Chub cyfish / Chub cyfish + ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

09-09-2007 13:32

Hallo, ik ben de laatste paar dagen een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe bivvy/oval, en heb hier op het board veel positieve reacties gelezen over de chub cyfish, heb hier nu mijn oog op laten vallen, vooral door de vele mogelijkheden die de tent bied.
Alleen nu zit ik met een vraag, namelijk: ik lees mensen paten over de chub cyfish + en chub cyfish? zijn dit 2 verschillende modellen, of noemt de een hem gewoon plus en de ander niet ?
Kan namelijk zelf geen verschil ontdekken als ik op het board op chub cyfish en chub cyfish + zoek.
Ook heb ik verschillende online shops bekeken, waarvan de prijzen nogal wat schelen van mekaar.
Zo kost de chub cyfish op karper-lisse.nl €300 incl overwrap (1ps) €345 (2ps) en op carpstore kost de chub cyfish+ one man €275 en de overwrap €149, en de two man komt op €299 en de overwrap €179,95.
Dit scheelt dus nogal met mekaar, dus is mijn vraag gaat het hier om precies dezelfde of zit er wel degelijk verschil in ?
Oja en nog een vraag wat raden jullie mij aan de 1 man of 2 man ben van plan om wel alleen in de bivvy te slapen (als het niet anders kan met 2) maar als ik alleen lig wil ik wel voldoende ruimte nog hebben (en dus niet dat de stretcher strak tegen het doek staat etc).
Of is de 2mandome te groot voor 1 ps?

BVD Mvg

(edit) sorry las net op carpstore dat de overwrap er std bij zit en dat het gaat om de extreme overwrap, maar nog is het niet duidellijk over het verschil (edit)
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

10-09-2007 12:08

De cyfish+ is het nieuwste model, de 'gewone' cyfish is een ouder model. Ik heb de Cyfish+ one man en hij bevalt mij uitstekend. Goede kwaliteit, zeer veel opties en de tent is niet al te duur.

De one man is ruim genoeg voor 1 persoon, je stretcher zal niet tegen het doek aankomen.

Groet
Bas
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

15-09-2007 08:43

hier wat info over de chub cyfish + 2 man

de goedkoopste prijs is ongeveer €280

in het pakket is aanwezig:

de tent .
een zak met luxe haringen.
frame support system.
een muggenvenste voor het raam.
een plastic venster voor het raam.
en een dicht venster voor het raam.
een complete muggengaas voorkant die doormiddel van een rits kan vervangen.
en een winterskin bij de winterskin zitten ook weer luxe haringen.
tevens hangt er in de tent een tiddy pouch dit is een waterdicht zakje voor je waardevollen spullen.

info over de extreme wrap +

laagste prijs ongeveer €169

in het pakket bevind zich:

de wrap deze vergroot je tent enorm van een krappe 2 persoons naar een ruime 3 persoons.
3 support bars.
een pak luxe haringen.
een muggegaas venstervoor het raam.
een plastic venster voor het raam.
een dicht venster voor het raam.
een volledig muggengaas voorkant.

een nadeel als je bij de normale tent de voorkant er uit rits en de extreme wrap eroverheen zet voor maximale binnenruimte dan mis je een stuk grondzeil vooraan.

voor mij is het echt een toptent waar ik overal mee uit de voeten kan van oval tot megadome
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

16-09-2007 21:12

Bedankt voor de reacties,
ik heb donderdag de chub cyfish + 2man aangeschaft(gebruik hem wel alleen), heb er net 2 nachten meegevist, eerste nacht gebruikt als "shelter" 2e nacht als tent moet zeggen het is een fijne tent, mischien iets te groot voor 1 persoon, maar zeker heel krap voor 2 personen lijkt me?
Staat als een huis echt super stevig
Kan wel mooi al me spullen kwijt in de tent.
Alleen het opzetten en afbreken is nog lastig (moet veel kracht zetten om de berlijnen in elkaar te steken maar helemaal om ze uitmekaar te halen, mischien is er een speciale manier om het te vergemakkelijken?
Iemand mischien een uitleg over het opzetten en afbreken of Volgorde?
Anders moet ik terug naar de winkel met de tent om het te laten voordoen.

Bvd Mvg Davy
cinto huurman
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-09-2004 12:24
Locatie: Barendrecht

17-09-2007 13:38

Hi,

Waarschijnlijk nieuwigheid, ik heb de tent nu zo'n drie jaar en had in het begin ook moeite de balijnen uitelkaar te halen.
Mijn tent is nu werkelijk binnen 5 minuten opgeruimd.

Groeten,
Cinto
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

17-09-2007 17:05

Oke dan !
Bedankt !
Iig Super Tent !!!!!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

18-09-2007 01:26

op de chub site kan je de op en af bouw handleiding downloaden pdf formaat

na een 10tal keer de tent opzetten wordt het soepeler anders ff inspuiten
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

18-09-2007 11:35

Uitkijken met inspuiten voor het doek...
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Plaats reactie