Welke rodpod


Bram Vermey
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-11-2005 16:54
Locatie: Silvolde
Contacteer:

28-11-2005 11:27

ik ben op zoek naar een stabiele rodpod voor minstens 3 hengels, wie helpt me uit de enorme keuze? kwil er zo rond de 100/150 euro aan uitgeven. 2de hands of nieuw maakt nie uit, als hij maar goed is! misschien ken je iemand met een 2de handsje in de aanbieding?
alvast bedankt.
mvg bram
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

28-11-2005 12:01

beste Bram,

ik kan je wel in contact brengen met iemand die misschien nog wel wat heeft liggen.

en anders zou ik tog zeggen, ga naar de winkel en koop die die jij het mooiste vind...je zult de keuze toch zelf moeten maken.

pb me anders maar als je intresse hebt.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

28-11-2005 13:32

Ik denk dat je voor die prijs algauw bij bv. een horizonpod uit zal komen.
Dit zijn in principe goeie pods (weet ik uit eigen ervaring) en een van de grote voordelen ervan vind ik dat je de poten er af kan draaien en die als banksticks kan gebruiken.
Zo heb ej met deze rodpod ook gelijk een een goed degelijk brugsysteem in huis en een mooi setje losse steunen.
Enige nadeel van deze pod vind ik dat ie erg licht is, wat op bv. steigers e.d. in je nadeel kan werken, alhoewel het voorlopig bij mij nog altijd goedgegaan is.


Fp
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

28-11-2005 14:51

fox x-pod plus...
Bram Vermey
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-11-2005 16:54
Locatie: Silvolde
Contacteer:

28-11-2005 15:05

tobie derksen schreef:fox x-pod plus...


waarom?

rest alvast bedankt!
wel lkkr makkelijk, ik voeren iemand anders vissen :@
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

28-11-2005 15:07

hij staat echt superstabiel en net zoals ferdy zegt kun je de banksticks ook als losse steunen gebruiken.
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

28-11-2005 15:20

Ik heb de Horizon van Fox ben er in principe wel tevreden over.

Wat Ferdy zegt om ze te gebruiken als Banksticks (of goalpost), doe ik ook wel eens maar dan moet de ondergrond wel zacht zijn. Bij bijvoorbeeld een ondergrond die is bevroren ( winter komt dr aan) zou dit al moeilijker zijn aangezien de poten/steunen vrij dik zijn in vergelijking met de standaard losse steunen.

En daarbij zou ik ze ook langer hebben voor gebruik als losse steunen.

Ben wel tevreden over deze rodpod en raad hem ook aan.

Maar als je grotendeels met banksticks zou gaan vissen, en afentoe de functie rodpod gebruikt vind ik hem niet zo functioneel.

Dus dat dit een extreem groot voordeel van deze rodpod is zou ik niet willen zeggen.
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

28-11-2005 15:23

solar podje, je zal uitkomen bij een boss pod of een sod pod. deze zal je in de rest van je leven niet meer verslijten, staan stevig en waaien niet bij het minste geringste om. kan je zelfs langzaam aan uitbreiden met (toch wel vrij dure) triposts waardoor je buzzerbars niet meer kunnen draaien. lijkt op de aglia, maar zonder plastic, rubber ringen of wat dan ook. het is eigenlijk een simpel ding maar wel van de beste kwaliteit, staat stukken steviger dan menig aluminium zwart afgelakt podje, waarvan de lak na enige keren vissen al vanaf begint te slijten (wat ik persoonlijk erg goedkoop aan vind doen). ik heb zelf de mini boss pod en ben hier erg tevreden over, zit in een klein compact kokertje en hij is mij zelfs tijdens het vissen in frankrijk goed bevallen. enige nadeel van deze podjes is natuurlijk dat ze wel wat wegen, maar daar krijg je iets "onverwoestbaars" voor terug

Afbeelding
Bram Vermey
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-11-2005 16:54
Locatie: Silvolde
Contacteer:

28-11-2005 20:35

Mark Brouwer schreef:solar podje, je zal uitkomen bij een boss pod of een sod pod.......enige nadeel van deze podjes is natuurlijk dat ze wel wat wegen, maar daar krijg je iets "onverwoestbaars" voor terug

