kwaliteit delkim


berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

13-12-2006 20:41

hallo,
hoe is de kwaliteit van de delkim biepers ten opzichte van o.a. fox ,
nash ,knukklehead (?)
zijn ze goed in gebruik , hoe is de service na verkoop
want als je bij fox problemen hebt dan ben je na 8 maand nog aant wachten op je bieper

had daar eens graag wat reacties over gehad
grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-12-2006 21:15

hoi gilbert,heb nooit problemen gehad met me foxen.
zelf vind ik het fijner dat de foxen een wieletje hebben,en de delkims niet.

maja de ene winkelier is niet de andere.
heb me foxen al 8 jaar en nog nooit problemen gehad ,oke op een nieuwe battery na dan heb ook bij de delkims staan kijken maar ikzelf vind het minder.
maar ieder ze keus zeg ik altyd.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

13-12-2006 22:04

berx gilbert schreef:hallo,
hoe is de kwaliteit van de delkim biepers ten opzichte van o.a. fox ,
nash ,knukklehead (?)


had daar eens graag wat reacties over gehad
grt gilbert


knuklehead t/o delkim.. sja.. probeer een knucklehead maar eens kapot te krijgen.. is mij nog nooit gelukt.. ik ben begonnen met knuckleheads en ik heb ze naar 6 jaar maar eens vervangen voor delkims.. maar niet omdat ze niet goed waren ofzow.. de deden (en doen) het perfekt nooit problemen me gehad

fox t/o delkim.. dit is een kwestie van smaak ik vind dat je bij delkims meer waar voor je geld krijgt plus dat het assortiment van fox nogal uitgebrijd is

nash geen ervaring me

delkim.. heerlijke dingen werken altijd mooi geluid goed instelbaar

en service.. sorry nooit ervaring me gehad..
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-12-2006 22:20

Berx.

Delkim versus Fox...tja ..ze hebben beide hun aanhangers
Grootste verschil zit hem zoals Harold reeds zegt, de een werkt met een wieltje (fox) en het andere niet (Delkim).
dus waar gaat je voorkeur naar uit?

Met beide bovenstaande producten heb je i.i.g. iets goeds en deze zijn dermate bekend, dat ze eventueel later bij wederverkoop als je weer eens iets anders wilt goed te verkopen
Denk dat je dit niet van Nash kunt zeggen

knuckleheads zijn ook gewoon erg goed, is allemaal weer wat goedkoper dan de fox en de delkim's, maar zijn gewoon goed en doen hun werk.

Dan je opmerking bij fox ben ik bij reparatie na 8 maanden nog aan het wachten, kan ik uit persoonlijke ervaring het volgende melden.
A> bij reparaties van welk product ook heb je niks aan de winkeliers..deze sturen het gewoon op ter reparatie en net als jijw achten ze tot het retour komt.
B> 1 van mijn 4 fox MMXR heeft het begin dit jaar begeven, deze werd vanuit mijn lokale hengelsport winkelier in Nederland opgestuurd (Heel vreemd!) richting Belgie om van daaruit doorgestuurd te worden naar Engeland...vice verca kwam het zo retour :D
C> Dit heeft al met al best wel lang geduurd, bij elkaar 4 volle maanden.
Ik vrees dat het met andere merken het niet anders zo is..?
D>Het goede nieuws was daarentegen dat de mijne blijkbaar niet gerepareerd kon worden en ik zonder bijbetaling een nieuwe heb mogen ontvangen :D .

Succ6 met je keuze
HB
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 13-12-2006 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-12-2006 22:20

Ik heb nu 3 maandjes me delkim en ze zijn bijna elke sessie nog gaan piepen...

