SIC-ogen gevraagd en nog véél meer gekregen!!!!!!!


Plaats reactie
Willem Barnas

03-11-2006 11:41

Heb ik verdorie een heel verhaal in elkaar gestampt, compleet met foto's en de hele santekraam, krijg ik het niet gepost... :cry:

Maar ze zijn mooi hoor.

WB 8)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-11-2006 21:03

Frankie,

De logo's zijn door mezelf ontworpen overhead-sheet prints op zelfklevend vinyl afgedrukt door de plaatselijke copy-schandknaap.

Henk Janssen,

Hier zijn wat foto's van de gebruikte gereedschappen etc.
Afbeelding

Afbeelding

- droog/wikkelmotor met lichtnetstekker. 5/6 t.p.m. discobol-motortje van ± € 5,- bij de plaatselijk beter gesorteerde electronicazaak
- 2k lijm tbv het lijmen van de cone's en/of reelhouder.
- watervaste houtlijm voor het bevestigen van de kurkringen.
- Color Preserver. Omstreden voorbehandel-middel om de wikkelingen op kleur te houden en het bij elkaar houden van het wikkelgaren.
- 2k lak voor het aflakken van hengel en of blank.
- wikkelgaren-houders tbv het onder spanning houden van de draad tijdens het wikkelen.
- opruimer voor het eerste opruimen met een boormachine van de kurkringen waarna de rest met een rasp en opruimer2 kan worden gedaan.
- kurkring

Afbeelding

- opruimer (belangrijk hulpstuk), stuk oud hengeldeel met grof schuurpapier erop gelijmd voor de laatst behandeling bij het kurk uitruimen.
- geleide-ogen voor het geleiden van het wikkelgaren naar de blank.
- div. raspen en vijlen tbv het kurken handvat.
- schuurkurk en steeds fijner schuurpapier en als laatste staalwol voor de blank en handgreep.
- droogmolen tbv het drogen van G-strings en lange onderbroeken. Om maar een zijstraat te noemen.
Groet,

John
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-11-2006 21:31

Okaj Gé,

Van Bas Bé heb ik inmiddels een merk van een pennenboer gekregen wat schijnt te hechten op hengelblanks.

Zal binnenkort het ding eens aanschaffen en mijn creatie hier tonen.

Daág,

Dé Hengelbreker bij uitstek
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-11-2006 21:59

Droogmolen??
Hebben we reeds! :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-11-2006 00:08

Wat een foeilelijke kleur wikkelingen zeg, zonde!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-11-2006 01:04

Het kunnen niet altijd gëimplanteerde veren zijn die de kont sieren Kees, dus heb ik sowieso respect voor je mening. Stront komt immers ook in (uit) die buurt. Ben het helemaal met je eens dat de kleurcombinatie wat vergezocht, danwel tenminste controversiëel is. Echter, met een score(?) van één op vijfentwintig mag je jezelf toch tenminste gaan afvragen of jij nou zo modern bent of de rest zo ouderwets of vice versa is.
Ben nu wel érg benieuwd wat jouw keuze zou zijn geweest.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-11-2006 01:43

Ik heb inderdaad een erg aparte smaak John.

Maar het logo ben ik erg jaloers op als je dat nog iets gerust stelt.

En complimenten natuurlijk voor het werk, ik doe het je niet na (nog niet 1 wikkeling), want ik ben erg lomp en onhandig.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-11-2006 09:00

bedankt John,
ik ben ff naar de Gamma
groet
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

04-11-2006 10:55

johny,,johny,,respect voor je man van zeer grote klasse.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

04-11-2006 15:51

Ray v/d Bos schreef:Ziet er strak uit John


ik zoek nog een partime hengelbouwer, "" belangstelling""!!! :lol: :lol:


Zoveel werk gaan die stokjes van mij toch niet worden?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

04-11-2006 17:14

John,

Mooi werk zeg...!!

