Reviews van Hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

18-09-2010 09:39

Hengels, er wordt wat over geschreven. Hoe de perfecte hengel eruit moet zien is een kwestie van smaak(gelukkig want anders visten we allemaal met dezelfde stok) en daar kan ik us niet over oordelen.
Ik kan jullie wel vertellen waar ik op let als ik een hengel koop.
1. De wanddikte van de blank (hier is veel verschil onder en een dikkere blank getuigt over het algemeen van een betere kwaliteit.
2. De ogen : voor mij moeten er veel ogen op van goede kwaliteit (je kan met een lichtere stok met veel ogen dezelfde kracht zetten als met een zwaardere stok met minder ogen) dat deze wat minder ver gooit neem ik er met veel plezier bij, er bestaan immers voerboten. op het onderdeel horen minimum 2 ogen, het totaal aantal mag niet minder zijn dan 9.
3. de buiging : een parabolische buiging is een absolute vereiste, topactie is misschien wel goed voor ver te gooien maar de demping is miserabel. (en zoals hiervoor : er bestaan voerboten) Door het gebrek aan demping heb je vlugger haken die uitscheuren en lossen(dit is iets om zeketr over na te denken.
4. het vermogen : Vroeger vistten we met stokken van 1.5 LBS, een 2.25 werd aanzien als een afstandstok. Heden spreekt men van vermogens van 3,25 en zelfs 3,5 Lbs. Nu kunnen we stellen dat het gemiddelde gewicht van de vissen gestegen is en we dus een zwaardere stok als vroeger nodig hebben.
Ik denk echter dat een 2,5 Lbs of een 2,75 Lbs ruim voldoende reserve heeft om de grootste karper te drillen. Ik weet dat er sommige omstandigheden vereisen dat we naar zwaarder materiaal grijpen, maar in 95% van de gevallen voldoet de stok die ik beshrijf.

Lichtere stokken geven een aangenamere dril en ik durf dan ook een 1,5 lbs stok gebruiken in kleinere obstakelvrije waters.
En soms...... is er karper
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

19-09-2010 17:03

Ik ben het volledig met de vorige spreker eens. Ik ga zelfs zover dat ik zeg dat hengels die maar 6 ogen hebben, zoals ik die ook zie bij vissers van naam, PER DEFINITIE k.hengels zijn (hier kunt u iets invullen uit de mannelijke of vrouwelijke anatomie). Ik verheug me vast op de reakties.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 01:11

Ik denk dat het vissen met een minder strakke hengel met meer ogen veel plezier kan geven, mijn penhengel is eigenlijk een anderhalf ponds barbeel hengel van 3.90m, over parabolisch gesproken, maar mijn statische hengels, (3 en 3.25lbs) hebben 7 ogen met een extra groot startoog, deugen ze daarom niet? Jawel want de situatie zoals hierboven beschreven zou zomaar over hengels van 15 jaar oud kunnen gaan, niet dat daar iets mee mis is maar er is nogal wat veranderd in het hengelmaken de laatste 20 jaar.
Ik denk niet dat serieuze hengelontwerpers rekening houden met voerboten, met een moderne 2.75lbs hengel moet je gemakkelijk rond de 120 gr mee weg kunnen zetten en dat gaat nu eenmaal soepeler met minder ogen, en 'buigen tot het handvat' is pas werkelijk geworden nadat er 's kritisch naar glasvezel gekeken werd en men erachter kwam dat hier een inhaalslag te maken was, met een sterkere blank nu die meer hebben kan is die overdaad aan ogen niet meer nodig, ze compenseerden de zwakte van de blank door de kracht over meer ogen te verdelen, dit waren dan vaak ook nog ogen aan dubbele pootjes, dus 13x een vlak kantje op je parabolische boog, ik snap dat zeker voor de visser die al een tijdje meegaat dit een vertrouwd gevoel kan geven, maar beter is hij echt niet, sterker nog, het komt niet eens meer in de buurt.
Dempen betekend progressieve actie zoals de schokdemper onder je auto, niet een topdeel wat aanzienlijk slapper is dan de rest van je hengel.
Maar ik zal niet zeggen dat de hengels van mensen die hier anders over denken kuthengels zijn, alhoewel ik blind vertrouwen op voerboten jezelf tekort vindt doen, vroeghur, laaang geleden oefenden we met de club in het zuiderpark, een houten pallet in het water op een meter of 80 en oefenen tot je er elke keer opgooide, misschien kinderachtig nu, maar ik ben toch bij dat ik het ooit geleerd heb, ik denk niet dat een visser (zeker een karperaar) compleet is zonder een beetje te kunnen werpen.
Maar zo zie je maar, smaken verschillen, en dat is maar goed ook.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

