Dawai infinty en Korda safe zone leaders


Plaats reactie
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

12-09-2007 12:32

Beste medevissers iemand dit hier wat weet,

Afgelopen week de lijn op mijn molens ververst met Dawai Infinity Duo en zaterdag wezen vissen, vis al bijna een jaar met Korda safe zone leaders die ik vast knoop met de Palomar knoop zoals door Korde geadviseerd. Krijg een run en na misschien 1 minuut drillen alles kwijt, draai in en zie aan het einde van mijn lijn allemal krulletjes van de knoop dus die is er gewoon uitgetrokken, de eerste keer zoek je het bij je zelf misschien knoop niet goed gelegd terwijl ik daar altijd heel secuur mee omga. Maar na een goed uur tweede run en weer zelfde verhaal doodziek uiteraard, terwijl ik nu voor 100% zeker weet dat de knoop goed gelegd was. Met de vorige lijn ander merk weet niet meer precies welke lijn dit probleem nog nooit gehad zelfs 47 ponder mee gedrild in Frankrijk. Wie weet hier een zinnig antwoord op zal het de combinatie van de lijn met de leader zijn dat de dawai lijn misschien te glad is een andere knoop gebruiken en welke dan, geloof zelf niet dat de knoop niet goed gelegd is vooral omdat ik in het verleden deze problemen nooit heb gehad. Ik hoop dat er iemand is die hier wat zinnigs over kan zeggen.

Gr. Willem.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

12-09-2007 12:59

Als advies geef ik je probeer, de 8 knoop.
Denk idd dat de leader + de nylon lijn erg glad kan zijn, Ik heb zelf de leaders nog niet gebruikt, maar voor leaders in welke vorm dan ook gebruik ik de 8 knoop en voor de rest de palomar knoop.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-09-2007 13:03

Een palomarknoop die glijdt?

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Het advies van is Kenny is idd een goede, maak een lus in je hoofdlijn d.m.v. een 8 knoop en maak dan met de leader een lus-lus verbinding.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

12-09-2007 13:08

Ja Eus snap dat voor de rest ook niet hoor, daarom zeg ik er ook bij dat ik die leaders nog niet gebruikt heb, maar iedergeval met de 8 knoop kan er helemaal niks mis gaan iedergeval.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

12-09-2007 13:36

Wellicht heb je de knoop niet nat gemaakt. Het ene nylon is daar gevoeliger voor dan het andere.

Ik heb zelf overigens ook gevist met de Infinity Duo lijn, maar heb die kort daarop er weer afgehaald om dat de lijn mij niet beviel. Vis sinds die tijd weer met de Technium of Catana (bieden Shimano).
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

12-09-2007 14:06

Matthijs Gerrietsen schreef:Wellicht heb je de knoop niet nat gemaakt. Het ene nylon is daar gevoeliger voor dan het andere.

Ik heb zelf overigens ook gevist met de Infinity Duo lijn, maar heb die kort daarop er weer afgehaald om dat de lijn mij niet beviel. Vis sinds die tijd weer met de Technium of Catana (bieden Shimano).


maak knopen altijd nat voor het aantrekken, met andere lijn ook dit probleem nooit gehad ga achtknoop wel proberen. bedankt
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

12-09-2007 14:08

Kenny Willems schreef:Als advies geef ik je probeer, de 8 knoop.
Denk idd dat de leader + de nylon lijn erg glad kan zijn, Ik heb zelf de leaders nog niet gebruikt, maar voor leaders in welke vorm dan ook gebruik ik de 8 knoop en voor de rest de palomar knoop.


Kennie bedankt voor je antwoord ga inderdaad maar een achtknoop proberen, denk dat de juiste oplossing is zo'n leader is zelf en vooral als die nat is erg glad dus zal een lus inderdaad beter zijn
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-09-2007 14:32

Bas Breetveld vertelde me destijds dat Daiwa Infinity op zich een sterke lijn is, maar op knopen te/zeer veel kracht verliest.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

12-09-2007 19:12

Willem van den Heetkamp schreef:
Kenny Willems schreef:Als advies geef ik je probeer, de 8 knoop.
Denk idd dat de leader + de nylon lijn erg glad kan zijn, Ik heb zelf de leaders nog niet gebruikt, maar voor leaders in welke vorm dan ook gebruik ik de 8 knoop en voor de rest de palomar knoop.


Kennie bedankt voor je antwoord ga inderdaad maar een achtknoop proberen, denk dat de juiste oplossing is zo'n leader is zelf en vooral als die nat is erg glad dus zal een lus inderdaad beter zijn


Ik vis overigens ook met de leaders van Korda en ook de Palomar knoop..Nog geen last gehad van de knoop..
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

12-09-2007 19:25

zoals gezegd een lus in lus verbinding met een 8 knoop, geen problemen mee.
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

12-09-2007 20:41

Matthijs Gerrietsen schreef:
Willem van den Heetkamp schreef:
Kenny Willems schreef:Als advies geef ik je probeer, de 8 knoop.
Denk idd dat de leader + de nylon lijn erg glad kan zijn, Ik heb zelf de leaders nog niet gebruikt, maar voor leaders in welke vorm dan ook gebruik ik de 8 knoop en voor de rest de palomar knoop.


Kennie bedankt voor je antwoord ga inderdaad maar een achtknoop proberen, denk dat de juiste oplossing is zo'n leader is zelf en vooral als die nat is erg glad dus zal een lus inderdaad beter zijn


Ik vis overigens ook met de leaders van Korda en ook de Palomar knoop..Nog geen last gehad van de knoop..


Ik in het verleden met een andere lijn ook niet vandaar, ook altijd Palomar knoop. daarom nu ook mijn vraag zal die dawai lijn gladder of minder knoopvast zijn.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

13-09-2007 09:37

Infinity Duo is een uitstekende, betrouwbare lijn, MITS de lijn vers is. Ik heb ooit een oude klos opgespoeld, en dat was echt een drama! Met name de knopen vormde een probleem. Niet zelden kon ik die met de hand kapot trekken :-?

Ik denk dat je een oude klos te pakken hebt...
Plaats reactie