Afbeelding


aah...als hij niet te verslijte is lijkt het me wel wat, maar gewicht speelt geen rol, ik denk dat mijn viskar zelf al een kilootje of 60 weegt, dus:P geen probleem, het moet kwaliteit zijn! meer berichten zeker welkom, ook negatieve, of afraders!
wel lkkr makkelijk, ik voeren iemand anders vissen :@
stef houben
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-10-2005 21:20
Locatie: kinrooi-belgie

28-11-2005 21:09

ik heb de amiaud mini carp'o kost 150 euro bij mij in de winkel en draagtas ng eens 20 euro staat zo stabiel als iets.

greettss
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

28-11-2005 21:47

De horizonpod raad ik in iedergeval echt af is echt rommel met een merkje er aan!!!!! Hij ziet er mischien wel mooi uit maar het is echt troep. Ik zou voor de amiaud gaan (ik ga de baby inox halen op de beurs).
Bram Vermey
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-11-2005 16:54
Locatie: Silvolde
Contacteer:

28-11-2005 21:50

wim schotman schreef:De horizonpod raad ik in iedergeval echt af is echt rommel met een merkje er aan!!!!! Hij ziet er mischien wel mooi uit maar het is echt troep. Ik zou voor de amiaud gaan (ik ga de baby inox halen op de beurs).


bedankt, mij leek dat ding ook nog wel aardig, maar niet doen dan:p
wel lkkr makkelijk, ik voeren iemand anders vissen :@
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

28-11-2005 23:20

wim schotman schreef:De horizonpod raad ik in iedergeval echt af is echt rommel met een merkje er aan!!!!! Hij ziet er mischien wel mooi uit maar het is echt troep. Ik zou voor de amiaud gaan (ik ga de baby inox halen op de beurs).



Mag ik ook vragen waarop je deze coclusie gebaseerd heb?
Heb er zelf namelijk niet echt last van, en denk dat er maar weinig horizons zijn waar al meer mee is gevist, dus het slijten zal iig ook meevallen.


Fp
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

28-11-2005 23:57

De horizon pod is totaal niet rebuust gebouwd. Hij is instabiel. De bevestigingspunten van de buzzebars laten gauw los of breken af. Tevens is bij de middelste hengel altijd het probleem tussen de swingers en evt terugzakkers. Het "schone" van de rodpod is er snel af want het zwarte bladert binnen de kortste keren van het alluminium. Dat was het wel geloof ik :lol: . Volgens mij is de horizon pod van fox typisch een voorbeeld van het niet aankunnen van de productie druk in combinatie met kwaliteit

MVG Wim
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

29-11-2005 15:57

Nou ja, zal die van mij wel een uitzondering zijn dan 8)


Fp
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

29-11-2005 19:12

8) bram ouwe trouwe vismaat en mede karperdebiel. Ik zou toch voor het pro line achtige ding gaan, super breed en zwaar en gebeurd nix mee gr de stiffrig man :D :D :P
.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

29-11-2005 19:44

Mijn rod podje. Misschien wel wat voor jou.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let niet op de zooi in mijn kamer. :P

M Z
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

29-11-2005 20:40

Welke rodpot is dat marco ik vind hem wel mooi en ziet er volgens mij ook wel stabiel uit! Wat moet die kosten in de winkel?
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

29-11-2005 20:57

70 Euro kost ie dus zit wel onder jouw limiet. :wink:

Ultimate Stabilizer

M Z
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

30-11-2005 11:42

De horizon pod zou ik ook niet nemen. Bij mij en mijn maat zijn na een half jaar de voorste pootjes lam geworden. Door een schok of te veel druk kunnen de karteltjes afbreken die inelkaar grijpen. (systeem waarmee je bij veel stretchers het hoofdgedeelte versteld en vast draait.) Dit gedeelte is namelijk van plastic en de karteltjes zijn heel klein dus kunnen niet veel hebben. Verder heb je zoals al eerder genoemd problemen met de middelste swinger.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

01-12-2005 13:49

Hallo Bram

Voorruit, dan nog even een compleet andere mening ertussendoor, om het gemakkelijker te maken.