20-09-2010 02:23

Het extra grote startoog en verder maximaal 6 overige ogen.

Minimaal 3 pond en gooien maar!

Alleen jammer, dat velen dat niet meer kunnen, want daar hebben we andere middelen voor.
Roeibootjes, voerbootjes etc...

Een pallet is natuurlijk niet zo moeilijk en als je die nog niet kunt raken, koop dan maar een vaste stok!

Doe mij dan maar zo'n ouderwetse trage, taaie en dikwandige stok.

By the way, waarom kost de ene karperhengel € 50,00 en een merkhengel?
€ 250,00.
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

20-09-2010 10:57

Rick van Sinderen schreef:dus 13x een vlak kantje op je parabolische boog, ik snap dat zeker voor de visser die al een tijdje meegaat dit een vertrouwd gevoel kan geven, maar beter is hij echt niet, sterker nog, het komt niet eens meer in de buurt.
Groeten Rick


Tja Ik moet het eerste dubbelpotige oog nog tegenkomen dat de kracht heeft om een vlak kantje in je stok te maken. Deze ogen zijn gemaakt van staal. Dat veert en als je een oog ter hand neemt zal je merken dat men de pootje redelijk gemakkelijk kan verbuigen.
Het is mijn inziens larie dat deze (kleine) ogen enige invloed hebben op het buigen van de blank. Je zou natuurlijk wel kunnen spreken over het meergewicht, maar dit is verwaarloosbaar en kan dus ook niet als argument gezien worden.
Meer ogen betekent een betere verdeling van de krachten die op de hengel uitgevoerd worden en dit geldt ook voor de nieuwere en "betere" blanks.

Groeten
Bert
En soms...... is er karper
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 11:39

Dat bewijs is er, Shimano heeft ooit een soort drilmachine gebouwd waar ook hengels van de concurrentie getest werden, met ultra slow-mo kon je zien dat de parabool te lijden had onder een overdaad van dubbelpotige ogen.
Nogmaals, door de revolutie die hengels hebben doorgemaakt is het beter verdelen en daarom meer ogen echt overbodig geworden.

Het verschil in prijzen komt doordat sommige fabrikanten werkelijk hengels ontwikkelen en testen en anderen die copieëren, vele kopen gewoon blanks in Taiwan en
Viëtnam, getaperd en volgens bepaalde maten die ze van de concurrentie hebben, soms pakt dat goed uit, soms ook helemaal niet, bij 'ontwerpers' van de peppie en kokkie merken zou hun hoofd exploderen als ze 's een originele gedachte hadden.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

20-09-2010 13:09

Beste Rik,

Als je een bezoekje brengt aan onze betere hengelbouwers, zoals John Schreiner, Cor Spinhoven, Ton Temming of Bert Bakker, zul je zien dat zij op karperhengels van 12 ft 10 à 11 ogen plaatsen. Denk jij dat ze dat doen omdat ze zo graag oogjes wikkelen? Daar zit echt een gedachte achter. Als je een lijn door maar 6 ogen geleidt krijg je het pijl en boog effekt, bovendien zit het startoog veel te ver van de molen af om een goede slipwerking te krijgen.