Wat wil je nog meer? :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-12-2006 22:22

Wel..hopenlijk zit jij dan niet binnen een straal van 100 meter binnen de bebouwde kom :lol:
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-12-2006 22:28

Hans Brinkel schreef:Wel..hopenlijk zit jij dan niet binnen een straal van 100 meter binnen de bebouwde kom :lol:


Nop:P zit meestal zover mogelijk van de mensen vandaan lekker rustig met de natuur;)
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

13-12-2006 23:26

Ik heb vorig jaar 3 delkims gekocht. na een maand kon ik bij een van de delkims de gevoeligheid niet meer veranderen, deze bleef op max staan. na een maand of 7 stopte er een met piepen, op de box deed hij het nog wel. Van de andere delkim is het rondje waar de batterij in moet klikken afgebroken. :evil:

De delkims van me maat veroorzaken steeds een erg storend ruis achtig geluid via de box.

Verder is het batterijen klepje van kut plastic het sluit niet goed af waardoor er makkelijk vocht bij de batterij komt.

Andere maat van me had foxen > oude set deed de box het niet. nieuwe set moest er ook een van terug. Het plastic van de foxen is trouwens wel 10x zo goed dan dat van delkims.

Het lijkt wel of er niks goeds meer te krijgen is tegenwoordig.

Mijn delkims zijn nu al 2 maanden ergens in engeland en zullen over een maand of 2 -3 wel weer terug komen. :cry:
blub blub
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

14-12-2006 12:02

My piece of cake;

Knucklehead

Ontzettend lelijk, maar werken altijd

En het is nederlands. Heb zelf ervaring met de service. Had er twee die kortsloten binnen de seal, en kreeg vanuit de fabriek gewoon twee vervangende voor nop. En een beleefd briefje.

Verder gaan de batterijen eeuwen mee, zijn ze 100% waterdicht, en zijn ze stukken goedkoper dan fox/delkim

Laatst stond hier een draadloze set te koop, nauwelijks reacties.... Ik snap er niks van. Zou het toch de showfactor zijn....? :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

15-12-2006 13:47

Ik heb een paar jaar geleden bij een vertegenwoordiger van knucklehead gestaan. Hij ging me laten zien hoe goed die dingen wel waren . In de eerste box werkte geen enkel van de die op de ontvanger. Effe een andere ontvanger pakken zei hij . Ook nu werkte deze niet. Zal iets mix zijn met deze box dus haalde hij een andere box boven en ook nu werkte er geen enkel van de drie en geen van de twee ontvangers. Toen zei hij dat er wel ergens storing in de buurt zou zitten en dat ze daarom niet gingen. Vertelde tegen hem dat ik toch mijn bedenkingen had en ging door. Hebben daarna nog lang mee aan het lachen geweest maar denk dat die vertegenwoordiger zich wel rot schaamde. :lol:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-12-2006 16:15

Erik Rozen schreef: Zou het toch de showfactor zijn....? :wink:


Lijkt me stug, ik heb zelf ook Delkims, maar echt een mooi model is het niet in mijn ogen. Ik heb ze enkel en alleen gekocht vanwege het typische geluid dat ze produceren.
erik binkhorst
Berichten: 27
Lid geworden op: 22-04-2005 21:28

15-12-2006 16:17

heb nog steeds de eerste knuckels, en die hebben al wat moeten doorstaan. de afspraak met mezelf gemaakt dat als ze stuk zijn het delkims worden zijn gewoon mooier. denk dat ik ze maar onder het voorwiel van de auto moet leggen want, ze gaan gewoon echt niet stuk. :o
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

15-12-2006 19:16

ronny geens schreef:Ik heb een paar jaar geleden bij een vertegenwoordiger van knucklehead gestaan. Hij ging me laten zien hoe goed die dingen wel waren . In de eerste box werkte geen enkel van de die op de ontvanger. Effe een andere ontvanger pakken zei hij . Ook nu werkte deze niet. Zal iets mix zijn met deze box dus haalde hij een andere box boven en ook nu werkte er geen enkel van de drie en geen van de twee ontvangers. Toen zei hij dat er wel ergens storing in de buurt zou zitten en dat ze daarom niet gingen. Vertelde tegen hem dat ik toch mijn bedenkingen had en ging door. Hebben daarna nog lang mee aan het lachen geweest maar denk dat die vertegenwoordiger zich wel rot schaamde. :lol:


