Hulp bij keuze van tent gevraagd.


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 13:37

Gezien ik ruimte mis in mijn extreme bivvy van fox, ben ik opzoek naar een tent met balijnen aan de buiten kant.
Ik gebruik mijn extreme bivvy vaak met het voorpaneel er uit om zo snel bij me hengels te zijn met nachtsessies en wordt het kouder dat rits ik hem er wel weer in.
Maar ik gebruik hem ook vaak bij dag-sessies als paraplu / onderkomen mocht het gaan regenen en om uit de wind te zitten.
Mijn stoel past er vaak niet helemaal lekker in en zit geklemd tegen de balijnen, en bij regen zoals vorige week en een run ben ik de plens water in me nek bij het opstaan uit mijn stoel ook een beetje zat, stoel anders neerzetten wordt lastig, want dan is er wel weer wat anders nat tijdens regen, en ik zoek dus echt iets anders.

Kortom tijd voor iets anders, met balijnen aan de buitenkant om zo binnen ruimte genoeg te hebben, zeker weer een uitritsbaar voorpaneel, mag ook oprolbaar zijn, en genoeg ruimte voor stoel en materiaal.
Ik wil iets wat een beetje zoals ik het noem een harmonica model zijn, dus achter vastzetten, zijkanten vastzetten en bijna staan.
Goed bestendig tegen wind, maar zeker ook regen aangezien ik soms wel lekkage had in de extreme bivvy en deze hiervoor komend weekend naar fox wordt opgestuurd.

Ik heb zelf de volgende tenten gevonden die denk ik aan dit profiel voldoen en ook in mijn prijsklasse zitten tot 275 euro.
Wat ik wil weten van deze tenten.
Kwaliteit van het doek, stevigheid van de tent opgezet, kun je hem gebruiken als brolly (dus zonder voorpaneel).
Heb je voor 1 man, genoeg ruimte met je stretcher en spulletjes.
Van de Dreamcatcher weet ik inmiddels dat het voorpaneel is op te rollen, maar hoe is dit bij de syfish+ en de STI?
Of moet ik toch een keuze maken voor een 2 man versie?
Wellicht schiet me nog iets anders te binnen, maar ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met deze tenten.
Of wellicht heeft iemand nog een andere interessante optie

Ultimate Protect Dreamcatcher
http://www.henkkoster.nl/tekeningen/hk-ultimatepro^tectdreamcatcher.jpg (plaatje linken gaat niet op het board ivm het vreemde teken in pro^tect dus ff klikken)

Chub Syfish+
Afbeelding

JRC - STI 1 Man Single Skin Dome
Afbeelding

Wellicht zou de frontier classic hier ook nog bijpassen, maar ik wil eigenlijk een keer geen fox, maar misschien kun je me overtuigen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dus brand maar los.
Ik wilde er een poll van maken maar dit geeft te weinig specifieke informatie dus heb het uitgebreid.

Alvast bedankt voor de genome moeite.

Edward
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

07-08-2006 16:51

Ik zou er meer geld voor uittrekken en gaan voor het zelfde type als jij zelf voorstelt maar dan van het merk Trakker of Aqua en die worden dan de Armo genoemd.
Waarom?
Omdat deze van beter materiaal gemaakt worden en op den duur langer mee gaan.
Maar ze zijn wel een stuk duurder .

Groeten Dick.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 18:27

Dick, aan wat voor prijs moet ik dan ongeveer denken? en is er een website waar ik het e.a. kan bekijken.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

07-08-2006 18:42

Trakker
http://www.trakkerproducts.co.uk/Frameset.htm

Aqua
http://www.aquaproducts.co.uk/armobivvy.htm

volgens mij zo'n armadillo mk2 2persoons zo'n 600,-
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 19:24

Het is precies wat ik zou willen, alleen vind ik de prijs omgerekend wel heel erg hoog.
Denk dat dit op korte termijn buiten mijn budget gaat.
Maar ik hou hem wel even in gedachten, en kijk nog even of er goede info komt over de andere tenten.
Rene de vries

07-08-2006 19:32

Afbeelding

Ikzelf heb deze op mijn verlanglijst staan: de challenger van star baits.... maar 500 euri is wel wat veel....
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 19:40

Ik vind dit er ook goed uitzien, en heeft ook een luivel, misschien dat iemand hier ook ervaring mee heeft.

Prologic Spiderdome ongeveer 200 euro.

Afbeelding

Die chalenger ziet er ook goed uit, maar ook aan de prijs.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

07-08-2006 19:42

Aan de hand van jou omschrijving waar je de tent allemaal voor wilt gebruiken kan je beter de Fox Frontier Classic kiezen. Hier kan je namelijk de voorkant uitritsen. Dat kan bij de STI iig niet, hier kan je hem alleen op(weg)rollen. Heb de STI namelijk zelf en een maat heeft de Frontier Classic.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 20:03

Elco, hij mag uitritsbaar maar ook oprolbaar zijn, als het maar als brolly ook te gebruiken is.
Waarom niet de sti? wat is hier mis mee dan?

