Shimano Forcemaster


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-09-2007 14:03

Ik heb het forum doorgespit met de search (misschien verkeerde doelwoorden ingetypt?) met als doelwoorden 'forcemaster' en 'force master'. Maar hier is naar mijn ogen te weinig over te vinden die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Ik wou namelijk graag weten wat de kwaliteit van de hengeltjes was, en de maximaal/mooi te betalen prijs ervoor was.
Ik heb ze zelf in mijn handen gehad, en vond dat de zwaar uitgevoerde ogen en de hengeltjes een meegevende actie met behoorlijk wat ruggegraat hadden.
Daarom lijken mij het perfecte hengeltjes voor de wat grotere wateren die ik van plan ben te gaan bevissen dit jaar, en zoals als ik weer eens naar wat grotere wateren in frankrijk ga...
Dit zou wel mijn tweede set zijn, want ik ben sinds een aantal jaar de trotste bezitten van drie heerlijk zachte hengeltjes van The Beast, Crown Carp 2,5 lbs 3,60.
Die forcemasters die ik in mijn handen heb gehad, waren 2,75 lbs en geloof ik ook gewoon 3,60 meter. De winkelier (lees dus nieuwe hengels) had ze staan in de aanbieding voor 89 euro en wou ze voor mij wel voor 69 euro wegdoen! Dat was de prijs per 2 per stuk, dus waarschijnlijk kan ik er voor 3 nog wel wat vanaf krijgen.

Laat me even weten wat jullie van deze hengels vinden, en dus ook van de prijs.
Ik ben ondertussen niet meer op de hoogste van al die masters (speedmaster, euromaster en beastmaster), dus ofdat jullie deze hengel in vergelijking met die andere willen nemen.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-09-2007 14:31

ik heb zelf shimano speedmaster, nou in een woord prima goede kwaliteit mooi en apart afgebouwt met een carbon handvat shrinktube en fuji ogen. verder heb ik ook nog nooit mensen horen klagen die een shimano speedmaster hengel hebben, over het algemeen geld dat ook van anderen shimano hengels dus ik denk dat het een prima aanschaf voor u zou kunnen zijn :wink:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

08-09-2007 15:01

Ik ben zelf een paar maanden in het bezit van 2 shimano force master 2,75
Lbs, fish playing actie. (Er is ook nog een long range actie) Ik vind het
uitstekende hengels. Weinig op aan te merken eigenlijk. Zelf zou ik het niet
goed kunnen vergelijken, maar voor 69 euro zou ik ze kopen als ik jou was.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-09-2007 15:01

Thomas de nieuwe schreef:ik heb zelf shimano speedmaster, nou in een woord prima goede kwaliteit mooi en apart afgebouwt met een carbon handvat shrinktube en fuji ogen. verder heb ik ook nog nooit mensen horen klagen die een shimano speedmaster hengel hebben, over het algemeen geld dat ook van anderen shimano hengels dus ik denk dat het een prima aanschaf voor u zou kunnen zijn :wink:

gr.Thomas


@ Thomas

Oke bedankt thomas.
Vind je het ook een mooie prijs dan?? En kijk even bij mijn komende vr aag, is dit ook bij de speedmasters zo??

Ik moet trouwens ook nog even vermelden, dat ik het handvat (dus dat onderste stukje), behoorlijk k*t vond.
Dit omdat het van een heel hard soort plastic ofzo is, en ik bij al mijn vorige hengels dit niet gewend ben (ik ben namelijk kurk, foam of rubberen kruiswikkelingen wel gewend).
Nu vroeg ik me af of dit met de aparte opschuif stukjes van de tribal serie op te lossen was (dus of het past??).

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-09-2007 15:06

Herman Esveld schreef:Ik ben zelf een paar maanden in het bezit van 2 shimano force master 2,75
Lbs, fish playing actie. (Er is ook nog een long range actie) Ik vind het
uitstekende hengels. Weinig op aan te merken eigenlijk. Zelf zou ik het niet
goed kunnen vergelijken, maar voor 69 euro zou ik ze kopen als ik jou was.


Wat heb jij er dan voor moeten betalen?
En waar kun je zien welke actie hij geeft? Ik denk dat het de long range is, want heb ze kromgetokken en hebben behoorlijk wat ruggegraat en heel zwaar aangezette ogen.
En zou je mijn vorige vraag ook eens kunnen beantwoorden?
Dat harde eindhandvat dus.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
jan mertens
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 16:35
Locatie: Westerlo (B)

08-09-2007 15:13

Ik heb ook forcemasters, zijn best wel kwalitatieve hengels in hun prijsklasse. Ik heb ze zowel in 2,25 lbs als in 2,75 lbs, beide met fish playing action. Het harde handvat is aanvankelijk wel een beetje vreemd, maar dat went wel en ik vind het er best leuk uitzien ook. Voor 69€ zou ik ze wel kopen, ik denk dat ik ze 89€ betaalde.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

08-09-2007 15:39

Ik heb er 92,95 voor betaald. Op de blank staat Fish playing of Long range.
En ruggegraat hebben ze zeker. Ik weet niet wat voor een molens je hebt,
maar door de grote van de ogen vind ik big pitts er het mooist bij staan.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-09-2007 15:42

Herman Esveld schreef:Ik heb er 92,95 voor betaald. Op de blank staat Fish playing of Long range.
En ruggegraat hebben ze zeker. Ik weet niet wat voor een molens je hebt,
maar door de grote van de ogen vind ik big pitts er het mooist bij staan.


Hmm ja ik heb de xte-a 10000 dus gaat ook nog wel denk ik :lol: .
Maar ik moet ook nog nieuwe molens aanschaffen voor de nieuwe set, maar ik ben zelf niet zo van de big pitts, liever een heel duurzaam 'normaal' model en dan de grootste van de serie zoals de 10000 van de xtea.

M.v.g. Rob rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-09-2007 16:48

Prijzen boeie me niet zoveel maar de korting die jij krijgt is prima, zelf heb ik mijn speedmaster hengels (natuurlijk) ook korting gekocht maar de adviespijs/kwaliteits verhouding van shimano producten zijn over het algemeen ook gewoon meer dan goed!

En ja een trybal fightingcrip past ook op de achterkant van de forcemaster maar is opzich niet nodig (vind ik persoonlijn bij mijn speedmasters dan) wand het carbon handvat vormt geen enkelebelemmering + het wend snel genoeg.

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

12-09-2010 13:03

hee

maar die forcemaster hengels..
hoe zien die er dan uit van de achterkant..en dan bedoel ik het achterste handvat??
is dat met van die gaatjes en alles erin??
kzou graag ff weten want ik gaa ze waarschijnlijk kopen..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-09-2010 13:17

Neem aan dat je de hengels die je koopt ook in je hand houdt voor de aanschaf. Dan weet je toch ook hoe ze er uit zien?

Volgens mij hebben ze inderdaad zo'n greep waar je zo'n fighting Grip over kan schuiven...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

12-09-2010 14:12

heb ze zelf ook nu sinds een jaar ongeveer in bezit.
heb er niet veel over tezeggen. ze zien er wel leuk uit voor het geld en
ze doen gewoon goed hun ding.
niks negatief over op te merken
gegroet




melvin
lieven priem
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-01-2011 09:27

21-08-2011 18:47

melvin verhoeven schreef:heb ze zelf ook nu sinds een jaar ongeveer in bezit.
heb er niet veel over tezeggen. ze zien er wel leuk uit voor het geld en
ze doen gewoon goed hun ding.
niks negatief over op te merken
gegroet




melvin


heb ze nu een 4 tal jaar ze zijn voor die prijs gewoon perfect , heb al een paar stokken gehad maar deze staan op nr.1 bij me, echt ideaal voor het zwaardere werk :D
Plaats reactie