It's my life Eddy Sterckx


Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-12-2005 14:44

Ps.. voor de mensen die wel problemen hebben gehad met het bestellen kregen wij deze email van de eigenaar van de drukkerij, Bein Westerlaan:

Het probleem in het bestelprogramma voor het boek It's my live van Eddy Sterckx is verholpen, indien men via een link
werd doorverbonden met http://www.westerlaan-publisher.com kreeg men een foutmelding, dit en nog enkele andere probleempjes, waaronder bij teveel bezoek dat hij errorrs bleef geven zijn nu gelukkig verholpen.
Mocht u nog problemen hebben mail dan uw gegevens naar:

info@westerlaan-publisher.com

U krijgt dan een ID nr. en betaalgegevens teruggestuurd. Onze excuses voor het ongemak
m.vr.gr. Bein Westerlaan
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

15-12-2005 20:15

Dat zijn geen vissen, maar meer vliegdekschepen. Ik ga mijn gesigneerd exemplaar op Carp 2006 afhalen. Joehoe! Weer een hengelsport/karperboek rijker. Hoeveel blz. telt het?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

15-12-2005 20:45

Ik heb het boek gisteravond bestelt. En gezien de voorgaande reacties kijk ik er erg naar uit.
Eindelijk weer eens een nieuw Nederlandstalig boek!
Een verademing na jarenlang Engels lezen :D

Ik ben benieuwd.....
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

16-12-2005 18:57

het telt 244 bladzijdes
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

04-01-2006 16:36

Dag,

ik heb het boek nog niet, maar kan me iemand vertellen welke argumenten Eddy voorlegt om te zeggen dat eieren en sojameel niet in een boiliemix horen?

Welk alternatief geeft hij dan voor eieren?

Groetjes
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-01-2006 19:30

Pascal Scauflaire schreef:Dag,

ik heb het boek nog niet, maar kan me iemand vertellen welke argumenten Eddy voorlegt om te zeggen dat eieren en sojameel niet in een boiliemix horen?

Welk alternatief geeft hij dan voor eieren?

Groetjes


[url=http:http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=27553]Zie dit topic :wink:[/url]
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

04-01-2006 20:08

Waar denk je dat eipoeder van gemaakt wordt? Ik vind persoonlijk dat eddy daar ook niet 100% gelijk in heeft. Ik vis het liefste mijn boilies met eieren. Eipoeder daar ben ik niet helemaal voor.

grts
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

04-01-2006 21:19

Ik heb het boek net uit. Maar eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen.
Enerzijds lijkt het veel op het opdreunen van gewichten (Mattemaker-stijl) en anderzijds geeft hij erg af op andere vissers. Hoewel hij soms best gelijk zal hebben, siert hem dat niet. En hij klopt zichzelf te vaak op de borst. Dat heeft zo'n goede visser niet nodig, z'n resultaten spreken voor zich. Wel diep respect voor alle inspanningen die ie doet, alleen al het voeren in weer en wind....
Mooiste vis uit het boek, vind ik The Real Thing (niet alleen door het gewicht, 29,5 kg), ook het verhaaltje is leuk geschreven.
Voor de verzamelaar een aanrader, maar niet voor een beginner die een leerboek zoekt. Die kan beter de Dunne lijn opzoeken of een boek uit Engeland (Carp! van Tim Paisley bijv.)

Jorn
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-01-2006 22:41

JJ de Wals schreef:Ik heb het boek net uit. Maar eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen.
Enerzijds lijkt het veel op het opdreunen van gewichten (Mattemaker-stijl) en anderzijds geeft hij erg af op andere vissers. Hoewel hij soms best gelijk zal hebben, siert hem dat niet. En hij klopt zichzelf te vaak op de borst. Dat heeft zo'n goede visser niet nodig, z'n resultaten spreken voor zich. Wel diep respect voor alle inspanningen die ie doet, alleen al het voeren in weer en wind....
Mooiste vis uit het boek, vind ik The Real Thing (niet alleen door het gewicht, 29,5 kg), ook het verhaaltje is leuk geschreven.
Voor de verzamelaar een aanrader, maar niet voor een beginner die een leerboek zoekt. Die kan beter de Dunne lijn opzoeken of een boek uit Engeland (Carp! van Tim Paisley bijv.)