Mvg,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-11-2006 18:45

Waanzinnig mooie stokken John!

misschien zelfs wel een beetje vergelijkbaar met een opgeknapte auto. Tis waarschijnlijk allemaal niet zo goed als die moderne, maar O, O, O, wat is het toch prachtig en nostalgisch om eens in te rijden.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2006 21:25

Foi toch Kees :o

Aan Sonny's 24 jaar ouweTri Cast hengels kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen nieuw stokkie tippen.
Zelf de huidige gerenomeerde of modieuze stokken kunnen de schaduw nog niet bijhalen. 8)

Het gooien met die hengels kun je eventueel nog vergelijken met het rijden en sturen in een ouwe opgeknapte nostalgische auto.
Dertig jaar geleden bestuurde je een auto met je reet en had je nog enigszins het gevoel dat er iets gebeurde..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-11-2006 21:53

Ik geloof het graag Henk, maar zo'n nostalgische stok hoef je dan toch niet zo toe te takelen? :wink:

Zelf zou ik kiezen voor donkere wikkelingen, donkergroen bijvoorbeeld. Ik hou van zo eenvoudig mogelijk met wat subtiel detail.

En toen ik al die lofprijzingen las, jeukte het ff, vandaar.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Willem Barnas

04-11-2006 21:55

John restaureert door de ogen van Van Kooten & De Bie

DEEL 1

Hé ouwe, namens de hele club!

:D :P :wink:

"Nâh zeg, zulke mauie hengols hep ik nog naaaauuuuuuuit gesien meneâh! Mag ik effe er an buìge? Dat ik weet... dat ik weet..."

Afbeelding

"Hei lange darrem, mauie stokke! Goffedomme, wat een wapes!"Nâh, kom nâh maar effe een biertje dginke, he?!"

Afbeelding

"Dat die hengels zo mooi zijn geworden, dat zegt nog niks over wat anderen eraan hebben gedaan, want dat, dus dat dat, zegt meer over úw inzet, dan wat die anderen hebben betekent voor dat project, dus het is meer wát je zelf hebt gedaan, in plaats van dat andere."

Afbeelding

""Nâh meneâh, beitâh hattik u nie kenne advisere! Wè van hengolbâh-adviseuresentrum Jakobse & Van Es proficiatteren u met dit èndresultaat! Goedemiddag."

Afbeelding

"ikzeitochdattiezeklaarzoukrijgenikzeihettochsjeesussjeesussjeesus!!!
vaderzeihetookgeduldiseengrootgoed! enalsjenoujekoontjekwijtraaktdanhebiknogwelergeseenkoontjejawiewatbewaartdieweetwat..."

Afbeelding

"het enige wat ik erover kwijt wil is dat ze gereed zijn."

Afbeelding

"Jemig de pemig mozeskriebels John, ik zou je oooonwwwwiiiijjjs graag wille feliciteren met dit resultaat, want laten we eerlijk wezen, voor een oudere jongere is dat een hele prestatie! Er wordt vaak net gedaan of dat wij niks meer kenne, maar eigenlijk en dat blijkt maar weer ken je al soudere jongere eigenlijk veeeeeeel meeeeer. En dat heb jij gedaan John, jeeeeemig zeg, ik geloof dat ik eeeeven niet goed wordt hoor... .......sooooo, ppppfffoooooeeehhhhhhhhh!!!!!"

Afbeelding

"O ja, ja... ja dat is wel mooi he, ja, jaja...?"

Afbeelding

"That's a result! Jolly good photographs, jolly great rods!"

Afbeelding

"Mijnheer Pannenkoek, middels dit bericht zou ik u van harte willen feliciteren met wat u heeft weten te realiseren en zou ik u ook willen zeggen dat ik zo lang ik hier al woon altijd al geloofd heb dat u als Nederlander met uw mateloze inzet en toewijding dit resultaat zou bereiken. Tot genoegen mijne heer"

Afbeelding

"Goed geklust, nou een bakkie."

Afbeelding

....
Willem Barnas

04-11-2006 21:56

(na het bakkie direk doch live het andere deel gelijk erachteraan)

John restaureert

DEEL 2

"He, heb je nou je zin!?! He!? Nou ik vind het verschrikkelijk hoor!! Dat opdringerige roodbruin, met die vervelende, vrolijke witte letters!! Bah! En dan dat karpertje, het karpertje... Nou van mij hoeft het allemaal niet hoor! Nou, van mij mogen ze weer kaal zijn en grauw en vuil, met kapotte stukken en krassen. Doe mij dat maar, maar niet dit!!! Hier heb ik niet om gevraagd, wil ik ook niet!!! Nee, bah!!”