Een andere opmerking die jij maakt is dat je 120 gram lood kunt gooien met een "moderne" karperhengel met een testcurve van 2,75 lbs. Vergeet dat nou maar rustig, daar heb je een veel zwaardere hengel voor nodig.

Je zou er goed aan doen om de boeken van Jan Schreiner eens te lezen (of weer te lezen). Niemand anders heeft ooit duidelijker uitgelegd waarom van bepaalde principes in de hengelbouw niet kan worden afgeweken.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 14:16

Ik respecteer ieders mening hoor, echt, maar mijn mening is echt ergens op gebaseerd, ooit stond ik in Frankrijk met 2 stukken Hardy in mijn handen en vanaf toen ben ik me gaan verdiepen in wat een goede hengel maakt. ik ben de eerste om Cor's hengels prachtig te vinden, maar hij is niet de maat der dingen, het is niet zo dat omdat hij ze zo maakt het zaligmakend is, al helemaal omdat de blank al jaren hetzelfde is.
Modern gestrainde hengels met een betere kwaliteit fibers en rug en buik hebben dit echt niet nodig, verder is een groter startoog bij een bigpit molen wat verder geplaatst absoluut nodig, niet alleen voor de afwikkeling van de molen maar juist om de hoek van oog naar spoel zo min mogelijk extreem te laten zijn.

Het is gewoon een totaal andere benadering van hetzelfde probleem, ik ben van alles te overtuigen, behalve van het feit dat ze 20 jaar geleden al zo'n vooruitziende geest hadden dat ze de revolutie in nylon, fibers en molens met afwikkelingswrijvinggetallen die nog geen 10% meer zijn van toen, hangen aan een type hengel vanwege nostalgie vindt ik prima, enig melancholie is mij ook niet vreemd met ouder worden, maar overtuigd wordt ik alleen door een objectief test programma zoals Shimano gebruikt waarin 3 maanden lang hengels getest worden, 24u p/d. De resultaten worden gemeten in waarden waar deze heren nog nooit van gehoord hebben.
Als ik hengels zou bouwen op een beperkte schaal zoals deze heren zou ik ook bouwen wat mijn klanten willen zien, goed of niet, nodig of niet, de klanten van deze heren komen binnen met een gedachte hoe 'hun' hengel eruit hoort te zien, en krijgen ze wat ze willen, iedereen tevreden, maar beter? Ik denk van niet, net als jij denkt van wel, soms moet je het eens zijn oneens te zijn.
Maar nogmaals, vraag jezelf af of je steeds maar weer hetzelfde type hengel kunt blijven maken terwijl de rest constant verandert, zelfs de vissen zijn zwaarder dan 20 jaar geleden. Alles verandert continu, ik denk dat stilstaan in de hobby echt achteruit gaan is.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

20-09-2010 14:38

hear hear Rick,

Wim met mijn sportex 2 3/4 lbs zet ik probleemloos 175 gram weg.

Hoe meer ogen hoe meer wrijving en dat vind ik met werpen minder een probleem, bij het drillen wel.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 14:50

Dat is nou 's een mooi voorbeeld, Sportex heeft lang geleden ook gekozen voor een meer hi-tech benadering, en toch die vertrouwde look gehouden, en zoals nu ook weer blijkt, de verhouding tussen wat je weg kunt zetten en het aantal lbs is per merk verschillend, simpele conclusie is dan, hoe meer hoe beter de hengel en met name de blank.
Meer ogen heeft nadelen, minder ook, ik persoonlijk vind met minder ogen beter, zeker op mijn Ultra's, waarvan de blank nooit bestaan had zonder testprogramma's, ik heb 2 jaar geleden in België de meneer gesproken die de software schrijft voor dit soort programma's pfoe! Gaat echt ver.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

20-09-2010 18:20

Rick van Sinderen schreef:Dat bewijs is er, Shimano heeft ooit een soort drilmachine gebouwd waar ook hengels van de concurrentie getest werden, met ultra slow-mo kon je zien dat de parabool te lijden had onder een overdaad van dubbelpotige ogen.
Nogmaals, door de revolutie die hengels hebben doorgemaakt is het beter verdelen en daarom meer ogen echt overbodig geworden.


