iemand bekend met het merk x2?


leon boers
Berichten: 50
Lid geworden op: 09-08-2006 16:42
Locatie: noordijk/neede
Contacteer:

26-08-2006 23:41

precies de hengels enzo haal ik er nie van maar heel veel klein spul en spul wat niet gouw kapot gaat ma ja je hebt ook van die ombenullen ik ben echt zuinig op mijn visspul hoor!!!
behandel vissen net zoals jezelf en ruim je eigen rommel op!!
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

27-08-2006 11:52

X2 is best ok, het ligt er aan hoe je het bekijkt...

Als je de spullen die je koopt eerst eens goed bekijkt, dan kun je met enig verstand van zaken redelijk goed inschatten hoe "goed" het artikel is.

Mensen die dat niet in kunnen (of willen) schatten hebben alleen kleine euro-tekens in hun ogen, kopen een berg x2 spul, en later blijkt dat het soms relatief snel kapot gaat, of niet doet wat het zou moeten doen.... tjah, die lui lopen dan weer te schreeuwen van x2 is bagger/troep en zwaar slecht. In vergelijking tot "de goede merken".......


Mijn ervaringen:

Onthaakmat -> perfect
Hengel (black-fantom) -> voor die 16 euries, perfect!
Beetrunnermolentje -> niet perfect (als de slip al gekke dingen doet....)
Vliegende back-leads -> verre van perfect (overal bramen / scherpe randen in het lijn-doorvoergat)
rvs banck-sticks -> zo'n beetje ieder half jaar hebben ze weer een containerlading van een andere fabriek, ook hier geldt, kijken wat je koopt


Als ik nu nog 2 afstandshengels moest hebben voor mijn visserij hier in NL, dan kocht ik subiet 2 van die E16- -hengeltjes.
Ze buigen mooi ver door (tussen parabolisch en topactie in), zijn in de 2,5ponds klasse (in tegenstelling tot alle hengels die pas te verkrijgen zijn vanaf 3,75pond....).


aldus mijn visie.
Maarja, waar maak ik me druk om.


met kritische blik kijkende voor aankoop overgaande groet;

WouteRStegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
fred van de klashorst
Berichten: 40
Lid geworden op: 27-05-2006 13:27

27-08-2006 20:04

hallo gil van elsen

ik zou er niet aan beginnen ik vind het allemaal rodzooi
heb zelf ook een tas van gehad om me stoel in te doen
ik heb hem een week gehad deed me rits dicht had ik
ineens de rits in me handen en heb van meer mensen
gehoord dat het rodzooi is

groetjes fred
Gebruikersavatar
jeanmichel de buck
Berichten: 41
Lid geworden op: 26-08-2003 02:00
Locatie: sas van gent

29-08-2006 10:15

ik heb de onthaak mat van x2
de cyber III van x2
en de oval met overwarp van x2
ow ja en dan nog dat karretjuh ook van x2
al deze dingen doen goed hub werk voor dat geld wat ze hebben gekost
dus ik mag niet klagen
van de liddle heb ik dat karper stoeltje gehaald
ook een puik stoeltje voor dat geld
sommige dingen hoeven niet duur te zijn om goed te wezen
leon boers
Berichten: 50
Lid geworden op: 09-08-2006 16:42
Locatie: noordijk/neede
Contacteer:

29-08-2006 12:05

precies ze weten er gewoon niet mee omte gaan met die rits ook je moet em gewoon heel voorzichtig in doen enzo
behandel vissen net zoals jezelf en ruim je eigen rommel op!!
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

29-08-2006 12:56

mijn visstoel, foudraal, vistas, rigwallet & lood tasje zijn van het wel bekende/beruchtte X2 merk! :lol:
in dit opzicht is het prima spul.
voor zwaardere kwaliteit moet je JRC en/of Fox hebben.
maar hiervoor betaal je dan vaak het dubbele al dan niet het drie dubbele!
het is maar net wat binnen je budget past en wat je ervoor over hebt.
karpervissen doet men wel eens in drieën!
eerst koopt men wat goedkoper spul, en daarna gaat men vaak over op duurder/betere qualiteit spullen!
vandaar dat marktplaats ook altijd vol staat! :lol:
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

05-09-2006 16:54

onthou 1 ding je molen is het hart van de visserij
dus die hengel is best (om te vangen) en 2,5 lbs is ook genoeg maar ik zou er wel een shimano of mitchell molen op zetten dan heb je in ieder geval een goede slip.
en ik zou als je budget niet meer is dan 25 euro voor een rodpot niet de eco pot kopen maar een paar goeie steunen staat egt 100000000 keer steviger en natuurlijk ook andere swingers koop dan die fox imitatie swingers zijn 7,50 euro per stuk en ook veel beter

voor de rest zitten er ook wel leuke spullen bij hoor van het merk X2tackle
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