Ik zou zeggen, vergeet al die horizon, driepoot en amiaud troep, tenzij het echt nodig is om met de hengels verticaal te vissen. Ze zijn duur, onstabiel, zwaar, en bovendien zit je goed voor lul met zo'n apparaat. :-D

Niet heel lang geleden kocht ik twee rodpodjes van RVS, nieuw voor maar liefst 12,50 per stuk. Deze modellen zie je helaas niet vaak meer, omdat ze "uit" zijn, maar ze bezitten wel veel goede eigenschappen die je mist bij de "hippe" rodpods.

Zie hier een voorbeeld:
http://www.horizonsofchange.org/flyfish ... pod_13.jpg
Denk de staafwakers er even bij weg, en de banksticks met buzzerbars ook. Het leuke van zoiets is dat je de banksticks "erdoorheen" kan prikken, zo de grond in, of tussen de gleuven van de steiger. Nagenoeg iedere bankstick is geschikt. Bovendien zijn de pootjes van dit geval ook banksticks, dus je kan er altijd langere of kortere opzetten. Het is niet kapot te krijgen, omdat ze lekker rechttoe-rechtaan zijn, zonder al te veel frutsels, stelknoppen, etcetera. Het is goedkoop, want niemand wil ze meer hebben, anno 2005, en bovendien lekker makkelijk en supersnel op te zetten. Ik hoop dat je deze nog even meeneemt in je overwegingen.

m.v.g. ChrisN
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01-12-2005 15:17

Ik beschik sinds vandaag over een Ultimate Pro^tect. Niet die zwarte, maar de versie daarvoor (ook alluminium maar dan zilverkleurig). Een maat van me heeft hem ook en is er (net als ik ) heel erg tevreden over. Hij kost tussen de 100 en 150 euro, dus precies het bedrag dat je er voor over hebt.

Je hebt 4 versies geloof ik van het model dat ik heb. 3 of 4 hengels alluminium en 3 of 4 hengels rvs. Bij alluminium zal hij tussen de 100/125 euro kosten. Bij de rvs versies tussen de 120 en 150. Hij kan ook iets duurder zijn, maar dan krijg je echt een pod waar je op kan vertrouwen.

http://www.carpweb.nl/portal/images/sto ... 20euro.jpg <-- plaatje
Bram Vermey
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-11-2005 16:54
Locatie: Silvolde
Contacteer:

01-12-2005 22:26

Michiel ter Beest schreef:Ik beschik sinds vandaag over een Ultimate Pro^tect. Niet die zwarte, maar de versie daarvoor (ook alluminium maar dan zilverkleurig). Een maat van me heeft hem ook en is er (net als ik ) heel erg tevreden over. Hij kost tussen de 100 en 150 euro, dus precies het bedrag dat je er voor over hebt.

Je hebt 4 versies geloof ik van het model dat ik heb. 3 of 4 hengels alluminium en 3 of 4 hengels rvs. Bij alluminium zal hij tussen de 100/125 euro kosten. Bij de rvs versies tussen de 120 en 150. Hij kan ook iets duurder zijn, maar dan krijg je echt een pod waar je op kan vertrouwen.

http://www.carpweb.nl/portal/images/sto ... 20euro.jpg <-- plaatje


eej michiel ik kijk nog even rond, maar dat is degene wat wel heel dichtbij komt, zouk mien gruwelijk mooi roestvrijstaal nemen, goed degelijk geet nooit kapot, ziet er ook heel stabiel uit, ziet er ook nog beetje profi uit 8) moet ook beetje voor de show zijn he :P . alleen nog kieke woar ik ut ding kriege kan. Bedankt allemaal,groete
wel lkkr makkelijk, ik voeren iemand anders vissen :@
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01-12-2005 22:28

Denk dat je hem wel zult vinden. Zijn een aantal merken die hem ook (na)gemaakt hebben. F4E en Proline bijvoorbeeld, zien er hetzelfde uit, of ze ook RVS hebben weet ik niet, maar ik denk dat je er wel uit zult komen. Succes ermee! :D

EDIT: Oja... niet dat het uitmaakt maar altijd leuk om te weten, je krijgt er een mooie stevige en gevoerde foudraal bij :lol:
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

01-12-2005 23:07

Michiel,

Klein detail, laat het de mensen bij Proline maar niet horen dat zij een rodpod van Ultimate hebben nagemaakt....

mvg

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience