Overspannen Delkim


Plaats reactie
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 11:53

Helaas niet door de runs, maar wel door het water wat afgelopen weekend uit de lucht kwam vallen.
Dat ding bleef dus piepen of een begeven moment, zelfs nadat ik hem uit had gezet.
Laten drogen, nu doet hij het wel weer goed. Maar ik ben bang dat bij de volgende keer slecht weer, weer zoiets gebeurd.
Iemand een idee hoe dit kan, of zelf wel eens last van gehad?!.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

23-05-2006 11:58

ja, ik heb het gehoord van een maat.

dat ding bleef gewoon piepen zodra je hem aanzette.
gelukkig hadden ze nog een reserve bij. ik denk dat ze meer storing hebben dan fox.
die van mij ging niet aan zodra je hem aanzette. je moest hem eerst even activeren door je lijn stevig door de sensor te halen en begon pas te registreren na enkele seconden. het gaat over de delkim txi plus.

jammer...

als ik het over nieuw mocht doen ging ik voor fox.
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

23-05-2006 12:04

randy nieman schreef:Helaas niet door de runs, maar wel door het water wat afgelopen weekend uit de lucht kwam vallen.
Dat ding bleef dus piepen of een begeven moment, zelfs nadat ik hem uit had gezet.
Laten drogen, nu doet hij het wel weer goed. Maar ik ben bang dat bij de volgende keer slecht weer, weer zoiets gebeurd.
Iemand een idee hoe dit kan, of zelf wel eens last van gehad?!.

mvg,

Randy


Dat is een bekend probleem van de Delkims, ze zijn niet zo waterdicht als dat je verwacht.
Het water heeft de electronica bereikt, en reken er maar op dat het de volgende keer weer gebeurt.
Dat motiveerde mij om de RX'en te kopen, en niet de TXI's.
Zit er nog garantie op die Delkims van jou?

Gr. John.
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 12:24

Ja John als het goed is wel, die dingen zijn nog geen / ongeveer jaar oud. Ben er echt helemaal klaar mee. Heb drie txi's en een ontvanger, zit er dus echt over na te denken om ze in te ruilen voor....??? Fox RX'en? Schijnen ook goed te zijn of lekken die ook wel eens door dan?
Best wel jammer want vond/vind Delkim altijd wel top.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

23-05-2006 13:39

Ik weet niet of het nog een keer terug zal komen Randy.
Ik heb nog het vorige model delkim en eentje bleef na een heftige regen sessie, mijn led, steeds branden, ook na het uitzetten van de delkim.
Ik heb de batterij er uit gehaald en hem goed te drogen gelegd. Hierna heb ik nooit geen problemen meer gehad met die delkim, het was er namelijk maar 1 van de 4.

Misschien heeft net deze eene delkim een mankementje. Ik zou toch als ik jou was met deze eene delkim terug naar de winkel gaan en proberen dat ze een nieuwe meegeven.
Het hoort tenslotte niet!
En aangezien jij het nieuwe model heb zijn ze zo enzo nieuwer dan de mijne, bij mij gebeurde het in 2004 en toen had ik ze al ff.

Mvg Mike
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 14:07

Ik ga het eventjes aankijken Mike, maar ik vind het raar blijven. Stel dat je een lange sessie (ver van huis) vist, en je krijg dan het probleem. Ben je een stuk verder van huis zoals het spreekwoord mooi luid.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 14:25

Hebben we het hier over Delkim plus TXI?
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 15:14

Ja klopt, zo'n draadloos nieuw ding geval!

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Chiel Vermey
Berichten: 125
Lid geworden op: 03-12-2005 12:27

23-05-2006 15:20

heb ik ook gehad bij mijn oude ultimate...zelf bij de nieuwste piepers kan het voorkomen want de druppel wie in het gaatje van de luidspreker komt kan dat veroorzaken daarom ook die hele lange piep omdat hij stroom blijft krijgen door het water en daarom is het na het opdrogen ook over omdat er dan geen water meer in zit aan dit probleem is niets te doen of je moet een plakbandje of iets dergelijks over het gad plakken dit is wel hinderlijk voo het geluid maar als je een sounderbox hebt is het geen probleem

mvg Chiel
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 15:20

Vreemd, terwijl de txi-plus toch nog beter is afgewerkt als het oude model.
En verder alles gesealed is, ook de buitenranden, de rest zit allemaal in aparte compartimenten...
Aan uit switch is ook erg veel verbeterd tov het oude model, is niet meer zo'n open gat.

Laatst ook met regen (noodweer) gezeten en totaal geen problemen, wel natuurlijk goed laten drogen na je sessie, maar dit is meer voor het behoud van je spullen.
peter andrae

23-05-2006 15:20

Tijdje geleden heb ik al eens iets over de nieuwe delkims gezegd,en het was niet zo en hoe kon ik dat nou weten.



Gelukkig dat deze topic is geopend heb ik toch weer gelijk gehad koop nou maar rx,en of knucks ben je van al dat gezeur af.



groetje,s peet.
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 15:26

Chiel Vermey schreef:heb ik ook gehad bij mijn oude ultimate...zelf bij de nieuwste piepers kan het voorkomen want de druppel wie in het gaatje van de luidspreker komt kan dat veroorzaken daarom ook die hele lange piep omdat hij stroom blijft krijgen door het water en daarom is het na het opdrogen ook over omdat er dan geen water meer in zit aan dit probleem is niets te doen of je moet een plakbandje of iets dergelijks over het gad plakken dit is wel hinderlijk voo het geluid maar als je een sounderbox hebt is het geen probleem

mvg Chiel


Toen deed hij het dus ook niet want hij (optonic zelf) gaf geen signaal. Dus ook geen ontvangs bij de digitalke sounderbox. Als ik je goed begrijp bedoel je dat.

