Rx, mmxr, eos-r, txi-plus… ???


Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

12-05-2006 09:18

Heren en dames,

Mijn sxen icm txr hang ik aan de wilgen.
De reden: de kabels van een txr set geven mij een beperking, batterij verbruik en de vele features van andere modellen.

Nou ben ik erg te spreken over de kwaliteit van mijn Foxjes.
De RX zou het top-model moeten zijn, ze hebben ieder geval de top-prijs.
Maar waarom?
Als ik de RX naast de mmxr (die vervangen wordt door de EOS-R) leg, krijg ik meer voor minder bij een mmxr icm een RX2 reciever.
Dit is straks ook het geval met de EOS-R en RX3.
Eigenlijk het enige nadeel wat ik kan ontdekken, is dat de led niet bovenop het oortje zit.
Kwaliteit? …mocht mijn fox het begeven, dan heb ik toch garantie? Gaat hij naar meneer Fox en krijg ik hem weer netjes terug. Dit is daar altijd prima geregeld.

Ik zoek ook een oplossing voor mijn gevlochten lijn probleem.
Mensen die hier ervaring mee hebben weten precies wat ik bedoel.
Is er een beetmelder bestent tegen het insnijden van je lijn?

En van de Delkims ben ik zo slecht op de hoogte, maar waarom niet.
TXI plus, dat is toch HET model? Reciever?
Zijn er eigenschappen/features waar ik echt van moet weten in mijn afweging voor de aanschaf van een Fox.

Onderbouwt uw voorkeur.

Bvd,

Jeam-Paul.
Danny Janssen
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-05-2005 13:32
Locatie: West Maas & Waal

12-05-2006 11:52

Ik heb zelf geen ervaring met rxen, maar mensen die ik ken wel.
Heb onder andere gehoord dat de receiver v/d RXen niet even goed is, soms komt er gewoonweg geen signaal door.
Batterijen schijnen niet ontzettend lang mee te gaan. Een kameraad van me heeft TXI 's (delkim), deze batterijen gaan nu al een jaar mee, hij gebruikt ook nitelite's.

Daarnaast schijnen reparaties bij Delkim sneller en goedkoper te zijn dan bij Fox. Sommige mensen schijnen 6 maanden op een reparatie te moeten wachten......
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

14-05-2006 18:00

gehoord, schijnen, schijnen en schijnen... :wink:

Iemand anders nog nuttige input?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-05-2006 19:09

Paul,
gebruik nu al geruime tijd een rx bleu set van fox en tot op heden geen nadelen kunnen ondervinden. Geen last van niet werken van de receiver zoals hierboven vermeldt, had ik hier wel last van gehad dan had ik dit laten fiksen door fox. Qua batterijgebruik tsja ze gebruiken iets meer dan de sx`en maar voor mij niet storend. Je wordt gewaarschuwd als je dient te vervangen dus voor mij geen probleem, de 9volt blokken van topcraft (aldi) kwamen toen der tijd als beste uit de test dus betaal me ook niet scheel aan die dingen.

Wat ik wel merk is dat ik nu ik niet meer haaks over hoef te vissen ook geen insnijdingen meer heb aan de zijkanten van de body bij gebruik van gevlochten (fox submerge).

Misschien ken je hier wel iets mee :-)
groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

18-05-2006 10:18

dank je Peter.

Maar niemand kan mij vertellen waarom een RX dus duurder is den een mmxr, terwijl een mmxr icm. een RX2 je veel meer functionaliteiten/ opties biedt.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-05-2006 12:56

Ik denk dat niemand direct kan aangeven waar het verschil inzit, kan het ook 123 niet ontdekken, de RX'en zijn een stuk groter als de mmxr'en maar daar zal vast de prijs niet door stijgen :D verschil zit wellicht nog in de dubbele gevoeligheids instelling, trillen of rollertje van de rx'en dit hebben de mmxr'en niet.

Zal ook wel aan marketing liggen van fox, bmw is er ook in verschillende types maar rijden doen ze allemaal.....

Wat zijn de meer opties die de mmxr bied dan t.o.v. rx?

(heb zelf mmx en rx gehad, vis nu met tevredenheid met Delkim TXI voorheen de std's Delkim ligt mij gewoon beter, is meer het gevoel dat ik ermee heb, maar genoeg ervaring met de foxen tis gewoon goed spul)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-05-2006 13:06

Hoi Paul,
heb geen idee waarom de prijs duurder is, opteer zelf liever een grotere pieper maar dit is persoonsgebonden. Neem eens contact op met fox omdit te vragen, kan niet vinden welke specs de mmxr volledig heeft maar dit zal neem ik aan toch afwijken van de rx. De extra features die ik gelezen heb geven mij te weinig aanknopingspunten over de daadwerkelijke opties die de pieper bezit (lees gevoeliggeid, drop back etc etc).