Afbeelding

"Jhááá, de naam wordt genoemd, is in de mond genomen, wordt opgeworpen, Pannekoek, John Pannekoek, klak...... Waar u de hengels precies voor gaat gebruiken en hoe u ze precis zult gaan inzetten, daar kunt u zeker nog geen zinnig woord over zeggen? (grijns grijns)"

Afbeelding

"Moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi!!!"

Afbeelding

"Als je nou had uitgekeken met die gammele droogmolentjes, dan had je die foto's misschien wel eerder kunnen maken, maar goed. Het is een hoop tyfuswerk en je wordt er helemaal paranoïa van, maar dan heb je ook wat, al ben ik nog steeds niet gerust over al die lakdampen die je ingeademd hebt."

Afbeelding

"Fabulous, truly fabulous!"

Afbeelding

"Tjeemig man!"

Afbeelding

Je homie,
BARREMAN 8)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-11-2006 00:45

Ahhhhh Kees Verheij,

Dus je weet niet goed wat te doen tegen jeuk, in dit geval veroorzaakt door lofuitingen van mensen naar anderen, dus ga je hun staaltje huisvlijt maar bekritiseren?????
Lijkt mij wel aangezien ik me afvraag wat jouw manier van beleving van nostalgie is bij het moeten aanschouwen van dit treurigs. Al moet ik wel bekennen dat ík ook emotioneel wordt bij het zien ervan;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet jouw smaak okay, maar 'toetakelen' van een nostalgisch erfgoed gaat me dan toch wel iets te ver hoor Kees.

Allen, wederom dank voor de lofuitingen. Geeft me veel vertrouwen voor de toekomst.
Kritiek, mag best hoor. Zolang die hard maar onderbouwd en opbouwend is kan ik er veel mee. Kan heus wel tegen een stootje en heb absoluut niet de wijshijd in pacht.

Henk :oops:

Wild wild Barre Walm,

Treffender hadden jullie het niet kunnen verwoorden. Tóch gedaan, ben trots op jullie!!!
8)
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2006 17:09

John Pannekoek schreef:Mensen,


Nb. Prijslijst is alleen in PDF formaat te downen :lol:


Heb problemen met het downloaden :-? , komt het boven de 100 E (per vier?).



@WB,
prachtig !!!!!!!!!!!
CarpeR Diem
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-11-2006 19:31

Foos,

Treetje Kaase Violen (Stradivariusmodel) zal wel voldoen. Kom maar een keer langs met die trapleuningen!!!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2006 19:34

8)
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2006 19:50

Tray zijn al snel 24 van deze dingen ;
Afbeelding

zal me een gejank zijn...
CarpeR Diem
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-11-2006 19:58

Dat gejank zal da i.i.g. niet uit de viool komen zolang m'n scharreltje erop speelt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-11-2006 20:41

Ik geef het op.
Kennelijk kun je niet zo goed met kritiek omgaan als je zou willen doen geloven.
Dat jeuken sloeg alleen maar op het toch maar even neerzetten van mijn mening en niet zozeer de wens om iets of iemand de grond in te boren.
Natuurlijk is het een staaltje huisvlijt van de bovenste plank, alleen niet mijn smaak, that's all. En twisten over smaak... Juist!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

05-11-2006 21:57

Jammer Kees, ze zijn:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2006 22:19

Henk ter Maat schreef:Foi toch Kees :o

Aan Sonny's 24 jaar ouweTri Cast hengels kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen nieuw stokkie tippen.
Zelf de huidige gerenomeerde of modieuze stokken kunnen de schaduw nog niet bijhalen. 8)

Het gooien met die hengels kun je eventueel nog vergelijken met het rijden en sturen in een ouwe opgeknapte nostalgische auto.
Dertig jaar geleden bestuurde je een auto met je reet en had je nog enigszins het gevoel dat er iets gebeurde..


Kees, deze was ook bedoeld voor Kees Vaags, niet voor jou dus.. :wink: Smaken verschillen en da's maar goed ook want anders werd het hele leven een eenheidsworst 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.