed ook het werpen gaat redelijk en er moet toch wel een afstandje van 100 meter te halen zijn. het drillen onder de top even als verweg is ook heerlijk. de hengel heeft een 1K carbon wikkeling. ze hebben driepools slik ogen. de hengels hebben geen foam of kurken handvaten. de handvaten zijn 1K afgebouwd. en er zit wel een line clip op. de reelhouder is 18 mm dik.

De hengels zijn sinds 2006 niet meer in productie. Maar als je goed rond zoekt kan je met een beetje geluk nog wel een nieuwe set aanschaffen

Prijzen:

De prijzen die ik betaald heb:

12'' €149,95
13'' €159,95

De hengels zijn leverbaar in de volgende testcurve's:

12'':

2,5lbs
2,75lbs
3,0lbs

13'':

3,0lbs
3,5lbs

Afbeelding

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Mvg, Tim van Anrooy
Moore means moore!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

16-12-2007 01:02

Al een tijdje zeurde er in m'n hoofd dat ik toch maar eens aan de wat lichtere hengels moest. Voor m'n winterputjes. Je kent die watertjes wel: In een park en onderdeel van een sloten-complex. Van dit soort watertjes zijn er honderden zo niet duizenden in Nederland. Zomers vol met planten, maar in de winter uitstekend te bevissen. Ik vis daar hooguit 3 maanden per jaar. Altijd 's nachts, zo van een uur of 11 tot een uur of 4. Relaxed even mijn zonden overdenken.

Nou vistte ik daar altijd met 2 ponders, want je kan niet weten, maar na bijna 100 vissen in 3 "winters" is de grootste 19 pond en 3 ons. Een 20'er zal er misschien nog wel zitten maar de kans dat ik die 2 ponders echt een keer nodig heb lijkt me miniem. Dus besloten om lichter te gaan, de afgelopen maand ging het takelen me een beetje tegen staan.

Dus een lichtere hengel. Ik dacht aan 1,5 pond bij 3,30. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, tenminste als je bij karperhengels kijkt. De lichtste hengel in zo'n beetje iedere serie van iedere fabrikant begint bij 2 pond, als je mazzel hebt. Je kan dan Spinhoven wel bellen en die bouwt dan gegarandeerd 2 prachtige 1,5 ponders voor je, maar ja dan zitten we weer met de prijs..

Bij toeval zat ik een tijdje geleden te bladeren in een oude Fox catalogus (ik had een redelijke kater en had nergens zin in, je kent dat wel.....) en mijn oog valt opeens op.....Barbeel hengels. Test curve: 1,5 lb. Interesse direct gewekt. Voor lichte karperhengels kijken we tegenwoordig niet meer bij karperhengels maar bij barbeelhengels. En dan is de keus opeens een stuk groter. Mooie bijkomstigheid: Een hoop modellen worden geleverd met extra feeder top.

Tot zo ver de inleiding.

De foxen blijken op 1 of andere manier moeilijk leverbaar te zijn, maar meneer Wout uit Vlaardingen had nog iets veel mooiers: Greys Prodigy Barbel. 1,5 pond bij 12 FT (!). Ook deze hengel komt met een extra topdeel met 3 feeder tips. Mooi afgewerkt. Slank, licht, kurk en 1 poot ogen op de top-delen. Gevoelig, maar genoeg power om het deze winter enorm naar me zin te hebben in het park. Ik heb deze hengels pas een paar weken in huis, maar nu al is dit de beste koop in jaaaaaren. 10 ponders zijn opeens weer harstikke leuk.

En van de zomer, als ik het weer voor elkaar heb gekregen om iedere Bernisse brasem op mijn stek te krijgen, dan haal ik deze hengel uit de foudraal, zet de feeder tip er op en dan maak ik er toch nog een mooie dag van. (En ik kan de brasems eye to eye ook eens lekker verrot schelden.....)

Afbeelding

Site: http://www.greysfishing.com
Harm Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-01-2008 23:52

16-01-2008 17:27

Shimano Antares Specimen 13ft 3,5lb

onverwoestbare hengel de ogen en reelhouder zijn van Fuji de hengel is
vervaardigd uit XT-200 en Tcurve carbon. wat deze hengel heel sterk maakt maar geen enkele moeite heeft met het afdrillen van een vis onder de kant.

deze hengels hebben mij in elke frankrijk trip bijgestaan, heb deze hengels op iedere afstand gebruikt en er nog nooit n probleem mee gehad

nadeel is wel de hoge aanschafprijs, inmiddels worden deze hengels niet meer verkocht en is het heel moeilijk om er 2dehands aan te komen (niemand wil ze kwijt:P)

Afbeelding
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

17-01-2008 00:38

PB Dutch Ace Classic 2.75 LB:

Afbeelding

Heb een jaar met deze hengels gevist op allerlei verschillende wateren.

Prijs: tussen de 120 en 140 euro ongeveer.
Zijn afgebouwd op een merkloze blank ergens uit china en omstreken geloof ik.

Voordelen:
-Uiterlijk
-RVS stootcone
-oversteeksluiting
- 2 ogen op het onderste deel voor verdeling van de actie

Nadelen:
-Hengels zijn gruwelijk zenuwachtig/springerig
-Werpvermogen valt tegen (90 gram om en rond 100 meter)
-Reelhouder zit verkeerd om
-Kurk boven de reelhouder is te klein om goed vast te houden
-In combinatie met 4500B is een ware ramp, lijn binnendraaien onder de top voelt aan alsof je lijn 3 maal om de top zit gedraaid.

Dat de hengel zo zenuwachtig is was de grootste reden dat ik ervan af gestapt ben, kreeg het bij een aanbeet aan het eind onder de top iedere keer stront benauwd, veels te weinig demping.

Ik heb deze hengels dan ook niet meer, molens ook niet trouwens.
Ben overgeschakeld op 2.5 ponders Sportex kevlar kurk handbouw.
Deze hengels, alhoewel lichter, meppen de PB's er met gemak uit. (120 grams ruim over de 120 meter. Ook is de demping vele malen groter, de hengel gedraagt zich rustiger. Wanneer een vis onder de top een run neemt, trekt ie de hengel langzaam helemaal krom waarbij de vis steeds langzamer gaat tot deze stilstaat en veert dan langzaam weer terug tot de vis verticaal in het water staat, werkelijk fantastisch :) Niet te vergelijken met elkaar, eigenlijk.

Ik geloof dat dat zenuwachtige tegenwoordig een vereiste is omdat de hengels "superstrak" moeten zijn, maar ik vind et maar niks.


Groetjes
Gewoon doen..........8)
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

01-03-2008 16:33

ben ik het niet mee eens!

het werpgewicht valt idd wel een beetje tegen maar ben zeer te spreken over deze hengels
ik heb er 2 van 2.75 p en 1 lichtere voor het pennen
vind dat zachte echt heerlijk en het kurk is gewoon mooi
reelhouder is wel beetje goedkoop
maar ben voor het geld erg blij met deze hengels!
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-03-2008 22:08

Tom maak van deze hengels ook een volledig review als je wilt, leuk om twee reviews van dezelfde hengel naast elkaar te hebben, dit is te summier voor een review alleen een reactie wat niet echt de bedoeling is.

Groet,

Edward
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

11-03-2008 19:37

Ultimate Xentron:

Ik vis nu een jaartje met deze stokken en deze stokken bevallen zeer goed. Dit zijn de dingen die mij opvallen:

- Ze buigen lekker, zodat ook een kleine vis een flinke sport geeft. Niet slecht voor een 2,75 lbs hengel
- Hebben grote ogen
- Werpen lukt wat minder met deze hengel, maar dat ligt grotendeels aan mijn molens
- Zijn zeker niet lelijk(voor wie zijn hengels "mooi" moeten zijn)

Kortom een goede prijs/kwaliteits hengel(ongeveer 45 euro per stuk)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

19-03-2008 23:07

Prologic DR m II

Een mooie dunne hengel (carbon) met goed afgewerkte ogen, handvat ect.
Geef een mooie parabolische actie en is niet kapot te krijgen.
Leverbaar in 12 en 13"" en van 2,5 tot 3 lbs.
Het meeste bedoeld voor kleine tot middel lange afstanden.
Vriend van me had een ongelukje viel onder garantie moest terug naar de fabriek (in denemarken volgens mij) en was snel geregeld.
Ikzelf zat met een hengen met een kapot oog was ook garantie en was ook snel terug. dus goede service van prologic uit.

Voordelen
- mooi uiterlijk
- niet extreem duur
- goede service achter de hengels

Nadelen
- Niet geschikt voor hele zware omstandigheden
- Niet altijd makkelijk aan te komen.

Prijs rond de €70,-

Afbeelding

Afbeelding
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

20-03-2008 09:16

F4E Exellent Carp 2,5 ponds:

Deze hengels heb ik toen die tijd aangeschaft voor een spotprijsje van 75,- de hengels waren namelijk voor de helft van de prijs. Ik kom bij deze hengels omdat een maat van me ze ook heeft ik heb er destijds een keer mee mogen drillen en wou ze meteen.

Afbeelding


Deze hengels zijn echt een spektakel om mee te gooien en mee te drillen. Bij een visje van 12 pond buigt deze hengel al aardig door.En bij een 30ger gaat hij tot in het handvat. Met gooien zet ik 85 gram gemakkelijk weg, hiermee kom ik dan ongeveer 90 meter. 1 nadeel vind ik dat onderhands gooien een beetje schokkerrig gaat, het gaat niet zoals ik wil. Deze hengels zijn in nederlands makkelijk te gebruiken, met een testcurve van 2,5 zijn ze bijna overal wel inzetbaar. Hieronder nog een paar nadelen en voordelen.