Tevens ben ik gewoon aan het rondneuzen, en kom erg veel van dit soort modellen tegen.

Fishrite heeft ook zo'n model.

Afbeelding

Kortom er zijn er erg veel, maar het verschil zal wel voornamelijk in de kwaliteit doek zitten.
Ik ben zo wie zo al blij met de velen reacties en ideeen, toch hoop ik nog wat informatie te kunnen vergaren van de Chub - Cyfish en de Ultimate -Dreamcatcher.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-08-2006 20:20

Het lijkt mij onnodig om hiervoor ook een nieuwe topic aan te maken, dus vraag ik het hier maar gelijk.

Ik wil wat vaker in Frankrijk gaan vissen, Zuid Frankrijk. Zoals velen weten heb je daar de mistral, en het kan behoorlijk onweren daar.

Windkracht 10 kan gehaald worden daar.

De tent die ik heb is uitstekend voor normale omstandigheden, maar niet voor dit soort extreme omstandigheden.

Welke tent kan wel wat hebben? Het liefst zo goedkoop mogelijk aangezien ik het alleen voor Frankrijk nodig heb, maar als het niet anders kan tast ik diep in mijn buidel.
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

07-08-2006 21:13

hoi mourad, als je echt iets zoekt wat hufterbestendig is, dan moet je een karstens tent kopen.deze kunnen bijna alles aan wat weer betreft. ze zijn alleen van canvas en vrij zwaar. en de prijs is ook niet niks maar dan heb je ook wat. :wink:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-08-2006 21:21

peter bruggeling schreef:hoi mourad, als je echt iets zoekt wat hufterbestendig is, dan moet je een karstens tent kopen.deze kunnen bijna alles aan wat weer betreft. ze zijn alleen van canvas en vrij zwaar. en de prijs is ook niet niks maar dan heb je ook wat. :wink:


Een tweepersoons karstens tent, op hoeveel moet ik ongeveer rekenen?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-08-2006 21:23

Laat maar, ik heb het even opgezocht.. Leuke tenten, maar 1600 euro voor een tent gaat een beetje tever voor mij.

Ik heb er uiterlijk ongeveer 700/800 euro voor over.

Weet je iets in die prijsklasse?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-08-2006 21:35

zoek je toch een tweedehand karsten tent...ze worden wel eens aangeboden voor die prijs.
en ze gaan tig jaren mee als je hem goed behandelt :wink:
Heb een 2.00 mtr karsten tent voor lange vis-sessie's
Een aqua paraplu met inritsbare voorfronte voor de korte sessie's

En voor de gezinsvakantie's een 3,50 meter karsten tent ..heb al diverse stormen meegemaakt
waar van andere tenten en voortenten van caravans en vouwwagens bij een storm nogal eens de lucht ingingen , bleef die van mij lekker staan zonder problemen.
HB
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

07-08-2006 21:39

Edward van Berkum schreef:Elco, hij mag uitritsbaar maar ook oprolbaar zijn, als het maar als brolly ook te gebruiken is.
Waarom niet de sti? wat is hier mis mee dan?



Als je even goed leest zeg ik niet dat er iets mis is met de STI. Ik dacht dat je, als het even kon, de voorkant eruit wilde ritsen omdat je dan sneller bij je hengels bent. Ik geef met mijn post alleen aan dat de Frontier Classic die optie wel heeft en bij de STI kan je het alleen oprollen. En ik heb nog geen moment kunnen klagen over de STI.

Succes met zoeken.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 21:55

Elco, het gaat mij er voornamelijk om, dat de voorkant of eruit kan of opgerold kan worden wat de meeste hebben zoals het lijkt.

Is het doek van de STI ook ok? en gebruik jij hem ook tijdens een sessie wel eens als een brolly?
En hoe zijn de stokken?
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

07-08-2006 22:04

is het geen goede optie om eventjes wachten en geld opzij leggen en voor de aqua m3 gaan? voldoet wel aan je eisen..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

08-08-2006 00:40

Edward van Berkum schreef:Elco, het gaat mij er voornamelijk om, dat de voorkant of eruit kan of opgerold kan worden wat de meeste hebben zoals het lijkt.

Is het doek van de STI ook ok? en gebruik jij hem ook tijdens een sessie wel eens als een brolly?
En hoe zijn de stokken?


Ik dacht dat je bij de Frontier Classic de hele voorkant eruit kon ritsen. Dit is niet zo, alleen de deur, de rest van de voorzijde is op te rollen om er zo een brolly van te maken. De STI heeft hetzelfde alleen is de deur niet uitritsbaar, alleen oprolbaar dus. Beide tenten staan als een huis, niets op aan te merken. Ik heb de STI II, mijn buitendoek is 5 Oz. Het doek van de Frontier Classic is 4 Oz. Bij de wrap en skin is van de Frontier is het doek 6 Oz als ik me niet vergis.

