voerboot


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-06-2007 16:23

Verplaatst naar Materiaal

Groet,

Edward
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

13-06-2007 08:59

Mag niet met een rubberbootje op het water waar ik aan het vissen ben! anders zou ik dat zeker doen!
groeten
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

15-06-2007 12:47

Heren,

Ik zou morgen naar Paul gaan om te testvaren met de catamaran,maar nu kreeg ik gisteren een telefoontje dat de catamaran eruit gehaald is vanwege klachten dat de klep aan de onderkant lost zadat de hele boel eruit valt.Scijnbaar is dit iets wat met regelmaat terugkomt,want Paul had het over 30%.
Ben er nog niet over uit om toch naar die mono te gaan kijken,want die heeft die problemen niet.
Wel vind ik het raar dat ik hier nog niemand over heb gehoord.
Van de week zijn mensen uit frankrijk gekomen om nieuwe boten en dergelijke te brengen en hebben ze ook die catamaran mee terug genomen.
Zijn hier mensen van op de hoogte?


Groeten Peter
Jan Peter Teerling

15-06-2007 16:55

[quote="Viktor van Ophuizen"][quote="Tony Lemmens"]Heb zelf eerst een microcat gehad!

Heb deze verkocht omdat ik het primen van de jets echt kots beu was!
Zeker als je niet goed aan het water kan.

Als je dr eenmaal aan gewent bent is het weinig moeite.

Batterijen zijn ook vrij snel leeg zowel van de zender als van de boot! De service is ondermaats en de boot wordt met een slechte lader geleverd!

nou dat ligt dus geheel aan jezelf,goed laden doet een hoop,de batterij pack is standaard 750 ma maar er zijn andere te verkrijgen van ongeveer 2000 ma,dat scheelt ernorm.

wat betreft de gel accu's vaar je op een standaard setje ongeveer 70 minuten,een zonnepaneeltje doet wonderen.

Je kunt je zonnepaneel tijdens het uitvaren op je zender aansluiten,dan kost het utivaren geen stroom vd zender.

Tevens kun je je zonnepaneel s'avonds of tijdens regen gewoon voor een brandende Coleman lamp zetten,deze zal dan ook laden.

De originele accu's (6v 7a)gaan mits goed opgeladen (druppellader) bij mij -+ 50 min. mee.De 6v 10a een dik uur.

qua service ligt het iets moeilijker omdat deze terug naar engeland moet,je bent hem dan al gauw een week of 3 kwijt.....ach ja mocht dat gebeuren eens in de 4 jaar dan hoorje mij niet klagen....

De batterijen van mijn zender (de grijze versie) gaan bij mij zeker 2,5 uur onafgebroken mee.Heb er tevens 2 xtra bij gekocht.(a 17,25 euro)

Soms opent de klep van de voerbak ook niet zo goed doordat de schroeven van voor aan de klep loskomen!

nog nooit heb ik hier last van gehad.

Ook nog nooit last van gehad.Mss is dit het verschil tussen het oude model (met de zwarte zender en het nieuwe model (met grijze zender)??


Ook is de dieptemeter zeer duur en van niet zo een goede kwaliteit!

hij is zeker aan de dure kant,maar de kwaliteit is zeker wel goed,klein en robuust,ik heb er veel schik van.

De modified RF15 van Smartcast werkt er perfect op,en heeft meer functies dan het originele model wat er bij hoort.

Afbeelding

Ook is de verstraler zeker niet sterk genoeg!

deze heb ik ook en gebruik ik nooit,voor mij geheel overbodig.

Heb dit model
Afbeelding

Afbeelding

en deze kun je perfect instellen.

De originele Afbeelding

zit te dicht op het water en weerkaatst het licht te veel.

Deze voor op de achterkant:
Afbeelding

Ik gebruik s'avond de dieptemeter als ik tegen een kantje wil vissen,je ziet vanzelf het talud op de dieptemeter verschijnen

Voordeel is wel dat hij bijna om zijn as draaid, dat hij echt weinig geluid maakt, dat hij vrij stabiele is en dat hij HEEL mooi oogt!


Niks aan toe te voegen Afbeelding

al met al ben ik zeer tevreden over de microcat,hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en ik heb deze nu een jaar of 4,het fijne van deze boot vind ik is dat het lood opgesloten zit en je bij veel wind de boog uit je lijn kan trekken alvorens het handeltje te lossen.
het kost wat maar dan heb je ook wat,voor mij geen andere voerboot als de microcat.

Heb in de 2.5 jaar dat ik het bootje heb nog geen problemen gehad en idd. als er wat is moet hij terug naar Engeland..

Het is mogenlijk door het onderwaarts plaatsen van je rig,je lijn zelfs op 300m uit de kant mocht recht in 1 lijn te trekken.

Zorg altijd dat je je accu's (boot EN zender) met een druppellader oplaad na ELKE sessie.Dit ter behoud van je accu's!
Met de originele lader kun je je accu's overladen met alle gevolgen van dien.

Droog je boot goed af en laat hem thuis uit de tas verder drogen.

Voor extra originele accu's van Yuasa,batterijen vd zender en druppelladers weet ik nog wel een goedkoop adresje voor een fractie vd prijs die AT vraagt.

De Anatec zijn zéér zeker ook goede en betrouwbare boten,met kwaliteits electronica in de romp!
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

18-06-2007 19:26

voor mij ook de power catcher heb hem zelf ook wereld boot
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

18-06-2007 19:29

Al eens gekeken naar de boot van Proline, kijk anders even voor meer info op http://www.evolutionproducts.nl

M.V.G,

Gerard
KSN
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

19-06-2007 12:01

We hebben nu de mono van anatec aangeschaft.
Met een dieptemeter en een verstraler die echt heel fel is.

Iedereen bedankt voor de info.

Zal over een tijdje de plus en de min kanten van deze boot op het board zetten.


Groeten Peter
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

19-06-2007 15:00

Ik heb 2 weken geleden een smartboat met dieptemeter gekocht na lang na te denken over welke boot het zou gaan worden.
De boot bevalt prima alleen het bereik van de dieptemeter valt een beetje tegen.
Ik moet hem nog wel even goed testen omdat ik tussen de bossen stond tijdens het proberen dus misschien dat dit de afstand ook beinvloed.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Marcel Reinhoudt
Berichten: 66
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Middelburg

21-06-2007 10:12

Welke dieptemeter zit er op dan? Heb op mijn microcat een omgebouwde RF15 van Fishfun en die heeft een prima bereik. Zeker als ik hem met een driepoot op hoogte breng.
Groet,

Marcel
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

21-06-2007 15:55

Ik heb ook de smartcast rf15 e erop zitten dus daar zou het niet aan kunnen liggen dan maar ik heb er nu een schroefje op gemonteerd zodat ik hem op een lange bankstick kan schroeven zodat die 1,5 meter van de grond staat, kijken hoe het dan gaat.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

21-06-2007 17:42

kan iemand me zeggen hoeveel een voerboot kost en kanje die in elke viswinkelkopen??

gr...
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

21-06-2007 18:51

Daar is een moeilijk antwoord op te geven zonder dat je aangeeft welke boot je zoekt, met of zonder fishfinder, nieuw of 2de hands.

Je kunt alle kanten op, van € 100,- voor een 2de hands tot een paar duizend voor een hele luxe met alles erop en eraan.
Zul je toch moeten zeggen wat je wensen zijn
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

22-06-2007 14:35

Jan peter op het water waar je de foto getrokken hebt is het zeker niet moeilijk om te primen!

Ik zit op een water waardat je bijna niet aan het water kunt door de zéér steile helling dan is het primen zeker een héél groot nadeel!

De bt-v kan ge gewoon in het water zwieren en varen maar!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-06-2007 15:51

ik heb gehoord dat je de met een kleine aanpassing de jets van de microcat niet meer hoeft te primen
staat ergens op het internet en ook hier heb ik het ooit gelezen.

weet iemand de url van deze site?

ik hoor het graag

viktor
rene v sommeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-07-2007 23:36
Locatie: beuningen

07-08-2007 22:55

Geplaatst: 24-06-2007 14:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb gehoord dat je de met een kleine aanpassing de jets van de microcat niet meer hoeft te primen
staat ergens op het internet en ook hier heb ik het ooit gelezen.

weet iemand de url van deze site?

zou wel fijn zijn ja ik heb de microcat zo'n 2 jaar prima boot geen problemen mee ook niet met accu's zender oplaaien of dergelijke ben afgelopen week naar frankrijk geweest en heb de accu's van de boot met zonnepaneel opgelaaien geen 220 nodig gehad ideaal de aanschaf van de boot kost wat maar is het wel waart :D
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

08-08-2007 11:06

Alleen als je wat met je microcat heb......

Naar Engeland opsturen via de importeur , na 11 weken nog geen bootje :-?
Wat een slechte service zeg.
Heb hem maar gelijk weg gedaan , en nu maar een Anatec mono gekocht bij fishfun echt een top boot !!!

gr Sander.
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

08-08-2007 12:02

Zoals ik al zei!!!! Kut service
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

08-08-2007 21:04

heej rene makkelijk he een zonnepaneel :lol:

maar dat primen hoef ik niet eens zet de microcat in het water en varen maar

mvg willy
Jan Peter Teerling

08-08-2007 21:12

Willy,
Je hoeft niet te primen? En hoe doe je dat?Lukt dat zonder de boot open te maken en aan te passen.

Ps zonnepaneel heeft alleen zin om te batterijen bij-te-laden,als je je accu's leegtrekt,heeft een zonnepaneel weinig zin.
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

08-08-2007 21:19

@jan peter teerling

ik heb niets aangepast

(heb hem dan wel 2de hands gekocht ) en wist van viktor dat je moest primen maar die beste man waar ik hem van kocht zette hem in het water en vaarde er zo mee weg

verder geen aandacht aan besteed tot afgelopen weekend ik dacht zal het nog eens proberen en jawel hoor vaarde zo weg
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

08-08-2007 23:16

[quote="Tony Lemmens"]QUOTE "Ook is de verstraler zeker niet sterk genoeg!
deze heb ik ook en gebruik ik nooit,voor mij geheel overbodig!"

Als je aan de overkant van het water vist heb je dit zeker nodig anders kan je gewoon de afstand niet inschatten!!!!!

nou tony dat kan je wel,ik wel temiste omdat de bodem vaak van diep naar ondiep gaat :lol: ,aan de hand van je dieptemeter kan je dan bepalen of je weer op de juiste diepte ligt.,snap ie....?
wel is een verrekijker verrekte handig op 300 a 400 meter afstand.

mvg

viktor
robbe van dyck
Berichten: 26
Lid geworden op: 20-04-2006 19:35
Locatie: buitenland

09-08-2007 08:31

Hoi Victor,

Wat voor dieptemeter heb jij op je microcat?

Gaat die van jou 400m ver?

Zo´n rf15 toch niet hoor, en zo een originele is helemaal zwaar k*t.

En een verrekijker ´s nachts werkt ook niet goed hoor.

Grt
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

09-08-2007 18:39

Robbe eindelijk iemand dat er iets van kent!!!!!