vraag aan JRC stretcher bezitters


Plaats reactie
Matthew Arensman
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00

21-06-2005 11:54

Een vraag aan de bezitters van een JRC stretcher.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Terry Hearn Stealth 3 leg bedchair. Uitstekende stretcher; licht en comfortabel.

De verstelbare poten zijn gebaseerd op een systeem van een veer met een bijbehorend metalenplaatje dat de poten fixeert op de gewenste hoogte. Nu zijn deze veren al behoorlijk soepel geworden, waardoor de poten niet meer supervast op de 'ideale' hoogte gefixeerd blijven staan.

Heeft één van jullie hier ook wel eens last van gehad en zo ja, hoe hebben jullie dit verholpen. Waar zijn dit soort veren te verkrijgen (bij voorkeur buiten de hengelsport om)?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Mvg,

Matthew Arensman
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

21-06-2005 14:48

Matthew,

heb nu 3 jaar een JRC stretcher, ook een Terry Hearn, maar dan met twee x twee voeten.
Heb hier echter geen last van gehad en omdat je de stretcher pas hebt zou ik terug gaan naar de winkelier.
Oorzaak is mischien dat de rand van het vierkante plaatje wat de poot blokkeert rond is geworden en daardoor de poot niet meer tegenhoudt.

Succes,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

21-06-2005 20:25

Ik heb dezelfde als jij en heb m nou een goed half jaar, maar van enige slijtage is niets te zien...
Volg het advies op en ga dr lekker mee terug...;)

Grts
Matthew Arensman
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00

22-06-2005 11:08

Heren,

Dat is dus idd wat ik ga doen. En dan maar afwachten hoe de service van de zaak is.

Een goed (nieuw) exemplaar lijkt me hier zeker op z'n plaats. Je betaalt toch veel geld voor zo'n stretcher.

Mvg,

Matthew
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

22-06-2005 18:36

[quote="Matthew Arensman"]Een vraag aan de bezitters van een JRC stretcher.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Terry Hearn Stealth 3 leg bedchair. Uitstekende stretcher; licht en comfortabel.

De verstelbare poten zijn gebaseerd op een systeem van een veer met een bijbehorend metalenplaatje dat de poten fixeert op de gewenste hoogte. Nu zijn deze veren al behoorlijk soepel geworden, waardoor de poten niet meer supervast op de 'ideale' hoogte gefixeerd blijven staan.

Heeft één van jullie hier ook wel eens last van gehad en zo ja, hoe hebben jullie dit verholpen. Waar zijn dit soort veren te verkrijgen (bij voorkeur buiten de hengelsport om)?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Mvg,

Matthew Arensman[/quote]

uitstekende stretcher? daar ga je nog op terugkomen vrees ik ...

ik heb ook zo 1 gehad

Dit zijn stretchers die goed zijn als je maar 1 keer per week gaat vissen ofzo

maar als je 3 à 4 nachten per week doet , dan is die na een jaar al helemaal geplooid, elastiek uitgerokken, poten die niet meer te verstellen zijn ...

noem maar op

of wel had ik pech met de mijne, maar dat betwijfel ik ...
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

22-06-2005 20:56

Geen last van tot zover, al behoorlijk op geslapen. Maar zoveel tijd heb ik nou ook weer niet...
killian de bruijne

22-06-2005 23:18

vis soms 3 nachten per week, heb em nu een half jaar, heb er in de winter een week op geslapen omdat mijn nieuwe bed telaat was gekomen, en hij slaapt lekkerder dan me eigen bed :lol:

maar nu kraak jij de jrc stretcher wel af, wat is dan volgends jou de ideale?


groete
Gebruikersavatar
wally den hartog
Berichten: 39
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

22-06-2005 23:37

Perfecte stretcher,heb zelf de jrc defender echt ideaal,wel wat aan de zware kant maar kwalitatief echt super!!!
Ligt inderdaad beter dan me eigen bed en dat is geen goedkope(auping)!!!
killian de bruijne

23-06-2005 00:50

[quote="wally den hartog"]Perfecte stretcher,heb zelf de jrc defender echt ideaal,wel wat aan de zware kant maar kwalitatief echt super!!!
Ligt inderdaad beter dan me eigen bed en dat is geen goedkope(auping)!!![/quote]

hoop wel dat die man nu wel de ballen heeft om nog een reactie te geven want denk dat hij gewoon een ander merk heb ofzo
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

23-06-2005 07:43

fabrice heeft een chub cassien 3 leg bedchair als je het wilt weten...


ik heb zelf een cocoon 3 leg, bij mij durven de poten ook al eens verschuiven, maar ik heb er niet zoveel last van, aangezien ik ze praktisch nooit moet uitschuiven....

mvg
Matthew Arensman
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00

23-06-2005 09:05

Gister dus in de hengelsportzaak teruggeweest.

En er wordt een andere voor me besteld. En dan nu maar hopen dat die leveringsproblemen van JRC opgelost zijn (daar leek het althans wel op).

Anders moet ik over een maand alsnog op die loodzware 'oude' stretcher van me liggen.

Groet,

Matthew
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

26-06-2005 17:06

jullie hebben het toch over die terry hearn die je met 2 vingers opgelicht krijgt?

In het begin vond ik die ook perfect, zeker omdat die ultra licht was.

Ik vind het frame niet stevig genoeg + elastieken rekken snel uit en die poten beginnen na een tijd te haperen (lengte instelling)

Afin als je er geen problemen mee krijgt zoveel te beter

Wou gewoon andere lezers beetje waarschuwen door mijn ervaringen door te geven.

Greetz
Plaats reactie