En toch dat batterij-sluitings-klepje aan de achterkant ben ik ook niet helemaal tevreden over. Die sluit niet echt aan zoals hij het hoort te doen. Dit is volgens mij bij alle??? Delkims zo. En er zitten aan de voorkant 2 gaatjes waar evt water naar binnen zou kunnen komen afgezien dan van de sensor bovenop waar je lijn door/op gaat/ligt. Hier zullen de fabrikanten toch wel rekening mee hebben gehouden lijkt mij ?!

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 15:34

Ik heb er 1 open gehad, sensor is een aparte module, hier kan niet zomaar naar binnen komen.

De gaatjes bij het luidsprekertje, luidsprekertje, is vrij goed afgeschermd, aan de achterkant is het afgeschermd met een plastic plaatje, speaker zit behoorlijk afgeschermd, zal binnenkort evenkijken of ik er knappe foto's van kan maken.

De delkim die ik heb opgemaakt is het oude TXI model, deze bleef piepen als een run, naar twee weken drogen hield het ook niet op, de garantie was al verlopen en mijn kennis kon het uiteindelijk ook wel af met zijn twee resterende Delkims..... dus heb hem in een glazen kast gezet tussen de svarovski van mijn vriendin, vond het wel een mooi collectors item ;)
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

23-05-2006 15:47

peter andrae schreef:
Gelukkig dat deze topic is geopend heb ik toch weer gelijk gehad koop nou maar rx,en of knucks ben je van al dat gezeur af.

groetje,s peet.


Jupz ik heb nog wel aantal (6) knuckelheads liggen, idd nooit geen problemen mee gehad!. Maar wilde iets draadloos hebben omdat ik gek werd van de kabels. Hoeveel keer ik op m'n b*k ben gegaan weet ik niet.... Maar heb veel geld neergelegd voor de Delkims en dan mag je ook wel verwachten dat ze het naar behoren doen.

Maar de Foxen en dan de RX-Digitale versie schijnen dus ook wel goed te zijn ?! Iemand iets meer info over ?!.

En Edward, heb geen vriendin, wel Svarovski, beetje jammer om die dingen daar nu al tussen te plaatsen :wink:

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 15:56

randy nieman schreef:En Edward, heb geen vriendin, wel Svarovski, beetje jammer om die dingen daar nu al tussen te plaatsen :wink:


Ja, daar heb je ook gelijk in, ik zou ze alleen ook niet zomaar in de wilgen hangen...

Ik gebruik al enkele jaren het oude model std (toen nieuw gekocht) 2x blauw en 1 x geel, heb hier nog nooit problemen mee gehad, en deze hebben echt wel veel regen over zich heen gehad!
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

23-05-2006 20:04

Hoi Randy,

Dat is klote voor jou. Ik weet niet wat jij er aan kan veranderen. Maar ik wil wel even reageren in zijn geheel. Ik heb denk ik al een jaar of 8 Delkims TXI heb. Eerst het oude model en nu al een geruime tijd de nieuwe. Ik heb nooit ergens last van gehad (afkloppen) en ze hebben toch al heel wat water te verduren gehad. Het blijft altijd een discusie Fox of Delkim maar ik vind dat dit voor iedereen iets persoonlijks en een oneindige discussie is.

Succes met de piepers.

Groeten,

Janus
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

23-05-2006 20:29

Misschien wil een verse batterij wel helpen. Heb dit ooit ook eens zo half gehad.

succes!
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

24-05-2006 01:31

Randy, het kan zijn dat je toevallig een 'slechte' productie serie hebt getroffen.
Een goede vriend van mij heeft ook Delkims (de nieuwe TXI's), en die heeft er nog geen problemen ermee gehad.

Zelf kies ik toch voor betrouwbaarheid, en die vind ik persoonlijk meer terug in de Fox'en.
Een voorbeeld uit eigen ervaring: Gooi maar eens een Delkim TXI in het water en een Fox RX ...... dan zal je zien dat je de Delkim eerst zal moeten laten drogen, en met de Fox kan je gelijk verder vissen.

De RX'en heb ik nu een anderhalf jaar, en na vele hoosbuien zoals afgelopen week hebben ze mij nog niet in de steek gelaten. (afkloppen)

Maar goed, het is en blijft en persoonlijke keus.

Mvgr John.
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

24-05-2006 09:59

John en Janus, ik denk idd dat het voor iedereen persoonlijk is qua keuze. Die discussies zijn er al zo veel geweest. Maar mijn vertrouwen is nu wel gedaald in Delkim wat opzich erg jammer is, omdat ze me wel al veel plezier hebben gegeven. Dit mag gewoon niet voorkomen bij zo'n top-merk. En inderdaad durf een Delkim nu niet onder water te dompelen, een fox....weet ik niet...me oude knuckelheads, zonder probleem, maar das een ander verhaal.

Ik ga het gewoon nog een keer aankijken met de Delkims al dan niet in een regenbui, als het, die overspannenheid, dan weer gebeurd ga ik er zeker terug mee. Voor of een nieuwe, of een ander soort optonic.

Wouter, ik zal ook eens kijken of een ander batterijtje wil helpen.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

24-05-2006 17:01

"HERKENBARE DELKIM VORMGEVING DELKIMS LEGENDARISCHE “ALL WEATHER” BETROUWBAARHEID"

Staat op de site van Delkim, dus ik neem aan dat ze wel wat kunnen hebben. Maat van me heeft ze ook en heeft er flink wat regen overheen gehad maar ze doen het nog zonder problemen. Waarschijnlijk een fabrikage foutje?
Plaats reactie