gevlochten lijn en geleiderogen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

03-12-2007 18:05

ik vraag het me al een langere tijd af of het waar is,
ik heb me ooit eens laten vertellen dat gevlochten lijn inslijt op de geleiderogen of ''hengelogen''
ik wil natuurlijk niet mijn hengel beschadigen maar na het zien van een korda dvd waarin gedomonstreerd wordt dat een aanbeet met gevlochten lijn veel beter geregistreerd word op de pieper/waker zie ik daar wel heil in.

welke gevlochten lijn zou ik kunnen gebruiken zonder dat mijn ''ogen'' inslijten ?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-12-2007 21:08

Glaas,

De vraag is niet zo zeer welke gevlochten lijn.

Het topoog kun je het best vervangen door één van SiC vanwege de warmteontwikkeling die dan beter doorvloeit. SiC geleidt namelijk warmte en Al2O3 niet. De rest is flauwekul. Beide zijn harde keramische materialen die niet zo maar inslijten.

Nou is die betere beetindicatie ook een beetje flauwekul, afgezien van het doorhangen van mono op extreem lange afstanden. Maar ja, of een lijn die op dergelijke afstanden in het oppervlak blijft hangen en vuil vangt nu zo ideaal is?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

17-12-2007 12:12

ok bedankt voor de tip, maar ik gebruik geen delkim's en kwa lood meestal niet zwaarder dan 60 gram.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-12-2007 18:49

De meeste hengels die je tegenwoordig koopt hebben zodoende harde ogen dat je niet bang hoeft te zijn dat je gevlochten lijn inslijt.

De beste ringen zijn altijd nog van Fuji; in de uitvoeringen:
- SiC
- Hardloy
- Zirkonium

Fox heeft zn eigen naam die te vergelijken zijn qua hardheid als de Fuji SiC's genaamd SLIKS.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie