Dieptemeters voor rubberboot


Plaats reactie
Rick Visser
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-03-2007 11:26
Locatie: Monster

18-03-2007 11:30

Hallo karpervissers

Ik weet niet welke dieptemeter ik moet hebben voor me rubberboot.
Heb gehoord dat je er 1 met zuignap moet nemen, heb je ze ook op accu of is het makkelijker met baterijen enz.

welke zouden jullie met adviseren.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

18-03-2007 12:51

bedoelt u de transducer met een zuignap vastmaken aan de spiegel of het schermpje met een zuignap?
als het om de transducer gaat zou ik dit gebruiken:
Afbeelding
Afbeelding

voor het schrempje zou ik een houten kistje maken waar de accu in kan (als je voor accu kiest) en waar het schermpje op vast zit.

dit lijkt mij het handigste.

groeten
Hans Bijl
Berichten: 24
Lid geworden op: 17-05-2005 00:43

18-03-2007 14:39

Zelf heb ik een Lowrange X125 die ik in een oude gereedschapskist heb gemonteerd zodat de accu eronder past, als je dan uitgevaren bent draai je de tray om, klikt hem dicht en je kunt hem aan het handvat meenemen.

Afbeelding

De transducer heb ik op een transducerstang gemonteerd omdat me afgeraden werd de zuignap te nemen.

Dit zou te maken hebben met het feit dat als je een electromoter gebruikt, je het schroefwater of eventueel de belletjes die de schroef produceert zou kunnen zien op je dieptemeter omdat die zuignap nogal hoog bevestigd word (net onder de waterspiegel) t.o.v een transducer stang.

Pin me niet vast op deze informatie want als de verkoper van die stang het liegt, lieg ik het ook.
Voor het geld heeft hij het in ieder geval niet gedaan want zo'n stang is goedkoper als een zuignap.
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

18-03-2007 15:04

Ik heb de lowrance x50ds samen met een portablepack.(op batterijen)
werkt perfect en de batterijen zijn echt niet zo snel leeg als iedereen zegt.
verder heb ik de transducer op een zogenoemde transducerstang gemonteerd. Dit geeft het beste resultaat.

grtz mark
Plaats reactie