Dat Shimano dit beweert (en staaft met de test met de drilmachine) moet toch eens aan een cotroletest onderworpen worden. Uit oogpunt van de fabrikant heeft het plaatsen van minder ogen, niets anders dan voordelen.( Minder werk en veel minder kosten) Een oog kost al gauw 5€, als je een serie blanks afwerkt met Bv 2 ogen minder, zijn de kosten aanzienlijk minder.(bij het afbouwen van 1000 blanks, is de winst 10.000 €. Als je rekent dat de gekende hengelbouwers(hiervoor genoemd) 11 ogen op een blank zetten, dan scheelt dit 5 ogen (even de rekening maken)
Men mag dus stellen dat die zogenaamde "drilmachine", wat dit ook moge wezen, enorm veel geld opbrengt voor de voorgenoemde fabrikant.
Minder ogen werpen ook altijd niet verder. In de castingwereld gebruikt men stokken met juist veel ogen.
Als het startoog te ver van de molen geplaatst is, slaat de lijn tegen de blank, hetgeen dan weer resulteert in een grote weerstand.(die hoogstwaarschijnlijk vele malen groter is dan een oogje of twee, drie meer).

Groeten
En soms...... is er karper
K. van den Herik

21-09-2010 07:38

Bert,

Als de drilmachine uitkomst was dat het beter was MEER ogen te plaatsen zeg 4 was dat eur 20 plus 20 winst extra....

Doe nog eens 1?
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

21-09-2010 08:43

In dat geval was de winst voor ons natuurlijk, maar zo gaat dat niet in deze wereld :D
En soms...... is er karper
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

21-09-2010 11:29

K. van den Herik schreef:Bert,

Als de drilmachine uitkomst was dat het beter was MEER ogen te plaatsen zeg 4 was dat eur 20 plus 20 winst extra....

Doe nog eens 1?


Als het zo makkelijk was zoals jij dat zegt dan hadden ze dat gelijk gedaan, want ze hebben dan meer winst volgens jou.
Maar dan komt het volgende: de hengel wordt duurder(ongv jou 40 euro per hengel)... wil de consument dat ook betalen?
Is toch alweer snel een prijsstijgging van ongv 40% op de gemiddelde hengel.
K. van den Herik

21-09-2010 12:35

Bjorn,

moest ik alleen de goedkoopste rommel willen hebben kocht ik bij carboncopiebedrijven met zonder enige eigen kennis.

Van Sportex en Shimano verwacht ik ff wat meer en ben ook bereid meer te betalen mocht blijkebn dat 16 ogen beter is.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-09-2010 22:46

Toch nog ff een reply, ik noem het drilmachine maar het ding heet anders en is destijds door Shimano USA tentoon gesteld op Fishing expo, een van de grootste beurzen ter wereld.
Oorspronkelijk was het een testprogramma voor basshengels, heel populair in de VS, het is toen als project opgepakt door vissende studenten van Ohio State, die hebben er meer functies in gebouwd en de software voor geschreven met moderne waarden van materiaal zoals biofibre.

Het testprogramma nu is specifiek gemaakt voor elk type vissen, van big game tot karpervissen, in een programma gebeurt alles wat wij ermee doen, maar dan intenser, nadat het programma is afgerond heeft de blank een hard leven gehad, gemiddeld 20x meer levensduur als bij de gemiddelde gebruiker.
De testresultaten hebben eigenlijk de Tribal Ultra's opgeleverd, voor of tegen, iedereen zal toch moeten beamen dat deze blanks van een andere orde zijn, ze zijn niet ontwikkeld vanuit oude vaste waarden maar vanaf 0 met de nieuwste materialen.
Gemiddeld kosten ze 400,- p/st en dat is veel geld, ik had het ervoor over maar ik vis veel, vaak ook op groot water en voor mij zijn ze het waard.
Het enige wat ik zeggen wil, had deze hengel extra ogen nodig gehad dan hadden ze er echt op gezeten.