Haha, als dit waar is is het idd nogal lullig. Ik kan natuurlijk alleen praten uit eigen ervaring, en hier zit gewoon niets negatiefs in, vandaar :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

16-12-2006 20:24

Erik Rozen schreef:
ronny geens schreef:Ik heb een paar jaar geleden bij een vertegenwoordiger van knucklehead gestaan. Hij ging me laten zien hoe goed die dingen wel waren . In de eerste box werkte geen enkel van de die op de ontvanger. Effe een andere ontvanger pakken zei hij . Ook nu werkte deze niet. Zal iets mix zijn met deze box dus haalde hij een andere box boven en ook nu werkte er geen enkel van de drie en geen van de twee ontvangers. Toen zei hij dat er wel ergens storing in de buurt zou zitten en dat ze daarom niet gingen. Vertelde tegen hem dat ik toch mijn bedenkingen had en ging door. Hebben daarna nog lang mee aan het lachen geweest maar denk dat die vertegenwoordiger zich wel rot schaamde. :lol:


Haha, als dit waar is is het idd nogal lullig. Ik kan natuurlijk alleen praten uit eigen ervaring, en hier zit gewoon niets negatiefs in, vandaar :wink:


die dingen zijn ook super ken veel jongens die er mee gevist hebben.

En in alle winkels staan ze vaak in een kleine aquarium Maande/jaren lang... dus over waterdichtheid valt niets te zeggen bij die dingen.

ze piepen .. altijd.. en daar draait het uiteindelijk om..

Maar de moderne visser van tegenwoordig wil trendy nieuwe hightech snufjes hebben.. dus is de kans aanzienlijk groter dat een product ondergewaardeerd wordt.. mensen verwachten er te veel van.. ( ook al staat het aangegeven dat zij het kunnen) Ja je mag er van uit gaan .. anders moeten de fabrikanten het niet publiceren... blijft SALES..


het is maar hoe jij he woord GOED interpreteer in combinatie met je product.

dus het is maar waar jij zelf de grens legt.

ik heb nu de delkims txi plus.

vind het batterijklepje gaar.. pieper oogt te goedkoop voor zijn prijs..

maar hij piept.. en heeft de functies die ik wil hebben.. volume, toon, gevoeligheid, draadloos box optie. EN DE NAAM DELKIM wat garant staat voor service, en kwaliteit.
Maar daar moet ik nog achter zien te komen het liefst natuurlijk niet..

En veel mensen waren er over te spreken.. vandaar dat mij keuze op de delkims vielen. ik kan natuurlijk ook een setje van 120 euro kopen .. van merk x2 oid.... maarja.. daar heb ik zo mijn twijfels over op het gebied van garantie etc..
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

16-12-2006 20:50

ik ben een paar keer terug gemoetten met x2 spullen (was toen nog geen x2 maare gewoon merkloos spul van vlemmix) maar er werd nooit moeilijk gedaan en ik kreeg gewoon nieuw spul me... dus service.. sja beter als dat kan volgens mij niet.. maja.. het spul gaat gewoon eerder kapot...
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

16-12-2006 22:43

Heren

Als eerste iets over de knuckelheads het enige nadeel vind ik er van dat ze geen na gloeiled hebben altans de mijne niet weet niet over andere types het wel hebben.Ze hebben maar een ledje is lastig als je net aan de andere kant van de hengels zit zie je niet op welke hengel je een aanbeet.

Over de foxen en bezit nu de fox mmx goede piepers alleen wil het wieltje nog wel eens vast vriezen in de winter en ze hebben maar een ledje is lastig als je net aan de andere kant van de hengels zit zie je niet op welke hengel je een aanbeet hebt.

Over de delkims mijn vismaat heeft de delkim txi plus nu met sounderbox ze hebben twee lets ook nog een nagloeiers je kunt ze instellen dat ze in het donker blijven branden. Van een vast vriezent wieltje zul u geen last hebben. Maar vind er wel een behoorlijk prijskaartje aan hangen (voor mijn leeftijd tenminste)

hopelijk had je iets aan deze informatie

Met vriendelijke groet Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
peter andrae

16-12-2006 23:40

De duurdere knuckleheads hebben zelfs dubbele nagloei leds
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

17-12-2006 09:40

KOPUH KOPUH KOPUH IS KEI GOE MAN!! 8) :lol:
Vissen is gezond!
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

17-12-2006 10:54

:lol: :P
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

17-12-2006 15:06

peter andrae schreef:De duurdere knuckleheads hebben zelfs dubbele nagloei leds


De nightbreed inderdaad. Oudere modellen branden naar mijn mening te kort na (7sec.) terwijl de nieuwere heerlijk lang naknipperen (!) in een tweekleurige led (groen/rood). Een ideaal systeem naar mijn mening
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

17-12-2006 18:26

Jesse Oud schreef:KOPUH KOPUH KOPUH IS KEI GOE MAN!! 8) :lol:
:D :D
KSN
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

17-12-2006 19:38

peter andrae
BerichtGeplaatst: 19-08-2006 Onderwerp:
De duurdere knuckleheads hebben zelfs dubbele nagloei leds

Ik had er ook bij staan: weet niet over andere types het wel hebben.
Maarja weer wat geleert 8)

Met vriendelijke groet Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

25-12-2006 16:19

Zelf jaren met de nightbreeds 1 gevist. Nooit een probleem mee gehad! In weer en wind, dingen werken altijd!

Vis sinds anderhalf jaar nou met de RX-en van Fox. Bevallen ook super!
Met Delkim geen ervaringen.

Het is maar net wat je er voor kwijt wil!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-12-2006 19:12

K ben zelf groot voorstander van Delkim.
Puur vanwege de supergoede gevoeligheid en het aparte toontje.

1 nadeel vindt ik bij Delkim: Is het weer vochtig en kans op vorst.....dan wilt de gevoeligheid het af laten weten. Net wanneer je gevoeligheid nodig hebt doet ie et niet! :P Zo ook tijdens extreme hoosbuien en hagel wilt de pieper op hol slaan of niks meer doen. Puur omdat het trilplaatje vastloopt door het water o.i.d.

Ik heb de Delkims verkocht.....Helemaal niet vanwege dat feit, ik wil eens wat anders zoals Fox RX....eens kijken of Fox beter scoort op de zwakke plekken van Delkim.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

26-12-2006 16:17

Ik ben zelf iemand van de Fox piepers. Vroeger had ik Delkims, maar ben overgestapt. Niet vanwege de kwaliteit van de een ten opzichte van de andere, maar vanwege het registratie systeem.
Ik vis namelijk al weer een x aantal jaren met een gevlochten hoofdlijn met nylon voorslag, dit vanwege de dempende werking. De reden hiervoor is de ontiegelijk goede beet registratie. Ik vis met grote regelmaat over de 100,150 meter heen. Met nylon is dat niet echt aan te raden vind ik. Beet registratie kwam bij mij altijd laat door. Door de gevlochten lijn is het net alsof de aanbeet op 10 meter van je pieper gebeurt.
Ik ben dus overgestapt vanwege de verandering van mijn hoofdlijn. Hetgene dat bij mijn Delkim's gebeure is dat de lijn in het beetregistratieschuifje begon in te snijden!.

Maar qua kwaliteit val je aan delkim en fox je geen buil.

Service is iets anders daar in tegen. Bij de zaak waar ik kom heb ik mijn foxen ook gekocht. Heb ooit met eentje een probleem gehad, en de oplossing die zij hadden was het volgende. Je krijgt gewoon een "nieuwe "mee totdat het probleem is opgelost, dit is bruikleen. Dit vind ik een goede oplossing voor het probleem van wachttijden die bij de verschillende leveranciers bestaan.

Groeten,

Djurre