Fox Evolution Bivvy lekt ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-03-2005 21:12

Hoi wie kan me helpen heb dit weekend met mijn Fox Evolution Bivvy gezeten, en kreeg van zaterdag op zondag dus een plensbuitje.
Nu werd ik vanmorgen wakker en nu denk ik dat hij gelekt heeft omdat er een beetje water boven opstond, ging ik aan de binnenkant van het doek met me hand erover en toen waren me vingers drijfnat.
Is dit condens of echt het water van de buitenkant aangezien hij daarna bleef druppellen
Het is de eerste keer dat deze tent in de regen heeft gestaan en aangezien het een 6oz doek is die een waterdruk zou aankunnen van 5000ml lijkt het mij vreemd als dit dus een lek zou zijn.
Weet iemand hier iets meer over of moet ik iets met het doek doen ?of moet ik mijn winterskin er dan op zetten ?

Graag wat serieuze reacties en GEEN KLETSKOEK AUB :D

Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

27-03-2005 21:16

ik denk dat het condens.
ik heb dat ook in mijn weekendtripper, je handdoek is kletsnat als je smorgens over de binnenkant van je tent gaat, is gewoon het vocht wat je uitademt tijdens je slaap.
gewoon een winterskin erover, en het probleem is opgelost normaal.
mvg
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-03-2005 21:33

Ja dat klinkt leuk het vocht wat ik uitadem maar ik slaap altijd met mijn deurtje open dus ik denk dat er dan weinig vocht overblijft :-? of zie ik dat verkeerd ?
En hoe verklaar je dan het blijven lekken daarna ?
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-03-2005 21:43

Beste Ruud...

Dit is opzeker condens. Waarom zeker??? Ik ben weleens wakker geworden in een tent en waren mijn spullen redelijk vochtig tot nat.

Ik dacht namelijk ook dat hij lek was, dit is niet zo. Maar wat wel te verantwoorden is, dat is de naden even nalopen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-03-2005 21:55

Ruud,

Slapen doe ik nagenoeg nooit met de tent dicht. De condens slaat in de ochtend gewoon op het binnendoek. Eigenlijk verwonder ik mij zeer over de mannen die beweren met een enkeldoeks tent nooit condens te hebben. Lukt mij alleen midden in de zomer.

Ik heb ook het sterke vermoeden dat je hier over condens praat. Lekken doet een tent doorgaans langs de naden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-03-2005 22:03

Ruud,

Mijn vismaat heeft ooit een nieuwe evolution bivvy gekocht,welke meteen lekte tijdens de eerste sessie.
Aangezien hij geen zin had in het "gezeik" met desbetreffende winkelier,heeft ie maar meteen een winterskin gekocht.
Toen geen problemen meer gehad(althans met lekken).
Verder zijn er al een aantal stokken geknakt en de nodig stiksels hebben het begeven.

Lekker tentje dus.. :-?

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-03-2005 22:41

Dennis van den Bogaert schreef:Ruud,

Mijn vismaat heeft ooit een nieuwe evolution bivvy gekocht,welke meteen lekte tijdens de eerste sessie.
Aangezien hij geen zin had in het "gezeik" met desbetreffende winkelier,heeft ie maar meteen een winterskin gekocht.
Toen geen problemen meer gehad(althans met lekken).
Verder zijn er al een aantal stokken geknakt en de nodig stiksels hebben het begeven.

Lekker tentje dus.. :-?

