Free Spirit


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

17-03-2005 16:24

Ik ging net even bolies halen, maar kwam terug met nieuwe hengels.

Ik zag voor het eerst de Free Spirit 'Tamer' hengels staan en heb ze gelijk maar gekocht.
Echt waanzinnig mooie stokkies, voor een zacht prijsje.
Helemaal Fuji afgebouwd. Verder hebben ze een mooie dunne blauwe blank en een parabolische actie.
Als je van plan bent nieuwe hengels te gaan halen, zou ik eerst even deze gaan bekijken.
Echt een aanrader !!
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

17-03-2005 21:04

uhm... :roll:
je spreekt niet uit eigen ervaring lijkt me. Aangezien je ze net gekocht hebt. Ik heb geen ervaring met deze hengels, en geloof best dat er goede verhalen over geschreven zijn, maar ik zou niet zo even op de bonnefoi hengels kopen.
Ach ja, de een is daar wat makkelijker in dan de ander, even hengels kopen...
maar ikzelf zou zeker even wachten met het geven van positief commentaar totdat je er een tijdje mee gevist hebt...
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-03-2005 18:29

Wat ik probeer te zeggen is dat het gewoon schitterende hengels zijn, voor een prijs waar je niet krom voor hoeft te liggen.
De hengels hebben een mooie actie en zijn een keer geen strakke poken. Verder zijn ze met goede en mooie spulletjes afgebouwd.
Ik denk dat er weinig mis mee kan zijn, maar we gaan het zien.........
Ik heb nog nooit hengels wel of niet gekocht omdat anderen er wel of niet tevereden over waren.
Wat voor de ene persoon een wereld hengel is, is voor de ander baggerzooi.
Het zo heel goed kunnen dat deze hengels bij een hoop mensen niet in de smaak vallen met hun moderne 'Engelse' uiterlijk, maar ik vind ze erg mooi en het proberen waard.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Marc Tetteroo
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-10-2004 19:02
Locatie: venray

22-03-2005 01:18

[quote="Richard Pont"]Wat ik probeer te zeggen is dat het gewoon schitterende hengels zijn, voor een prijs waar je niet krom voor hoeft te liggen.
De hengels hebben een mooie actie en zijn een keer geen strakke poken. Verder zijn ze met goede en mooie spulletjes afgebouwd.
Ik denk dat er weinig mis mee kan zijn, maar we gaan het zien.........
Ik heb nog nooit hengels wel of niet gekocht omdat anderen er wel of niet tevereden over waren.
Wat voor de ene persoon een wereld hengel is, is voor de ander baggerzooi.
Het zo heel goed kunnen dat deze hengels bij een hoop mensen niet in de smaak vallen met hun moderne 'Engelse' uiterlijk, maar ik vind ze erg mooi en het proberen waard.[/quote]

gewoon kopen ze zijn perfect

mvg.
marco
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

28-03-2005 19:24

let wel op als je ze krijgt. vriend van mij heeft ze ook, zijn naam was verkeerd geschreven op zijn hengels en de tekst stond niet op de plek waar hij het wilde hebben.schijnt vaker te gebeuren.
verder hele mooie stokken
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

29-03-2005 20:43

hoe duur zijn deze hengels??

mvg

robin nieuwhof
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-03-2005 20:47

ja marc net intertoys hé die viswinkels...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-03-2005 22:11

Richard...ik denk dat een paar mensen hierboven de free spirit verwarren met de blue spirit hengels van PB products.
Vraagje..waar heb je de Free spirit hengels kunnen kopen?
mvg
HB
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

29-03-2005 22:28

Hoi Hans,

Ik heb ze gekocht bij Paddy in Voorburg.
Ze hadden echter alleen de Tamer in 2 1/4 lb en 2 3/4 lb.

Ik Heb inmiddels een aantal keren met deze hengels gevist en en er mijn eerste vissen op gevangen. Ik ben er zeer te spreken over deze stokken. De hengels hebben echt een mooie parabolische actie en zijn zeker geen keiharde afstand stokken. De blauwkleurige dunne blank ziet er zeer mooi uit in de 'buitenlucht'.

Als enige minpuntje kan ik aanmerken, dat wanneer ik er mijn Tournaments onder hang, er enige speling is in de reelhouder. Dit is echter zeer minimaal en met mijn 4500 B's heb ik er helemaal geen last van.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-03-2005 23:07

Bedankt voor je info
HB
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

31-03-2005 16:20

Hans,

Ik weet dat je op zoek bent naar nieuwe hengels, ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe stokken. De firma PB heeft samen met Spro een serie hengels ontwikkeld en deze liggen binnenkort in de schappen. Ik heb geen id hoe deze hengels eruit komen te zien maar het zal zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen bij PB.
MVG SVW
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-03-2005 17:56

Klopt Sem...vanavond ga ik als het goed is de prototype bekijken op de visma bij Piet
gr
HB
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-03-2005 18:31

Heb die Free Spitit hengels in mijn handen gehad op de beurs in Zwolle Hans,weet niet meer wat voor type,heb het welliswaar in de catalogus aangekruist maar mijn vrouw heeft opgeruimd en kan ddie catalogus niet zo gauw vinden :oops:

Moet zeggen dat de eerste indruk zeer positief was,er is 1 minpuntje aan die hengel en dat is het feit dat er een uitsparing boven de reelhouder is gemaakt voor een betalight,hier zie ik het nut dus echt niet van in maar wie ben ik?
Wat wel opviel is dat wat buiging betreft de hengel blijft gaan,ook beschadigd de hengel niet snel wat werd gedemonstreerd door er met een zakmes over te krassen.

Konden trouwens naar wens worden afgebouwd.
Willem Verboom
Berichten: 27
Lid geworden op: 15-01-2006 21:46
Locatie: Utrecht

16-07-2006 09:34

Morgè mannen, hoe zijn de ervaringen nu met de tamer hengels .Ben zelf op zoek naar nieuwe stokken en ben benieuwd hoe deze bevallen.
Hebben jullie misschien wat foto's voor me.

gr Willem
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

17-07-2006 19:13

Zie ook mijn topic bij Free Spirit Tamer:

Hey,

Ik heb deze lui op de Carp gesproken, grootse plannen om de nederlandse markt op te gaan... Inmiddels na toch wel een half jaartje verder nog altijd niks op de markt... Zelfs in overleg met de plaatselijke winkel kregen we nog niet eens een reactie....

Heel triest maar deze lui hebben zich groots aangekondigd maar kunnen vervolgens helemaal niks waarmaken...
Er is een Engelse website waar je de hengels kan bestellen, maar ik ga geen driehonder eurie klaarleggen op iets wat ik niet gezien heb en waar ik geen service op krijg.... TRIEST!!!

Inmiddels weet ik wel dat er binnen afzienbare tijd een heeeeeeeeel mooi alternatief komt op deze hengels. Dezelfde blank, maar dan volledig Fuji afgebouwd, worden leverbaar met kurk en foam, op termijn van ongeveer een weekje of 5....

I'll keep you posted!!!

Grts
Willem Verboom
Berichten: 27
Lid geworden op: 15-01-2006 21:46
Locatie: Utrecht

17-07-2006 20:10

Bart merci!
Wacht wel even tot ze hier komen,hoor het wel.

gr Willem
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

17-07-2006 22:51

En tot snel!!! :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie