accus laden van voerboot.


Plaats reactie
piet de hoop
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-11-2005 19:12

Hallo,

Is het mogelijk om via een gewone accu de accus van mijn voerboot op te laden?
Dus gewoon op elkaar aansluiten en dan n poosje wachten.
Bij de accu van mijn lamp werkt dit iig wel.

Gr Piet.
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

12-11-2005 20:39

Ik denk dat je de accu van je auto in contact wil zetten met je voerboot
In dat geval bestaan er auto laders via de sigaretaansteker.
Dat van die zaklamp opladen m.b.v een andere accu doe ik ook soms, duurt wat langer, maar of het werkt met je boot weet ik niet volgens mij moet het aantal mAh van de accu dan groter zijn dan de accu van de boot. Misschien kan iemand anders daar meer over vertellen. Ik kon er i.i.g niets over vinden
'instinct'
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

12-11-2005 20:51

Piet,

Er van uitgaande dat je een acculader bij de boot hebt, dan zou ik het eens proberen om bij een goede autoshop of camping zaak op zoek te gaan naar een omvormer van 12v (autoaccu) naar normale 220v aansluiting. Op deze manier kan je dan met de gewone lader je accus opladen. Leuke bijzaak je kan dan diverse apparaten van 220v in je auto gebruiken. Let wel op de het vermogen wat de omvormer levert. Echter een nadeel is wel weer dat je moet in de gaten houden dat je auto accu wel word belast en dus de mogelijkheid bestaat dat je na een dag laden je auto niet meer/moeilijk aan de praat krijgt. Ik weet dat de accu's van de boot van schrijver bij voledige ontlading meer dan 8 uur moeten laden. Een andere optie is wanneer je de accu gewoon op peil wilt houden om een zonnecel lader te kopen.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

12-11-2005 21:04

Koop batterijlader op zonne-energie.
Voor een goede 150€ heb je al degelijke.

grtz peeke
Greets Gino
Plaats reactie