05-09-2006 18:20

wat ook een voordeel is aan rven/vlemmix dat ze fox/delkim/jrc allemaal verkopen tegen lagere prijzen dan een doorsnee hengelsport zaakje bij de shimano aero scheelt het zo`n 30 euro kan mss helpe
Chiel Vermey
Berichten: 125
Lid geworden op: 03-12-2005 12:27

07-09-2006 15:17

ik vind x2 qua spullen wat ik heb.... alleen lood best oke...maar de verhalen wat ik hoor over de andere spullen zou ik het niet kopen... en voor het zelfde geld heb je een 2e hands setje en dat van de 'betere' merken... want als je al 1 keer met de hengel hebt gevist dan is het al 2e hands....dus....kijk wat je koopt

groeten
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

07-09-2006 16:44

Ik heb hier zelf een aantal niet aan slijtage onderhevige artikelen van X2, loodtasje, weegzak en dat soort dingen heb ik van X2 en is dan ook niks mee. Verder de spullen waarvan ik zoiets heb van dat moet gewoon lang meegaan, spaar ik nog ff langer door dan koop ik het van de meer gerenomeerde merken.

@ramon
altijd blijven opletten de optonics van fox mx'n koop ik voor 45 euro en bij raven 55.
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

07-09-2006 17:28

ok zal wel eem vergelijken
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

07-09-2006 18:47

Josse de Bruin schreef:En laten we eerlijk zijn een tent waar ik inmiddels 5 jaar mee doe en 120€ heeft gekost vind ik niet weggegooid geld. Ze doet het nog prima alleen paar nieuwe stokken nodig gehad.

Heb een maat gehad met die tent
Toen we in frankrijk waren kon die er niet uit toen ze pieper stond te loeien.
Verder vind ik X2 niet slecht voor de prijs.
Ik zelf ben helemaal weg van Chub en dat vinden ook veel mensen bagger.
Maar als je 200 uur of minder per jaar aan de waterkant tevinden bent dan is het gewoon een leuke prijs kwaliteit verhouding.(denk ik)
en ik vind niet dat je een merk helemaal de grond in kan boren je kan niet verwachten dat een pieper van 10 euro gelijk is aan een delkim van 180.
henri eenkhoorn
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2006 18:25
Locatie: kampen

14-09-2006 20:23

laat ik nou de set met 3 hengels hebben en bevalt mij prima alleen de rodpod is niets maar die gebruik ik ook niet gewoon hengelsteunen
bedenk wel voor die prijs 149 euro heb je alles wat een beetje karperuitrusting nodig heeft de molens hebben een vrijloop en ze hebben geen terugslag.
ik heb wel beroerdere molens gehad voor meer geld
ja ik heb er ook in de regen mee gevist en niets aande hand met de beetverklikkers
misschien ligt het wel hoe ga je met je materiaal om.
laat mij dan maar lekker vissen met mijn helius runner en black phantom
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

15-09-2006 11:27

Zoek X2 en gij zult vinden...
Koop X2 en gij zult weggooien...



:roll:
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

24-09-2006 04:57

ik heb een tent van x2 heb er totaal geen klagen van :-?
de rest is al fox/PB & Spro.
hengelbelangen ijzervalei
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

24-09-2006 10:00

elk merk heeft zijn mindere producten die wel kunnen tegenvallen, zo ook x2 maar ik vindt het allemaal een beetje sterk overdreven. durf rustig te zeggen dat het meerendeel van de vissers wel iets in huis heeft van het merk. maar het heeft een beetje het label van bv aldi gekregen. we zeggen allemaal dat we er nooit boodschappen doen omdat het slecht zou zijn maar vullen elke week onze tassen (en dan het liefst in een tas van de albert hein zodat de buurman niet kan zien dat we er zijn geweest) dus als je een beetje gaat schiften in de winkel is er veel goeds voor weinig te koop m.v.g :wink: :wink: :wink:
aldejekes loat goan!
Randy van der Toorn
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2006 23:56
Locatie: den haag

24-09-2006 11:31

heb net een waadpak binnen van x2 heb het ding 1 keer gebruikt zijn de sticks van me gordels gebroken. Dit soort dingen heb je wel meer met het merk x2, maar het neemt niet weg dat ze bepaalde dingen van andere merken imiteren die wel goed zijn en je veel minder kosten.
dirk peterse
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-02-2006 16:08
Locatie: rosmalen

25-09-2006 16:26

ik vis nog steeds met de black fhantom hengels van x2 zijn geen super hengels maar doen hun werk.

de molens die bij die set zatten gingen na 1x vissen de prullebak in dat was echt waardeloos.

pieper van x2: apart verhaal werken 8 van de 10 keer vreten stroom
maar werken zelfs onder water :o ( rod pod stond onderwater het had een beetje hard geregend :D )

x2 oval: geen klachten van mij ik heb hem nu 2 jaar, al vaak nat in gepakt en vergeten uit te pakken, storm er op gehad, van alles het da ding al mee gemaakt en is nogs steeds heel en lekt niet.
alleen wel die plastic caps vervangen door rvs want die breken wel snel.
carp team rosmalen