Ik heb mijn STI nog nooit als brolly gebruikt om de simpele reden dat ik dan mn oval wel meeneem.


Maar alle tenten die dit model hebben staan erg stevig. Stokken zijn prima.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
eddy jongeneel
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: spijkenisse

08-08-2006 01:59

Mourad Aviara schreef:Het lijkt mij onnodig om hiervoor ook een nieuwe topic aan te maken, dus vraag ik het hier maar gelijk.

Ik wil wat vaker in Frankrijk gaan vissen, Zuid Frankrijk. Zoals velen weten heb je daar de mistral, en het kan behoorlijk onweren daar.

Windkracht 10 kan gehaald worden daar.

De tent die ik heb is uitstekend voor normale omstandigheden, maar niet voor dit soort extreme omstandigheden.

Welke tent kan wel wat hebben? Het liefst zo goedkoop mogelijk aangezien ik het alleen voor Frankrijk nodig heb, maar als het niet anders kan tast ik diep in mijn buidel.



ik zou dan tog kiezen voor trakker of aqua armadillo met skin staat als een huis.
ik heb er zelf al meerdere stormen mee gemaakt. :lol:
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

08-08-2006 08:55

waarom niet een villadoom van danua heb ik nog in de aanbieding hahahah voor 100 euro
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-08-2006 09:01

remon van dusschoten schreef:waarom niet een villadoom van danua heb ik nog in de aanbieding hahahah voor 100 euro


Nou, het is geloof ik niet helemaal wat ik zoek, en het is volgens mij niet echt een wereld ding zoals ik een paar keer heb gelezen je zal het ook niet voor niks Villadoom noemen

Bedankt voor je aanbod...
peter andrae

08-08-2006 09:12

Ik bied al enige tijd een Aqua aan wel een 2 persoons en niet het laatste model maar deze is pas een paar keer gebruikt een prima tent,staat als een huis en komt geen druppie regen naar binnen,en ruimte zat.


mvg peter.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-08-2006 09:19

Mourad,

Uit pijnlijke ervaring kan ik je verklappen, dat alleen de ouwerwetse bivys's blijven staan.

Daarnaast heeft ook mijn weekend tripper mij nog niet in de steek gelaten. 12 Bf.

De rest? Allemaal veel te hoog, ook die pomptenten. Die buigen wel lekker door.

De mooiste zijn de zgn domes: dat worden beelden van zadkin. De mijne ging 4 keer over de kop met alles erin.

Die armo heb ik ook wel een hoge pet van op. Vraag volgend jaar nog eens.

Die prologic leek me ook wel wat. alleen de levering zakt mijn broek al vanaf. Volgende week hoor ik al een maand of 2. Als dan de kwaliteit gelijk is aan de clips, dan weet ik genoeg, zonde van 't geld.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-08-2006 09:33

Klaas van den Herik schreef:Die prologic leek me ook wel wat. alleen de levering zakt mijn broek al vanaf. Volgende week hoor ik al een maand of 2. Als dan de kwaliteit gelijk is aan de clips, dan weet ik genoeg, zonde van 't geld.


Ik kwam die prologic ook tegen met zoeken, en leek mij dus ook wel ok, maar als ik de levertijd hoor.....
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-08-2006 10:04

Hallo,

Ik weet niet wat Peter voor die Aqua Armo vraagt maar als je je realiseert dat zo'n dingetje COMPLEET nieuw rond de € 700,- doet en die surrogaat-Armo van Prologic € 200,- kun je op je vingers natellen dat er érgens iets niet klopt.
Als er dan materiaaltechnisch gezien hier en daar bezuinigd moet worden om nog een béétje winst te kunnen maken zal dat de kwaliteit van die tent niet bepaald ten goede komen.

Ik geef toe dat ik de nieuwprijs voor een Aqua of Trakker ook altijd belachelijk hoog heb gevonden. Hier ben ik íets anders over gaan denken sinds ik een tweedehandse Armo voor € 400,- heb aangeschaft. Waarschijnlijk onverwoestbaar materiaal dat staat als een huis. En als je de sealnaden bekijkt wil je spontaan je regenpak op Marktpl. zetten. Puik strak afgewerkt zo'n Aqua.
Dit in tegenstelling tot dat Prologic ding. Alleen al het zien van de foto van dat 'Spinhuisje' doet me denken aan snoeppapier en zoethout en ga ik spontaan zachter praten.

Ík zou die Peter Andrea eens de hemd van het lijf vragen als ik Aviara of van Berkum heette en/of een budget van pak 'm beet € 700,- tot m'n beschikking had.
Groet,

John