Bedchair vraagje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

12-12-2005 12:00

Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe bedchair te kopen. Ik denk daarbij aan de JRC Terry Hearn Stealth. Nu vraag ik me alleen af of zo'n stretcher vanwege de zijflappen nog wel als stoel te gebruiken is.

Laatst is mijn eerste bedchair (de allereerste JRC) gescheurd. Na ruim 10 jaar trouwe dienst begrijpelijk. Is erg lang meegegaan en is het stukje materiaal geweest dat zijn geld wel heel erg ruim waard was.

Aangezien ik niet graag voor een korte nachtsessie een stretcher en een stoel meesjouw ben ik dus benieuwd of de genoemde bedchair ook als stoel te gebruiken is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

13-12-2005 16:41

Kom op mensen, de helft van de mensen hier op het forum heeft vast een stretcher met zijflappen over de buizen.

Kan deze nog als gewone stoel gebruikt worden die nog een beetje acceptabel zit of alleen als bed of ligstoel?

Een kort antwoord kan volstaan, bijna iedereen hier moet me hiermee kunnen helpen.

In ieder geval alvast bedankt.

Marcel
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-12-2005 17:31

Marcel,

Ik gebruik vaak mijn bedchair met opgeklapt voeteinde om te zitten. Is acceptabel. Een goede recliner zit wel beter, maar op korte sessies neem ik niet beide mee. Maar probeer het eens met het type bedchair dat je voor ogen hebt.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

13-12-2005 22:45

Bedankt Kees,

Het hoeft ook niet super te zitten. Ik heb wel een recliner voor dagsessies of juist hele lange sessies.
Belangrijkst is dat hij lekker ligt, maar een extra stoel is dus gelukkig niet nodig. Ik zal hem uiteraard eerst even proberen voordat ik hem koop.

Groeten,

Marcel
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-12-2005 23:32

Marcel,

Zelf heb ik het idee dat je weinig respons op je vraag krijgt omdat de meesten deze niet juist kunnen interpreteren aangezien je niet echt duidelijk bent. Je vraagt je immers af of je de stretcher als stoel kunt gebruiken ondanks de zijflappen????? Als er bij een stretcher IETS in de weg zit als je 'm tevens als stoel wilt gebruiken zijn het eerder de dwarsbalken van het 'voeteneind' dat je dan naar binnen moet slaan, dan de 'flappen'.
Die dwarsliggers liggen immers altijd in de weg bij het zitten. Met de 'recliner' heb ik zelf geen ervaring maar ben er bijna van overtuigd dat geen enkele strecher zit als een chair.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

14-12-2005 12:18

John,

Ik vraag me inderdaad af of ik ondanks de zijflappen de bedchair nog als stoel kan gebruiken. Ik besef me heel goed dat het 'probleem' bij het gebruik van een bedchair als stoel het juist de buis van het voeteneind is dat in de weg zit.
Met mijn oude bedchair viel dit echter wel mee. Deze had geen zijflappen en de buis van het voeteneind viel daardoor ver tegen de rugleuning.

Ik vraag me nu dus af of de zijflappen ervoor zorgen dat de buis van het voeteneind zover naar voren komt dat er niet meer acceptabel een paar uur op gezeten kan worden.

Kees heeft me hiermee al verder geholpen en eigenlijk moet ik het natuurlijk gewoon zelf even proberen. Ik was vooral benieuwd naar hoe anderen dit ervaren.

Groeten,

Marcel
Plaats reactie