Hoe te werk gaan?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Kouwenhoven.
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-06-2004 20:29
Locatie: Wateringen

20-09-2005 21:29

Hoe gaan jullie te werk bij een zakker, als je een molen zonder baitrunner hebt? Ik vis nu enkele maanden zonder baitrunner
maar had laatst een nacht met 3 zakkers waarvan ik er twee verspilde.

[b]Draaien jullie eerst de slip dicht, dan binnendraaien om contact te maken met de vis en dan aanslaan?[/b]

OF

[b]Hand op de spoel en hengel ophalen totdat er contact met de vis is en dan aanslaan?[/b]

Of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

20-09-2005 21:38

ik kijk eerst wat er met de draad gebeurt, je moet natuurlijk wel snel handelen!
daarna pak ik de hengel op, draai op tot ik bijna contact heb, en sla aan, met de hengel in de lucht en een paar stappen naar achter te doen (als de omgeving het toelaat natuurlijk

greetz dimi
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

20-09-2005 22:50

Zonder baitrunner: Pak ik de hengel, draai een beetje in..en sla aan met de vinger op de spoel.


Succes,


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-09-2005 23:10

sla zovaak mis op zakkers?

Nu sinds dit seizoen heb ik geleerd dat even wachten, soms een minuutje toch voordelen heeft. Er ontstaat een run, en voila.

Dit doe ik enkel met trage zakkers. De echte neerstorters worden natuurlijk wel aangeslagen en " shit neerstorten...aanslagen'' sorry voor deze beschrijving.

Enfin,

Deze manier loont voor mij effectiever dan continu in het luchtledige aanslaan. pff ik haat zakker!!! :evil:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

20-09-2005 23:33

Ik vis vaak met een redelijk strakke tot strakke slip afstelling. Hierdoor kan ik met een vinger op de spoel genoeg kracht zetten bij het oppakken van de hengel.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-09-2005 08:03

bij een zwakke zakker > stap naar achteren en meppen..

bij een doodvaller > opdraaien en achteruit lopen tot de lijn bijna strak staat en dan meppen...

bij mij zijn 99% van de aanbeten gewoon oplopers.. dus ik krijg gelukkig bijna nooit temaken met zakkers..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-09-2005 10:01

Zoveel mensen zoveel wensen.
Trage zakkers hengels laten liggen, eventjes wachten, handen boven de greep laten zweven eventueel iets lijn opdraaien vaak gaat de zakker over in een run.
Blijft hij gestaag zakken hengel oppakken slip iets dichter draaien vinger op de spoel contact zoeken en aanslaan.

Snelle zakker probeer achteruit weg te komen ondertussen slip dichter draaien vinger op de spoel bij contact hengel naar achter halen.
Houdt er rekening mee dat je de hengel niet naar achter of naar boven laat wijzen bij het contact zoeken anders kun je niet meer de haak verder zetten.

Dit is mijn gewoonte, ik heb het al lang afgeleerd om bij trage zakkers de hengel direct op te pakken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie