Fox haken


Plaats reactie
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

07-04-2005 10:10

Hi @ll,

Ik vis al een tijd met Series 2b size 4 van Fox en ze vangen goed. Nu valt me echter het volgende op.
Als ik een stukje krimpkous over de haaksteel heb geschoven (bij bijvoorbeeld de triggerrig), dan heb ik na een nacht vissen dat de coating los laat. Het lijkt ook wel dat ze een beetje beginnen roesten. Dit heb ik trouwens ook als ik amnesia gebruik.
Ik heb Fox al een keertje een mailtje over gestuurd maar ik kreeg toen alleen nieuwe haken opgestuurd. En niet echt een uitleg ofzo.

Nou is mijn vraag of er vissers op dit forum zijn die hetzelfde probleem ondervinden met deze haken?

Greetings,
Aldert
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-04-2005 12:35

Aldert,

Bij Fox haken, krijg je inderdaad een bruine gloed op de haken. Ik heb niet
ondervonden dat dit nadelig is, maar ik vind wel dat Fox hier een keer naar
moet kijken!
Die bruinige kleur is geen roest, maar het lijkt wel of het door het materiaal
van de haak komt. Vertrouw je het niet, knoop dan een andere haak aan,
maar die bruine kleur lijkt niet op invloed van de kwaliteit van de haak.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-04-2005 12:35

Hallo Aldert,

Ik vis zelf heel veel met de Fox serie 2. Dan welliswaar niet de B uitvoering en meestal kleinere maten (6 en 8). Maar ik heb nog nooit gehad dat de zwarte coating loslaat. Roesten ook niet, maar ik vis nooit te lang door met haken. Ik vervang ze na 1 of 2 keer vissen. (beetje afhankelijke van de vangsten :wink: Ook controleer ik nog of ze scherp zijn. Maar je zegt dat het na 1 nacht vissen al gebeurt, dat is wel vreemd dan. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt met de gewone serie 2, toch gebruik ik ze al lang en vaak.
gerrit haverhoek
Berichten: 132
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: zwolle

10-04-2005 09:02

hallo,zeg aldert ik ben blij dat jij met deze vraag naar voren komt.
ik wou hem zelf namelijk ook al lang vragen, ik heb namelijk het zelfde probleem,bij mij vormt de roest zich ook onder de krimpkous.
ik denk dat het wel aan de fox haak licht want ik heb ze gesorteert in de map liggen en alleen bij fox zie ik de roest verschijning.

groete, gerrit
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

10-04-2005 15:08

Ik heb daar ook last van, het viel me eigenlijk pas op toen ik met heldere krimpkous ben gaan vissen.... Ook iets dat me op valt aan sommige fox haken is dat het puntje nog wel eens wil afbreken of ombuigen (ik bedoel dan echt het puntje).... :-?

Mvg Patrick
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

11-04-2005 13:56

To @ll,

Ik had inderdaad ook al verwacht dat ik niet de enige moest zijn. Dat kan ook haast niet anders, want het leek me al stug dat alleen ik er last van zou hebben. Maar zoals Benny al zei, het is wel iets waar Fox iets aan moet doen. Dat mailtje wat ik namelijk gestuurd had was al meer dan een jaar geleden. En de haken die ik toen terug gestuurd kreeg waren voorzien van een andere coating (zag ik aan de kleur), maar bleef hetzelfede probleem houden.
Het is misschien een idee om allemaal mail te sturen naar Fox door degene die deze haken gebruikt?

@Patrick,
Ik heb ook wel eens dat het puntje het begeeft maar dan alleen na vangsten of vast komen te zitten (maar dit gebeurt dan evengoed zelden). Nou vervang ik mn haken vrij snel dus een probleem is het allemaal niet echt.

Groeten,
Aldert
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

11-04-2005 14:25

Aldert,

Ik vervang mn rigs naar elke sessie, maar ik bedoel dit in vergelijking met andere haken... :wink:

Mvg Patrick
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

11-04-2005 15:16

hey,
Patrick, bij mij buigen die haken ook aan het puntje.. fabrieksfout? als het bij meerdere gebeurd denk ik niet. na een n8 vissen kom je erachter dat je haak is uitgebogen... :cry:
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

12-04-2005 13:04

dan ben ik gelukkig niet de enige die dat heeft ervaren.
Ik heb al menig male meegemaakt dat na een nacht vissen de haak uitgebogen was. Wat nog erger is, ik heb al enkele vissen verspeelt doordat de haak uitboog. Waaronder een hele dikke spiegel op een meter voor mijn net :evil: Ik vis dan ook nooit meer met foxhaken. Mijn vertrouwen hierin is helemaal verdwenen.


Mvg Anton Eckhardt
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

12-04-2005 14:07

Ook bij mij wilde het uiterste puntje nog wel eens krombuigen, maar echt alleen na een vis, of na vast te hebben gezeten.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil Fox helemaal niet afzeiken, ik vind het verder ook prima haakjes, maar het valt me wel heel erg tegen van een "kwaliteits"merk als dat Fox toch wil zijn.


MVG


Fp
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

14-04-2005 13:32

Hey,

Ik vis zelf ook al lang met de fox haken, de bruine gloed vind ik zelf geen nadeel aleen het bovenste puntje buigt al door naar een forse dril.

Ik heb meerdere keren gehad dat ik de haak gewoon weg kon gooien na een dril , toen heb ik een keer de series 1 geprobeert, met deze haken lijkt het wel dat het puntje minder snel doorbuigt.
MVG SVW
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-04-2005 15:11

Fox heeft al jaren dit "probleem", maakt voor de sterkte e.d. niet uit.
De haken worden m.i. wel een stuk minder van kwaliteit doordat ik laatst weer eens een zakje open deed en 7 van de 10 sloten de oogjes in het geheel niet meer...Ik heb nu Kensaki-haken gekocht , vlijmscherp.
Ook de ashima 887 een zooitje van besteld en werkelijk 9 van de 10 waren de oogjes open(alle 4 zakjes die de dealer had) en heb ze dan ook niet gekocht en de dealer stuurt ze terug.

gr Harnold
Plaats reactie