Shimano Speedmaster


Gebruikersavatar
Joris van Asteren
Berichten: 109
Lid geworden op: 16-04-2005 15:38
Locatie: Hoevelaken

21-07-2007 19:50

Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze stok. Nu heb ik exact dezelfde vraag als Remko. Iemand die ons iets meer kan vertellen? Ik twijfel sterk tussen de 2.5 en 2.75..
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

21-07-2007 21:18

Joris en Remko,

De speedmasters zijn er in twee versies, de playing action en de longcast.

Beide hebben de blank van hetzelde materiaal... alleen is de playing action behoorlijk parabolisch... buigen zeer lekker, echt een hengel waar je plezier aan hebt tijdens een dril.
De longcast versie heeft vooral de actie in het top gedeelte zitten, echte werp kanonnen.

Dan heb je ook nog een keuze tussen enkelpoots en dubbelpoots, en dit is maar net wat je graag wil... enkelpoots maakt de hengel nog even iets meer parabolisch...

Ik heb de zelf de 2,75 lbs.... ben hier zeer over te spreken en is zeer netjes afgebouwd, alles fuji.
De 2,5 lbs versie en ook zeer parabolisch, die heb ik ook in me handen gehad... maar mist een eigenschap die ik toen op dat moment zocht... en dat was vooral zwaarder lood kunnen werpen.

Mocht je iets specifieks willen weten hoor ik het graag!

Groet,

Edward
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-07-2007 22:21

wat versta je onder zwaarder lood?

ik werp maximaal 60-70 meter. verder dan dat vaar ik vaak uit.
en qua loodgewicht bijna nooit meer dan 90gr.

denk je dat de 2,25 of de 2,5 ook voldoende power heeft om een vis te blokkeren voor een obstakel? vis bijna nooit tegen een obstakel maar soms tijdens de dril wil ik hem wel uit een overhangende tak kunnen houden die bv net naast je hangt..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-07-2007 10:47

Ik versta onder zwaarder lood 100+ gram.

De hengels hebben zeker genoeg power om tegen een obstakel te vissen of een vis bij een obstakel weg te kunnen houden.
Ik kan alleen zeggen van probeer ze eens i een hengelsportzaak... laat iemand de top eens naar beneden trekken, dan zul je zien hoe hij buigt en hoeveel power je erop kunt zetten.

Groet,

Edward