Dennis


Kapot krijgen kan je alles :wink:
Heb er al veel mee gevist enige nadeel vind ikzelf dat je hem niet in kan klappen er zit een foudraal bij die net zolang is als de foudraal voor mijn hengels verder wel een fijne tent staat snel op en heb ook de naden nagelopen zoals iemand hierboven zij maar daar ligt het denk ik niet aan omdat er dus een plastic coating over de naden is gegoten
Heb dit weekend vanaf vrijdag tot vandaag (zondag ) gezeten en de eerste nacht met winterskin gevist toen geen regen gehad alleen volgende dag broeide ik de tent uit dus ik dacht laat ik hem er maar af halen het is toch enkeldoeks ook waterdicht :-?
Het was ook waterdicht tot ik er dus met me jatten overheen ging en toen begon hij te druppen denk zelf omdat het ademend materiaal is dat ik er door mijn hand overheen gegaan te zijn mischien het doek de kans heb gegeven te kunnen gaan lekken ik weet het ook niet ben geen expert :D

Maar is er iets wat ik erop kan spuiten dat het waterdicht is of is dat niet aan te raden zoals FOX ook aangeeft dat het dan niet meer ademt ?

Gaarne jullie verdere reacties en eventuele ervaringen zoals hierboven met direct lekken en brekende stokken
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

27-03-2005 23:01

Ruud,

In ben dan weer de persoon die de winterskin heeft overgenomen van de vismaat van Dennis.
Prima ding trouwens.

Ik heb vorig jaar ook een niewe evolution aangeschaft, de compacte uitvoering en het klopt dat het zeil is niet echt bestend is tegen regen.
De winterskin bied uitkomst, je zit hartstikke droog en er wordt beter geisoleerd.
Jammer van Fox dat ze niet in 1 keer een goed zeil gebruiken.
Verder heeft de tent zoveel voordelen dat ik de tent gewoon blijf gebruiken, maar dan wel met winterskin.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-03-2005 23:54

Paul Rustwijk schreef:Ruud,

In ben dan weer de persoon die de winterskin heeft overgenomen van de vismaat van Dennis.
Prima ding trouwens.

Ik heb vorig jaar ook een niewe evolution aangeschaft, de compacte uitvoering en het klopt dat het zeil is niet echt bestend is tegen regen.
De winterskin bied uitkomst, je zit hartstikke droog en er wordt beter geisoleerd.
Jammer van Fox dat ze niet in 1 keer een goed zeil gebruiken.
Verder heeft de tent zoveel voordelen dat ik de tent gewoon blijf gebruiken, maar dan wel met winterskin.


Ok das goed omte horen maar heb ik nog een vraagej voor je als gebruiker vind jijook niet dat als de winterskin erop zit het ontiegelijk gaat liggen broeien in de tent als de zon erop staat ?

Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

28-03-2005 12:47

Ja Ruud,

Ik heb nog nooit echt lekker cool in een tent gezeten als de zon er vol op staat.
Dus dat is met deze tent niet anders.
Maar of het met winterskin meer of minder is... je sais pas.
Ik heb er nog nooit concreet bij stilgestaan en ik ben overdag meer buiten dan in m'n tent te vinden.

Maar ik zal aan je denken... als ik over 3 weken weer aan dat Franse meer zit... in de zon... 25 graden... :lol:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

28-03-2005 14:53

Paul Rustwijk schreef:Ja Ruud,

Ik heb nog nooit echt lekker cool in een tent gezeten als de zon er vol op staat.
Dus dat is met deze tent niet anders.
Maar of het met winterskin meer of minder is... je sais pas.
Ik heb er nog nooit concreet bij stilgestaan en ik ben overdag meer buiten dan in m'n tent te vinden.

Maar ik zal aan je denken... als ik over 3 weken weer aan dat Franse meer zit... in de zon... 25 graden... :lol:


Ik mag nog iets langer wachten Juni zal ik die zon goedendag gaan zeggen :lol:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

29-03-2005 18:47

[quote="dennis hellings"]
gewoon een winterskin erover, en het probleem is opgelost normaal.
mvg[/quote]

maat van me heeft de scout van tnt, ook veel condens in. Zelfs met winterskin.

verder wel een prachtige tent, dit terzijde ...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-03-2005 19:37

Ieder mens blaast snachts 1,5 liter vocht uit, tuurlijk ontstaat er dan condens, ik heb complete druppels in mn overwrap hangen als ik wakker word..
Plaats reactie