Dan het lijn tegen blank verhaal, de wat duurdere Shimano molens hebben een spoelrand die wrijvingsloos moeten afwikkelen, om dat in goede banen te leiden hebben ze ervoor gekozen om de spoel zo in te wikkelen dat bij uitgooien een vortex ontstaat, tussen de 2de en derde spoed verdwijnt hij in het startoog zonder de blank te raken, zolang de lijn onder druk staat bij het inwerpen teminste, op het moment dat je lood het water raakt wordt de lijn door de vortex beweging tussen de ogen gedempt zodat je geen lussen voor je molen krijgt.
Er is dus over nagedacht, de rand van een spoel zoals bij Aero Techniums is tot 100den van een mm berekend en dat kost geld.
Dat kan je natuurlijk overslaan en gewoon copiëren zoals Spro en X2, die soms sneller met copieën in de winkel komen dan het origineel die dan nog in een testfase zitten, made in China, geen visie, geen originele gedachten, niet testen of ontwikkelen, visueel erop lijken is goed genoeg en cashen maar, ze hoeven niet slecht te zijn maar ze missen wel de nuances waarmee goede spullen gemaakt worden.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

13-10-2010 13:58

Greys Prodigy SX 12ft 3 lb 3x http://carp.greysfishing.com/en-gb/products/carp-rods/carp-rods/prodigy-sx/
Waarom voor 2.5 of 2.75 gaan als die van 3 lb net zo duur zijn.
Hengels kosten rond de 140 per stuk liggen geweldig in de hand en zoals Ronald van Bruggen al aangaf zit er levenslange garantie op. Inmiddels heb ik op de hengels nu Shimano BTR8000D molens zitten en die combinatie is toch wel super hoor. Zowel nadeel als voordeel is dat je echt alles voelt wat de vis doet je weet bijna precies het moment te vertellen dat je een vis gaat verspelen of net niet. De prijs voor deze hengels vind ik zelfs aan de lage kant mede door de levenslange garantie die er op zit.
Afbeelding

Ultra slim Blank
High power to diameter ratio
18mm DPS reel seat (suitable for standard and big pit style reels)
G-Lite Sic guides
Full length Japanese shrink wrap handle
Laser etched butt cap
Line friendly carbon line clip
3k carbon reinforced joints
Worldwide extended warranty

Afbeelding
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

13-10-2010 14:14

Prodigy SX zijn idd super fijne hengels, heb zelf de 2,5lb maar als ze in 2lb gemaakt waren had ik waarschijnlijk die gehad :D
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-10-2010 16:21

Mooi voorbeeld van hoe het ook kan, maatje heeft ze ook net aangeschaft, je snapt niet hoe het kan voor dat geld.
Heel veel vooral nieuwe hengel voor heel weinig geld.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

19-11-2010 18:47

Ik vis met: 1 x CJW XHeavy 3.99m Ocean Blue is ruim 15 jaar oud, super fijne hengel, koste toendertijd ongeveer Fl.700.-

1 x Daiwa/Cormoran Pro Carp-AKX 2.75lbs. kurk, aanradertje van een kennis, paar weken geleden nieuw gekocht voor 50€.

De Pro Carp-AKX gooit lekker strak én precies, met ong. 70gr. tijdens de dril 24ponds karper fijn rond, maar niet te gek.

Kijken wat deze hengel op de lange duur doet.
Tot nog toe (hoewel het nog maar heel kort is) verbaasd hij mij wel positief.

Mvg Teunis.
Ego Piscis, Ego Viva
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

23-12-2010 18:43

Deze week heb ik Armalites gekocht (MKIII 12ft,2,75 lbs)De eerste vis moet er nog mee gevangen worden en daarna schrijf ik natuurlijk nog eens utgebreid de bevindingen op. Voor zover ik nu al kan oordelen,is het een hengel met een hele mooie buiging.Zelfs bij relatief lichte belasting gaat er al een groot deel van de hengel meebuigen. Tijdens het "droogvissen" was ik dus al vrij snel verkocht,evenals de hengels. :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-12-2010 01:52

Shimano tribel lite multi all round 9 / 11 ft en 2,5 lbs

Zoals de titel al zecht is het een echte all round hengel.
Deze hengel is te gebruiken op 9 ft maar ook voor 11 ft.
Zelf gebruik ik deze hengel enkelt op 11 ft voor de karper visserij.
de hengel is behoorlijk parabolisch, en gooien tot 85 gram kun je redelijk.
deze hengel heeft 11 ogen en is dan ook na mijn mening echt een fishing player rod.
ik zelf gebruik deze hengel voor het vissen tot 70 meter, ook is dat de afstand dat je er +- mee kan berijken, indien je er niet meer dan 74 gram aan gaat hangen.
Ook is deze hengel ideaal om mee te vissen van uit de boot.
na mijn mening is het verstandig om er een andere set hengels naast te hebben indien je regelmatig op verdere afstanden vist dan 80 meter.
zelf vindt ik het uiterlijk dan ook wel iets hebben maar de actie vindt ik het belangrijkst.
Deze hengel is enkelt te bestellen in england en de prijs licht rond de 200 euro.

MVG
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-01-2011 10:01

Ik heb karper hengels van het merk Strategy.
Om precies te zijn 2 hengels van Strategy.

Strategy Experience 2,75 Lbs rode dunne blank.
Ik vind dit zelf erg mooie en dunne karper hengels met een goede parabolische actie.
Zelf vind ik wel dat de prijs wat je ervoor moet betalen zeker de moeite waard is. :wink:

De strategy,s Experience zijn momenteel bijna nergens meer te krijgen dit komt omdat er allemaal nieuwere modellen zijn uitgekomen. Ze zijn of waren in verschillende lbs klassen en er waren ook pen hengels in dit model te verkrijgen. Deze hengels hadden een naked reel houder, Deze heeft 6 SIC ogen en deze hengels zijn gebouwd met het progressieve carbon PCF-8 materiaal en hebben daardoor een heel karakteristieke actie. De hengels bouwen de kracht op progressieve wijze op waardoor zowel de dril met een kleine als met een dikke vis evenveel plezier geeft. Vanwege de speciale kracht opbouw wordt vissen met speciale lijnen zoals Power Pro vergemakkelijkt omdat de harde klappen van de vluchtende vis door de hengel op soepele wijze worden opgevangen. Het uitscheuren van de haak is niet meer aan de orde. Strategy Experience heeft daarnaast door dit materiaal ook geweldige werp eigenschappen. :D


Afbeelding


Nu is het probleem dat ik zelf eigenlijk nog 1 strategy experience 2,75 lbs hengel zoek om mijn setje compleet te maken. Als iemand meerdere te koop heeft hoor ik dit ook graag want een maat van mij heeft ook nog 2 extra nodig. Dus als er mensen zijn die er nog een of meerdere heeft liggen en wil hier van af stuur me dan even een pb-tje en dan kunnen we denk ik samen er wel uit komen.

mvg; jan :wink:
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

06-01-2011 18:18

hallo

ik kan 2 karpervislijnen van het merk Ultimate type ''platinum'' 2.75lbs 12ft kopen maar weet niet echt of dit iets is en hoeveel ze waard zijn dus

hopelijk kan iemand mij wat zegge snel want laatste kans is morgen

mvg marnik :)
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

07-01-2011 12:05

marnik van cauter schreef:hallo

ik kan 2 karpervislijnen van het merk Ultimate type ''platinum'' 2.75lbs 12ft kopen maar weet niet echt of dit iets is en hoeveel ze waard zijn dus

hopelijk kan iemand mij wat zegge snel want laatste kans is morgen

mvg marnik :)


Vislijnen?? en je noemt er hengelspecificaties bij? :roll: