Ervaringen prestige Mk2 / Mk4s


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-07-2007 22:53

Mannen,

Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe barrow.
De barrow die ik nu heb ( een x2 ding met tas ) heeft het altijd voor de kortere afstanden prima gedaan, wel af en toe even een pauze maar dat is niet erg.
Nu voor groot water waar ik veel moet lopen en de auto echt nergens dichterbij kan parkeren, loop ik tegen problemen aan, doordat het wiel voorop zit moet je het volledige gewicht optillen...
Ik vind dit gewoon niet geweldig, zeker niet met nog eens een foudraal op je rug... mijn rug en nek zijn er ook niet heel erg blij mee.
Ik vind het lopen overigens geen probleem hoor.... je moet er gewoon wat voor over hebben, maar loop op het moment liever een paar keer met spullen als dat ik met deze barrow blijf aanzeulen, ik wil dus iets anders.

Mijn oog is gevallen op een Prestige Mk2 ( als eerste keus, ook qua prijs en kwaliteit ), in Engeland is dit de nummer 1 en meest gebruikte en gewaardeerde barrow.
Wie hebben er ook een prestige mk2 of mk4 en zijn hier erg tevreden over?
Hoe rijdt het? is het werkelijk zo makkelijk te tillen? hoeveel ruimte neemt het in in de auto?
Over het algemeen zijn de meeste er erg over te spreken ( in Engeland ) maar hoe zijn de ervaringen in Nederland? is het een goede keuze?

Afbeelding

Afbeelding
De prestige Mk2 porter

Afbeelding
De mk4 "s"

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2007 09:02

Bedankt voor alle reacties...

Ben uiteindelijk maar voor de mk2 gegaan!

Iemand nog tips mbt het beladen van de mk2?
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-07-2007 09:37

Edward,

ik heb geen ervaring met deze kruier..
Ik weet niet of op de MK2 ook zo'n tas kan? ik vind zo'n tasje onderaan echt ideaal.. je kan hier veel klein spul in kwijt. bv je jas of extra kleren of je voer etc.

qua beladen doe ik altijd het volgende:

eerst klein spul in de tas onderin
daarna stoeltje of stretcher zover mogelijk voorop de kar.
onthaakmat tussen de handvaten en de stoel/stretcher
dan de carryall voorop de kar. (gewicht zo ver mogelijk boven het wiel)
foudraal met de molens achter de tas in de lengte erop leggen.
tent ernaast.
Evt boot er bovenop. (bart smid ding)

meestal hoef ik het niet aan te spanenn met een elastiek maar bij langere afstanden of als ik de boot mee heb doe ik het wel voor de zekerheid.

zo kan ik met mijn kruiwagentje toch makkelijk 300m lopen. meer hoef ik ook niet. maar langere afstanden zijn geen probleem.

Gr. Remko
Laatst gewijzigd door Remco Oudhuyzen op 18-07-2007 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2007 09:56

Demko ;)

Ik heet Edward!

Ik heb er geen tas bij gekocht omdat ik deze voor de mk2 niet heel fijn vond....
Had hiervoor een x2 achtige barrow met tas... maar omdat het wiel daar voor aan zat was het laden easy... je hoefde nergens op te letten.
Deze heeft het door het gewicht erop begeven... bovendien til je het gehele gewicht op je rug omdat het wiel vooraan zit.
Hier zit het wiel in het midden... betekend dus dat je anders moet laden anders kantelt het geheel vrij makkelijk.
Doordat de voorkant uit te schuiven is ( verlengbaar ) kun je dus het gewicht naar voren verplaatsen waardoor je er nog veel makkelijker mee kunt lopen.... dan is 300 meter echt peanuts.... maar ik moet op het water wat ik nu bevis minimaal twee kilometer lopen... dus andere koek.... vandaar dat ik ook voor een prestige carp-porter barrow ben gegaan...

Het laden van deze barrow is dus anders... wellicht dat iemand met een mk2 of mk4 wat goede tips heeft...
Gisteren even geprobeerd en het ging opzich wel.... maar nuttige en handige tips zijn altijd welkom...

Groet,

Edward
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-07-2007 10:19

Sorry Edward :)

was 2 dingen tegelijk aan het doen en aangezien we hier op het werk 2 edwins hebben lopen op de afdeling raakt ik een beetje in de war. :).

ik denk dat het toch gewoon passen en meten is.

even theoretisch bekeken kun je het middelpunt van het gewicht het beste net achter het wiel hebben (dus tussen jou en het wiel) als je hem opgetilt hebt!. zodat je wel moet tillen. maar omdat die bijna boven het wiel zit toch niet te zwaar tillen zal zijn.

heb je het gewichtspunt aan de voorkant zitten heb je kans dat die naar voren wil kantelen en dat je hem dus naar beneden moet drukken aan jou kant. dit lijkt mij niet prettig lopen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2007 10:32

Remko het is je vergeven :D

Het is altijd passen en meten... was daarom ook benieuwd hoe andere dat doen.... eventueel met dezelfde barrow.
Heb het op meerdere manier beladen... maar was er nog niet voor kijzelf uit...

We wachten het dus nog even af...

Groet,

Edward
Maik Megens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2012 22:22

07-04-2012 22:26

edward ben je tevreden met de mk2 prestige?
en hoe duur was de kruiwagen ben ook geintreseerd in die krui twijfel nog tussen de fox en mk2?!
mvg maik
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-04-2012 16:36

Hi Maik,

Ja nog steeds geen spijt van, blijft 1 van de betere transportkarren, ik heb hem nu 5 jaar ongeveer en geen centje pijn, ik heb afgelopen periode ( half jaar + iets minder gevist ).
Enige wat ik er wel direct bij zou kopen is de ondertas en puncture proof wiel ( niet dat ik ooit een lekke band heb gehad, maar ik zou er iig nu wel voor kiezen als ik de mogelijk ervoor heb ).
Hoe duur hij toen was, pff ik gok dat ik rond de 200 euro kwijt was, maar zoals eerder gezegd heb ik er geen spijt van gehad, en geen moment erover getwijfeld om prestige te kiezen.
Er zijn inmiddels wel goedkopere modellen op de markt vergelijkbaar met de mk2, het is dus maar net hoe vaak je hem denkt te gaan gebruiken en wat je ervoor over hebt.
Maik Megens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2012 22:22

08-04-2012 16:57

Waar heb jij en toen gekocht? Want is alleen in englebert tw koop toch?
En qua transport ook makkelijk niet te groot?
Wil waarshijnlijk wel zoéén
Gr. Maik
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-04-2012 17:03

Ik heb hem toen gekocht in Drempt bij de hengelsportreus.
Sanders hengelsport verkocht ze iig ook.
Ja, is zeer compact op te bergen, dit past echt in elke auto en gemakkelijk weg te bergen onder je stretcher tijdens de sessie, koop er wel een elastieke spin bij om alles goed vast te zetten, kost een tientje maar heb je veel plezier van!
Maik Megens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2012 22:22

08-04-2012 17:17

En die steun die achterop zit is dat niet lastig?
Of is hij afneembaar?
Gr
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-04-2012 00:13

Nee, erg handig voor je foudraal! En kan je los halen met een bout,je hoeft het niet te gebruiken.
Maik Megens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2012 22:22

09-04-2012 12:58

Heb er zojuist 1 besteld!
Bedankt voor je informatie Edward!
Gr
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

09-04-2012 13:37

Waar heb je hem besteld Maik?
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-04-2012 08:58

Maik,

Succes ermee! Ga je lang plezier mee beleven.

Gr.

Edward
Plaats reactie