Shimano USA 3500B Probleem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

09-02-2006 22:48

Hallo,

Op de beurs heb ik mij 2 shimano's USA 3500B aangeschaft deze verder vluchtig gecontroleert en er was zo op het eerste gezicht niks mis mee, nadat ik deze na afloop achter bij mijn ouders in de auto heb gelegd (ben nog niet de trotse eigenaar van een eigen auto jammergenoeg) waarna deze mij wegbrachten naar mijn werk (defensie) omdat het toch redelijk in de richting lag zodat ik daar de week weer kon vertoefen. Nu kwam ik mij vandaag terug, natuurlijk meteen mijn vers aangeschafte visspul bekeken, alles was nog in top conditie (had ook niet anders verwacht) en begon meteen met het volspoelen van 1 van de molens, dit ging zonder problemen en vol trots huppelde ik door de garage zo bij als een klein kind is met een bal. Ook al de andere zooi was perfect, en had verdomme zin om mijn eerste lijn uit te gooien na een tijdrovende voorbereiding. Totdat ik bij mijn 2e molen kwam; deze haalde ik uit het doosje, alles zag er nog goed uit totdat in 1 keer de onderdelen in het rond vlogen, wat bleek het schroefje dat de beugel vasthoud aan de molen zich niet vastklemd, op 1 of andere manier pakt hij hem gewoon niet, na een beetje prutsen kwam ik erachter dat er in preciepe met het schroefdraad niks mis is maar dat het schroefje gewoon simpelweg iets te kort is enkele mm's. Ivm met geen garantie (beurs) en de vergeten naam van de verkoper kan ik daar ook niet meer op terug vallen. Dus heeft iemand hier ervaring mee? of kan ik eventueel ergens nog zon schroefje los bijhalen evt. viswinkel of een bouwmarkt? Ze zagen er wel appart uit weet niet of je die 123 ergens vandaan kan trekken. Ik begon vol met goede moed en grote verwachtingen aan dit seizoen, dus dit is een behoorlijke domper voor mij, vandaar jullie hulp gevraagt

Gegroet,

Ruud Engelbarts
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

09-02-2006 23:07

SHIMANO SERVICE CENTER!

zullen ongetwijfeld onderdelen boekjes bij je molens zitten, even het juiste schroefje bestellen (als dit het werkelijke probleem is), vastdraaien en jij kan vissen. op de site van shimano vallen alle service centers terug te vinden.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-02-2006 23:20

Ruud..

Als het niet te ver rijden is kun je naar Kruidenier in Haaksbergen..
echt super service daar.. en erkend shimano service center..

ben je voor een paar euro klaar...

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

09-02-2006 23:55

Zou gewoon de winkelier bellen, en je probleem uitleggen. Een goede hengelsport zaak zal het gratis voor je maken of een nieuwe terugsturen. Waar heb je ze gekocht?

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Vorig jaar een chub cyfish gekocht, na enkele keren vissen bleek het elastiek in de middelste stok niet goed te zijn. Even bellen naar de hengelsportzaak waar ik hem had gekocht. De verkoper zou de leverancier bellen. Enkele dagen later bericht, kon gratis een nieuwe stok krijgen en werd kosteloos opgestuurd, ze vroegen geen eens om een garantiebewijs. Wel moest ik de kapotte stok opsturen, maar deze kosten werden ook betaald. Klasse service.


mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

10-02-2006 09:55

Bedankt voor de snelle reacties, ben vandaag een dagje vrij dus ik ga even langs mijn eigen hengelzaak kunnen mij daar niet verder helpen ga ik langs een shimano service centre en als haaksbergen de dichtsbijzijnde is word het die. Nogmaals bedankt voor de info hier kan ik wat mee!

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

10-02-2006 12:21

Kom net bij mijn eigen hengelzaak vandaan en ze zouden kijken wat ze er aan konden doen, hopelijk is zo het probleem opgelost en kan ik ook eindelijk aan mijn seizoen beginnen want het ijs is van het water af en de 1e vissen worden hier al gevangen. Jammer dat het zo gelopen is maar gelukkig nu opgelost bedankt voor jullie hulp! en laat de vis maar komen.

Groet Ruud Engelbarts
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

10-02-2006 12:21

Ruud,

Bomers in Groenlo kun je ook proberen!
Lichtenvoorde-Haaksbergen is overigens een half uurtje rijden!

Groeten Jorn
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

10-02-2006 12:24

Jorn,

Bedankt voor je reactie maar ikzelf heb niet zulke hele fijne ervaringen met Bomers, als ik een winkel binnekom hou ik van een praatje en een bakje koffie, jammergenoeg heb ik dat daar (nog) niet ervaren, dat houd trouwens niet in dat het een slechte winkel is voor degene die zich aangesproken voelen. :wink:

Groet Ruud Engelbarts
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

10-02-2006 17:01

Even tussendoor...

Zit die Bomers toevallig in die schuur als je vanaf het centrum bij de BMW garage langsrijd en dan ietsje verder aan de rechterkant?
Hengelsport staat er op de gevel.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

13-02-2006 18:44

klopt lukas, dat is bomers, een gecombineerde hengelsport/dierenspeciaalzaak/dierenarts.

voor wat betreft de hengelsport werken daar een medewerker van het vertrouwde voormalige wennekes, en een jongen die eerder in l'voorde een hengelsportgebeuren deed in een dierenspeciaalzaak. service enz. wat mij betreft prima voor elkaar, en dat is wat mij betreft belangrijker dan een bakkie koffie.

Ruud, laat je molen gewoon even bekijken bij een shimanodealer, als ze het zelf nie kunnen wordt ie vast en zeker opgestuurd en komt ie prima voor elkaar.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

18-02-2006 19:34

Kees,

Het gaat mij ook niet om het bakkie koffie dat was maar als wijze van spreken, en inderdaad het gaat om service en kwaliteit, dat zullen ze daar vast ook wel hebben. Maar dat terzijde gelaten, mijn hengeldealer :wink: heeft ondertussen contact gehad met shimano en het onderdeel word opgestuurd nadat ze hem hadden nagekeken, als het goed is hoor ik er as. dinsdag meer over.
Plaats reactie