Voordelen:
-Buigen (af en toe) tot in het handvat
-Je werpt makkelijk met deze hengels
-Mooie blank
-Grote ogen

Nadelen:
-Ze zijn niet meer te koop
-Lak komt los.


Khoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven.

mvg luc!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

23-04-2008 19:20

PB Dutch Ace Classic 2.75 LB:

prijs (in de aanbieding 100.- ps) normaal 125.-

heb sinds begin vorig seizoen 2 van deze hengels en heb er ook een van 2 1/4 lbs

ben er echt zeer over te spreken het drilt echt geweldig en de dunne blank buigt prachtig door dit komt denk ik ondermeer door de 8 ogen verdeeld over de hele hengel
de hengel kan alleen niet zo veel lood aan tijdens het ingooien naar verre afstanden
lichter lood van 35 tot 80 gram gaat daarentegen perfect

een vis van ver af halen is geweldig met deze hengels omdat ze helemaal tot het handvat doorbuigen
onder de top vangt de zachte hengel alle klappen op
maar het is tog een hengel met veel pit voor als je druk op de vis wilt houden
verder vind ik het kurken handvat, de ongelakte blank erg mooi en de ogen zijn goed sterk

ik ga ook nog een 2 1/4 lbs erbij kopen voor als ik ga vissen met de boot want dan hoef ik tog niet te gooien en heb ik nog meer sport als er weer zoon big is gevallen voor me aasje



voordelen :

mooie hengel
zachte blank
goed afgewerkte stevige ogen
kurken handvat
rvs stop eind van de hengel

nadelen :

reelhouder zit verkeerd om (hengel ligt tog het grootste gedeelte van de tijd in de steun dus..)
reelhouder is beetje goedkoop
geen lijnclip
orange binddraad op de 2 1/4 lbs nabij reelhouder verkleurd door de zon (is nu dus geel aan de bovenkant)

http://www.spro.nl/catalogus2008/nl/03/nl_03.html
Bijlagen
GetAttachment5.jpg
(18.28 KiB) 19217 keer gedownload
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

28-04-2008 08:09

Ron Thompson G Force Carp

Het is een uitstekende hengel is mooi helemaal carbon.
Ik zelf vis er al zo'n anderhalf jaar mee in ik ben zeeer tevreden over deze hengel.
Alles is perfeckt afgewerkt.


VOORDELEN

- Niet duur voor zo'n kwaliteit
- Mooi afgewerkt

NADELEN

- Niet zo snel aantekomen zijn nog wel te krijgen bij onderanderen: f4e dealers.

Verder vind ik alles perfeckt aan die hengel!!!


PRIJS: €50 euro ongeveer

een foto maak nooit veel fotos van mijn materiaal dus..... vandaar
meer info stuur een pb"tje

Afbeelding

vriendelijke groet jesse

PS. ER IS EEN NIEUWE VERSIE
Laatst gewijzigd door jesse cohen op 20-07-2008 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
willem verburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-03-2008 12:40

30-04-2008 12:42

even over de verkeerd geplaatste reelhouder op de pb hengels.
je bedoeld waarschijnlijk down lock gemonteerd[schroefdraad boven ipv onder /]
dit is een veel gebruikte montage op handgebouwde hengels .
cjw gaat zelfs zover dat hij het de enige juiste methode noemt wat ik geheel met hem eens ben.
voor sommige vissers is het even wennen .
maar het is beslist niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2008 20:31

Geschoond. Graag jullie aandacht bij het volgende. De reviews hebben wat andere regels dan standaard en betreffen alleen een bespreking van het product door de gebruiker. Kleine aanvullingen als hierboven kunnen nog net. Voor discussies over hengels of onderdelen daarvan kan er als vanouds een topic gestart worden in materiaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
remco van gool

03-05-2008 00:03

Edward
Ik weet dat dit niet voor reactie's is maaruh volgens mij heeft een euromaster 8 ogen.
Moest het toch ff plaatsen.
sorry.
mvg
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-05-2008 00:28

Dave Lane Classic 2,75 lbs

Sinds een aantal maanden heb ik deze hengels. Wie een wat klasiekere stok wil hebben in een modern jasje, komt bij deze goed tot zn recht.

Een super dunne blank en werpen met deze stok kan zeer nauwkeurig.
Zelf gooi ik altijd met 85 gram lood en dat gaat gewoon perfect.

Mooie donkerbruine matte blank en als de zon erop schijnt veranderd het in een goud/bronsige kleur.

