PVA voor in de winter


Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

04-01-2007 12:05

Heren,

Ik ben op zoek naar een PVA Funnelweb voor in de winter. Het probleem is vaak dat ze in koud water bijna niet oplossen. Heb al een aantal keer megemaakt dat ik een paar uur later de hele funnelweb weer boven water haal.

Tegenwoordig zijn er talloze verschillende merken die dit spul verkopen, maar om nou alles te kopen en te proberen... nee, sorry, heb geen geldboom in de tuin.

Wat zijn jullie ervarigen en welke kun je het best gebruiken in de koude maanden??

Groeten,
Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2007 15:41

Luuk,


Het is dan wel geen funnelweb, maar gebruik nog welis die PVA zakjes van PB. Die dingen zijn zo weg,ook in de wintermaanden.



Gr. Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

04-01-2007 16:36

ik heb zojuist die van nash gehaald END GAME rig solutions PVA stocking filla 28mm.

heb het getest met koud kraan water ( denk 7 graden ofzo?) ..was best snel weg binnen 30 seconden bleef nog wel een hoopje slijm achter .. maar dat zou wel later verdwijnen denk ik..

je hebt hier misschien niet zoveel aan.. maar ik ga hem zeker nog wel een keer testen als ik mijn VISPAS kan bemachtigen...
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04-01-2007 18:21

Luuk, je hebt PB.
Life is ours, we live it our way
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-01-2007 14:00

Die van nash ken ik totaal niet.

Vroeger (ene paar jaar geleden) viste ik met de ladder versie van korda. Die loste ook in koud water goed op. Helaas is daar (naar mijn weten) niet meer aan te komen. Het is nu allemaal anti ladder. En dat is een veel dikker gebeuren.


Van zakjes ben ik nooit zo weg. Heb het ook gebrobeert, maar het nadeel is dat deze heel veel wind vangen omdat er altijd een hoop lucht bij zit.
Vandaar dat ik liever funbnelweb gebruik.

Ferdy,
Je hebt een reactie terug.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

05-01-2007 17:52

Hoi Luuk,

Ik ben geen krent wat mijn materiaal betreft, maar veel geld uitgeven als het niet hoeft vind ik zonde. Ik vis al jaren met de funnelweb van X2 en heb daar absoluut geen klachten over en het is goedkoper dan die de bekende merken. Het is een van de weinige dingen die ik nog via Lelystad bestel..... Ik heb net een paar uurtjes zitten vissen. Aan een van de hengels heb ik zo'n krimpkous van X2 gebruikt, maar daar was bij het inhalen niets meer van terug te vinden. Watertemperatuur 6 graden.

Mvg,
Maarten

PS Ik las dat iemand als test z'n pva onder de koude kraan hield, maar zou persoonlijk gewoon voor het vissen een zakje onder de kant leggen om te kijken wat er gebeurt (als het daar geen 3m diep is natuurlijk).
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

05-01-2007 17:56

Ik schreef net krimpkous, maar dat moet gewoon 'kous' zijn uiteraard. Als je krimpkous smelt dan zou ik ff een andere kopen.

Mvg,
Maarten
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-01-2007 18:13

PVA zakjes is prut. Ik verbaas me dat je last hebt van pva funnelweb die niet goed smelt eigenlijk. Ik gebruik het vollop in de winter. Eigenlijk is de winter de enige tijd dat ik met pva sticks vis. Dan mag ik namelijk graag spodden met veel klein voer/aas en een pva stick op de onderlijn maken. Bij warmer weer heb ik teveel last van brasem en vis ik ook niet op wateren, stekken waar het effectief is, maar das een ander verhaal. Zelf had ik altjid de funnelweb van Fox. Die is prima. Ik koop nu goedkopere navullingen van... volgens mij JRC of zo. Is een geel met groene verpakking. Deze past op de fox buisjes en is een stuk goedkoper als je het per meter bekijkt. Maar ik heb nooit last van dat het niet goed smelt. En ik heb al meegemaakt dat ik een kwartiertje of minder na ingooien alweer een run krijg.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

05-01-2007 18:17

Maarten Wilmink schreef:Hoi Luuk,

Ik ben geen krent wat mijn materiaal betreft, maar veel geld uitgeven als het niet hoeft vind ik zonde. Ik vis al jaren met de funnelweb van X2 en heb daar absoluut geen klachten over en het is goedkoper dan die de bekende merken. Het is een van de weinige dingen die ik nog via Lelystad bestel..... Ik heb net een paar uurtjes zitten vissen. Aan een van de hengels heb ik zo'n krimpkous van X2 gebruikt, maar daar was bij het inhalen niets meer van terug te vinden. Watertemperatuur 6 graden.

Mvg,
Maarten

PS Ik las dat iemand als test z'n pva onder de koude kraan hield, maar zou persoonlijk gewoon voor het vissen een zakje onder de kant leggen om te kijken wat er gebeurt (als het daar geen 3m diep is natuurlijk).


x-2 is indd wel lager geprijsd alleen bij ons dorp/stad niet te verkrijgen kleine bestellingen via de sites is duurder inverhouding of je koopt in 1x 100 van die rollen...

. dus soms moet je wel uitwijken naar alternatieven.. goed om te weten dat x-2 ook haar werk goed doe weet ik nu wat ik op de visma moet gaan kopen.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
martin turfboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-01-2006 17:05

11-01-2007 17:05

er bestaat ook een speciale winterversie pva van korda. 4 season pva of zoiets, hier in den haag bij paddy te verkrijgen (althans vorig jaar).
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-01-2007 17:09

Die van korda lost perfect op ook in koude temperaturen, fox heeft ook een goede winter pva.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-01-2007 17:33

Martin,

Die 4 season heb ik laatst geprobeerd. Nadeel is dat die enkel in heel smal te verkrijgen is (ik geloof iets van 14 mm ofzo).

Hij lost wel op in koud water, maar het duurd toch een hele tijd.

Groeten,
Luuk
Laatst gewijzigd door luuk schenkelaars op 11-01-2007 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
martin turfboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-01-2006 17:05

11-01-2007 17:38

Ik had deze in de 20mm versie van korda, en volgens mij is deze ook te verkrijgen in de grote versie voor pellets en dergelijke.Kunnen ze deze niet voor je bestellen???Suc6 met zoeken.
Plaats reactie