Jorn


Het opdreunen van gewichten is iets wat schijnbaar tegenwoordig onlosmakelijk verbonden is met karpervissen maar zeg zelf, als je zelf een grote vis vangt ben je daar ook trots op.
Wanneer je er een hele stapel weet te vangen kun je daar wat mij betreft nog trotser op zijn, dat je dat dan graag wil vertellen is iets wat ik dan ook volledig begrijp.

Mattemaker stijl zou ik het niet willen noemen, de vissen van Eddy zijn wel echt groot, toen ik het boek van Mattemaker onder ogen kreeg moet ik zeggen dat het ontzag wat ik voor deze "kanjerkoning" ooit had verdween als sneeuw voor de zon--wat een pure aanfluiting.

Dat Eddy wat afgeeft op andere vissers en zichzelf regelmatig op de borst klopt is idd wel waar.

Aan de andere kant geeft hij wel een open inzicht in z'n eigen visserij zonder er voor de rest geheimzinnig over te doen, tussen de regels door lezen is niet nodig.
Vooral zijn rijke ervaring op het gebied van voerstekken aanleggen en onderhouden zijn een schat aan informatie.

De drive van deze man werkte op mij erg inspirerend, na het lezen van het boek begonnen mijn handen te jeuken om mijn hengels weer eens vast te pakken, helaas bleken andere dingen voorrang te hebben. :cry:

Al met al een fraai boek vind ik met zeer fraai fotomateriaal.

Als ik later groot ben weet ik wel wat ik wil worden... :lol:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

06-01-2006 16:42

Bart Smol schreef:het telt 244 bladzijdes

Bedankt voor het antwoord.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Bein westerlaan

26-01-2006 22:10

Chi Fai Man schreef:
Bart Smol schreef:het telt 244 bladzijdes

Bedankt voor het antwoord.
Hallo chi kom je nog naar zwolle, het zal wel want zelfs op de engelse beursen kwam ik je tegen, denk dat je inmiddels 1 van de grootste verzamelaars bent samen met ad en J.P.Blommers
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

27-01-2006 19:19

Bart van den Hurk schreef:Heb geduld Chris... :wink:

heb ik zon voorgevoel of ben jij ook aan een boek bezig Bart? :D

Nick Pijnenburg
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

27-01-2006 20:01

Echt een very nice boek
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-02-2006 13:10

Ik heb heb boek ook gelezen en vond het eerlijk gezegd ook een beetje tegenvallen. De grote aantallen grote vissen die deze man heeft gevangen is uiteraard een prestatie, vooral de moeite die hij er voor heeft gedaan. Maar veel dingen zijn wat mij bterft een beetje achterhaald, ik vind niks vernieuwends in het boek terug, erg jammer. Wat mij ook erg irriteerde waren de vele typefouten/drukfouten in het boek, zoiets lees je van te voren beter even door toch? Ook zijn 'grappen' zijn van een erg laag lachniveau. Het stuk over Real Thing met het daarbij horende verhaal vond ik zeer kwalijk, je zet geen vissen over BASTA! Dat dit niet uit egoistisch oogpunt werd gedaan maar enkel voor de gezondheid van de vis geloof ik niet, je gaat er dan namelijk niet zelf op vissen.. Mooi voor Eddy dat hij toch nog een kans heeft gehad om die vis op 29 kilo -nog wat te kunnen vangen maar dan wel weer jammer dat ie anderen verbied om nog achter deze vis aan te gaan, tja hij heeft hem immers al..

Verder wel mooie foto's, jammer van de groothoek en nogmaals respect voor de moeite die deze man neemt om deze aantallen te kunnen vangen.

Lesley.
©
Bas Snijders
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-01-2006 19:40

20-02-2006 19:43

Ik ben het ook met lesley eens! In het verhaaltje van the real thing schrijft eddy dat hij vind dat de oude vis met rust gelaten moet worden, maar ik vind het zo typisch dat dat juist moet gebeuren net nadat eddy hem gevangen heeft! Als hij dit echt zo vond dat was hij niet achter deze vis aangegaan! Verder vond ik het een heel mooi boek en had het ook in 2 dagen uitgelezen!
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

20-02-2006 20:26

Via deze link een topaanbieding !!! 8)

Van 39.95 eur voor .......

http://www.woutvanleeuwen.nl/shop/catal ... c066d294f4
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

20-02-2006 21:52

Ben de Groot schreef:Via deze link een topaanbieding !!! 8)

Van 39.95 eur voor .......

http://www.woutvanleeuwen.nl/shop/catal ... c066d294f4



:lol:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....