Railhouder is afgewerkt met zebrahout. Er zitten 6 ogen op. Ondanks de hengel 2,75 lbs is heeft ie toch een hele mooie actie (medium taper) ook bij minder zware vis. De stok is afgewerkt met hoogwaardig franse kurk met een zilverkleurig plaate achterop. Voor mij is dit 1 van de mooiere fabriekstokken.

Voordelen;
hele dunne blank
erg mooi afgewerkt
werpt goed, ver en nauwkeurig
drilt erg goed (ook met een minder zware vis mooie actie)


Nadelen;
voor de afwerking hadden er voor mij wel 2 ogen meer op gekunt.
de prijs (je moet er wat voor over hebben)
lichste lbs is vanaf 2,75 maar dit voelt wel lichter aan.

Review van De peuteraar van The Fish Community

Het zijn afstandshengels. En daarmee bedoel ik dat ze zo zijn afgebouwd (met de hand overigens) dat je enorme afstanden kan overbruggen. Zeker wanneer je net zo als ik big-pits er onder hangt (ik heb de Entoh’s). Erg opvallend is ook het aantal ogen…. Dat zijn er maar 6! Typisch voor een afstandshengel. Ik werp er meer dan 120 meter mee maar dat is mijn ogen helemaal niet het voordeel wat ik er mee wil bereiken. Ik vis het liefst zo dicht mogelijk bij maar zodra ik een pinpointworp wil maken op 80 meter afstand dan is dat veel eenvoudiger te doen met zo’n Lane dan met een conventionele 2-driekwarter.

Erg bijzonder vind ik voorts de eigenschappen van de blank. Het is alsof er twee hengels in één stok zijn gebouwd! Je kan enorm veel druk uitoefenen indien noodzakelijk op afstand maar zodra de vis onder top is dan is het welhaast een penhengel, prachtige demping en een supersnelle reactie op plotse uitvallen. Meerdere van mijn maten die vissen hebben gedrild op mijn hengels hebben dit overigens uit eigen beweging ook gezegd….

Tja, en dan de hengel zelf. Het uiterlijk…. Tja. Als je van kurk houdt dan ben je klaar met zoeken. De kurk op de Lane is uiteraard van goede kwaliteit, das logisch maar, jongens jongens, wat de hengel zo bijzonder maakt is de diameter van het handvat…. Echt superdun! En dat is zoooo mooi! Neem daarbij de zebrahouten/getinte alu-composiete reelhouders, de matte chocolabruine blank die in de zon van kleur lijkt te veranderen en zo dun is als een stevige jerkhengel en je bent klaar……


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 08-05-2008 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-05-2008 10:16

Berkley B1 XLR

Na een tijdje zoeken naar werpkanonnen kwam ik uit bij Berkley,dit is ook de enigste hengel die in in de praktijk mocht testen,iets wat een geweldige service is.Hiermee kan je serieus een heel eind gooien

De afstandshengel bij uitstek, door zijn met kevlar versterkte dikwandige gelakte carbonblank is deze hengel uitermate geschikt om verre worpen mee te maken. Perfect voor het probleemloos vissen met allerlei PVA toepassingen zonder de hengel te overbelasten, met een fast taper actie ook echt geschikt voor het zwaardere werk op de franse rivieren. Verkrijgbaar in 12ft LR ( Long Range 3.00lb ) 12ft 6" XLR ( Extra Long Range = 3.50lb ) en een 13ft XLR. Met de welbekende herkenbare Berkley reelhouder en Fuij SIC ogen

Een hengel met weinig poespas,mooie carbon blank met alleen een blanke laag.
Hengels zijn uitgerust met alleen bij het begin(eind?) een dun laagje foam,lekker simpel en ligt prima in de hand

Echter is het geen hengel voor de "gemiddelde" visser,door de stuge actie is er vrij weinig sport te beleven met een kleine vis.Het is geen hengel die mooi tot het handvat buigt.Hij is dus ook niet geschikt voor het vissen onder de kant,hengel dempt vrij weinig en hierdoor zal je dus meer vis verspelen als met een parabolische hengel.Hiermee heb je op grote(100-150meter) afstand weinig last van aangezien de rek in de nylon een hoop opvangt.

Het is ook geen hengel die je dagelijk inzet,alleen als er een serieuse afstand geworpen moet worden,iets wat enorm in je voordeel kan zijn als er geen boot gebruikt mag worden.Dit is ook de reden waarom ik zo'n set hengels heb aangeschaft.

Voordelen:
Goeie service van Berkley
prima werp eigenschappen met zwaarder lood(140gram)
Simpel maar mooi afgewerkt

Nadelen:
Weinig sport aan een vis
Gooit niet lekker met lichter lood(onder de 125gram)


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Prijs is rond de 225euro,verkrijgbaar bij elke Berkley dealer.
Plaats reactie