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-05-2006 15:21

Misschien kun je hier wat mee, dit is vrij uitgebreide info.

MMXR http://www.carp.com/carp-shop/product802.html
RX http://www.carp.com/carp-shop/product63.html

Ik vond de ontvanger van de RX vrij lomp, weinig features, wellicht dat daarom de keuze voor mmxr al makkelijker kan zijn.

En het verschil in de oortjes waar je hengel tussenlicht, had er nooit last van, en degene die hem van mij overnam (MMX) ook niet, en nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

19-05-2006 08:48

Heren,

dank u voor jullie input.
Idd. Het enige dat een RX boven een mmxr heeft is het Vibration/Roller wheel Sensing System en 2 standjes meer in de gevoelligheid.
(RX 10 en mmxr 8 )
Zelf ben ik over het rolsysteem van mij SXen meer dan tevreden, ik weet niet wat het Vibration/Roller wheel Sensing System in de praktijk voor een meerwaarde levert.

Een mmxr icm. de RX2 ontvanger heeft daarboven zoveel meer opties.
Maar volgens mij is de RX2 niet meer leverbaar en wordt het dan de RX3.
En dan komt die EOS-R er straks ook aan he... :o
Keuzes keuzes...

Ik heb ook nog geen delkim fanatieko's gehoord :lol:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

19-05-2006 09:09

Ik vis dus met delkims, dit had ik er al ondergezet.

Puur omdat het draadloze systeem feilloos werkt, het simpel uitbreidbaar is met optonics.
Zeer goede gevoeligheids instelling, omdat er geen wieltje inzit maar een trilplaatje.

Ik heb ervaring met de oude STD's (standard oude model) deze heeft + / - stand (extra gevoelig / minder gevoelig) zes standen gevoeligheid instelbaar ( dus 12 standen gevoeligheid totaal) ik had dit toentertijd icm txr set omdat ik de TXI's toe te duur vond....

Hierna als tweede set MMX'jes gekocht, mmx'jes verkocht en RX'en gekocht, deze lagen mij toch niet zo erg, super dingen hoor (beide), maar zoals ik al zei het gevoel dat ik had bij me Delkims.

Toe kwamen die nieuwe Delkim TXI Plus uit, en ik vind dit een superieure set.
Gevoeligheid
Mogelijkheid, om de ledjes licht aan te laten (instelbaarheid ledjes ook voor overdag, en 's nachts zonder betalight)
Rangetest
Kleine ontvanger, elke delkim unieke code, hierdoor kun je zelf bepalen op welke led je welke pieper wilt, mogelijkheid tot 2 piepers per led.
Antidiefstal functie.

Perfect ding, en ze geven in hun beschrijving aan dat je ook met gevlochten lijnen kan vissen zonder problemen.
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

19-05-2006 12:11

Danny Janssen schreef:...
Heb onder andere gehoord dat de receiver v/d RXen niet even goed is, soms komt er gewoonweg geen signaal door.
Batterijen schijnen niet ontzettend lang mee te gaan.
...


Ontvangst RX receiver is prima, nog nooit enig probleem mee gehad.

Batterijen gaan bij mij al meer dan een jaar mee, zowel in biepers als receiver
en ik klop heel wat nachten aan't AK en ben 3keer 4-5dagen naar Noord Frankrijk geweest...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-05-2006 12:28

Volgens mij waren dat kinderziektes in de eerste lichting. Ik ondervind er ook geen problemen mee.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

22-05-2006 15:02

Nou,

Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb, maar ik heb Delkims besteld :o
Van het weekend een demo gehad en ik was erg onder de indruk van de TXI-plus icm. de RX pro reciever.

Heel jammer voor Fox, maar er schijnt ook onder winkeliers, grote onduidelijkheid te zijn wat er gaat gebeuren met de nieuwe range van beetmelders. Type's, prijzen, setjes etc... :-?

Nu maar hopen dat ze snel binnen zijn... :lol:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-05-2006 16:03

RX Pro, is met 6 ledjes en vibro alert toch ohja en onhoud de settings die je insteld, ik heb zelf de normale rx ontvanger van delkim voldoet ook prima, toen was de rx pro er nog niet.

Hoop dat ze je gaan bevallen! Succes ermee
erik de brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 20-09-2005 20:33
Locatie: Den Haag(ypenburg)

22-05-2006 17:04

Ben zelf nog op zoek naar een set RX bleu. Ik heb begrepen dat geen enkele winkel deze nog verkoopt.

Ik heb begrepen dat de Eos-R + de rx3 reciever de nieuwe set gaat worden. Ik vind die kleine piepers persoonlijk nix. Veel te klein allemaal. Ze zijn eigenlijk vergeten dat piepers ook als hengelsteun fungeren.

Jammer, ik hoop dat Fox zichzelf bedenkt en de RXen weer op de markt brengt.

groet

Erik
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-05-2006 17:59

Ik heb zelf de RX set, en verschil tussen de mmxr is eigen dat de RX grotere oortjes heefd waardoor de hengel minder snel uit de steunen gegooit kunnen worden, door een zijwaardse ruk..
En de RX heefd 200+ meter bereik, ook door huizen heen, dat heefd de mmxr niet.
Delkims hebben als grootste nadeel dat de aan en uit knopje erg vervelend zit, als je bijvoorbeeld, de Mk2 swingers hebt, moet je met een bolie naald uitzetten, omdat ze onderop zitten.

Ik zal vanavond eens navragen wat nu precies het verschil is tussen de mmxr, want komt iemand bijme lang die ze heeft..

Ben zelf nog op zoek naar een set RX bleu


Ik zie ze overal nog liggen, kijk bijvoorbeeld eens op

http://www.raven.nl/catalogus2005/html/catalogus2006/raven06/nederlands/raven/Group5160.html

of in hengelsport reus in drempt.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-05-2006 20:00

Denk dat de vraag al redelijk beantwoord is, en heb ook al vrij veel verschillen aangegeven.
Maar wellicht heb je toch nog verschillen, die anderen kunnen helpen met hun keuze.

Dat probleem met delkim kun je oplossen door er velengde bouten in te zetten, dat heb ik ook en zelfs al erg lang en dan is het opgelost.
Wat je ook kunt doen is er quick locks tussen zetten.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-05-2006 20:03

erik de brabander schreef:Ben zelf nog op zoek naar een set RX bleu. Ik heb begrepen dat geen enkele winkel deze nog verkoopt.

Ik heb begrepen dat de Eos-R + de rx3 reciever de nieuwe set gaat worden. Ik vind die kleine piepers persoonlijk nix. Veel te klein allemaal. Ze zijn eigenlijk vergeten dat piepers ook als hengelsteun fungeren.

Jammer, ik hoop dat Fox zichzelf bedenkt en de RXen weer op de markt brengt.

groet

Erik


Als het goed is komt er ook nog een ander model dat de rx opvolgt, dus heb geduld en wacht rustig af.

Denk dat de rx blue nog wel bij de meulenaere is te krijgen http://www.fishing.be/
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

22-05-2006 21:26

erik de brabander schreef:Ben zelf nog op zoek naar een set RX bleu. Ik heb begrepen dat geen enkele winkel deze nog verkoopt.

Ik heb begrepen dat de Eos-R + de rx3 reciever de nieuwe set gaat worden. Ik vind die kleine piepers persoonlijk nix. Veel te klein allemaal. Ze zijn eigenlijk vergeten dat piepers ook als hengelsteun fungeren.

Jammer, ik hoop dat Fox zichzelf bedenkt en de RXen weer op de markt brengt.

groet

Erik


Bij avicentra in monster verkopen ze de rx blue setjes gewoon nog
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

23-05-2006 09:55

nog bedankt iedereen voor de input... :wink:

met name Edward.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 13:05

Geen dank, we zijn er om elkaar te helpen toch!

Hoop dat je er veel vissen mee gaat vangen!

Succes
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-05-2006 18:43

Wat het verschil is tussen de mmxr en de rx is het volgende:

De rx heeft een dubbele gevoeligheidssysteem.
De rx heeft een 10 gevoeligheidsopties en de mmxr 8.
Voor de rest is de ontvangstafstand net zo groot.

Voor de rest zit er geen verschil in.

Dus ik zou voor de mmxr gaan, omdat er op de receiver toch wat meer functies zitten.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2006 19:32

tino beunk schreef:De rx heeft een 10 gevoeligheidsopties en de mmxr 8.


Dit is niet helemaal waar,RX 5 standen trilling en 5 standen rollerwieltje.
In het midden heb je het beste van beide.
MMXR heeft 8 gevoeligheidsstanden voor het rollerwieltje alleen.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

24-05-2006 15:30

Zo... onder de indruk :o

Gister geld overgemaakt, met een spoed opdracht via internetbankieren (3,- euro extra)

Vandaag mijn Delkim spullen binnen.
Dat is pas snelle service van Hengelsport Demeulenaere in Belgie en dat mag best gezegd worden...
Nu nog kijken of ze het doen... 8)
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

24-05-2006 16:28

Demuelenaer is helemaal top! had ik ze ook vandaan, dus gratis ontvangertje :D

Als je de prijzen gaat doorrekenen.