Molen: Spro freeliner 50


Plaats reactie
Rik Schaap

23-06-2002 15:34

Ik heb sinds kort 2 nieuwe molens er op zitten. De Spro freeliner 50. Ik gebruik ze nu een aantal weken. Ik kan nog net niet zeggen dat ik er lyrisch over ben maar het scheelt niet veel. Voornamelijk de slip is super zuiver. Ik vind dit een van de allerbeste molens in prijs/kwaliteit verhouding. Heeft er nog iemand anders ervaring met deze molen? Ik had vroeger de bekende shimano er op zitten maar ik moet bekennen dat ik hem nog geen seconde heb gemist!
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

23-06-2002 15:42

Hoi,
ik heb Spro Freeliner 40.
Ik vind het heel goede molens met een prima slip.
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

GR Bob
Gebruikersavatar
Remco van Leeuwen
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-03-2002 01:00
Locatie: Goes

23-06-2002 19:21

Nou heb jij ff mazzel dat je de Freeliner 50 hebt gekocht . Ik heb nammelijk de Freeliner 60 deze mollens zien er op het eerste gezicht zeer goed uit, hij draaid goed hij heeft een degelijke slip en is goedkoop .
Tot je er een jaar mee hebt gevist !!!
Toen kwammen de probleemen eerst kreeg ik mijn spoel er niet meer op na enkele uurtjes passen en meten kreeg ik hem er weer op en leeken de problemen voor bij .
Tot ik aan een kanaal aan het vissen zat en ik wou ophalen draai en klik , jou hoor wat is dat nou dacht ik hij bleef gewoon op zijn "freeline" staan en kreeg ook als ik het freeline knopje omhoog deed hem er niet van af . Toen ik de molen uitelkaar wou haallen , kreeg ik hem amper uit elkaar , je hoorde gewoon het plastic kraaken en nog eens kraakken ik dacht alles of niet en brak hem open gelukkig ging net op tyd het klepie open en kreeg de binnen kant van de molen te zien .
Tot mijn grote verbazing was alles Plastic ALLES ja en er bleeken meerdere onderdeelen afgebroken Dit was niet meer te repareren en de garatie was over !!!!
Daar zit ik dan met mijn SPRO FREELINER 60 waarvan een met baitrunner en een zonder !!
Zo zie je maar weer GOEDKOOP=DUURKOOP :wink:
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

26-06-2002 23:15

Ik heb zelf ook de freeliner 60`s heb er drie van...... Op zich helemaal geen problemen mee.... Doet het nog perfect, heb ze ook al een jaar.... Laten we hopen dat ddat zo blijft......
R.Koopal
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-06-2002 23:29

Kreeg je er bij aankoop van drie stuks ook gelijk een grote visakte bij...? :wink:
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

27-06-2002 10:08

ehhhhhhhh nee...... Bij shimano wel dan???? :wink:
R.Koopal
Gebruikersavatar
Remco van Leeuwen
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-03-2002 01:00
Locatie: Goes

27-06-2002 12:47

Rogier de probleemen kommen heus nog wel dat is echt 1 ding wat ik zeker weet .
Ooit breekt er heus wel ergens een stukje plastic af hoor.
Ik ben trouwens niet de enige die probleemen met deze molens heeft ik ken er nog enkelen duzzz wees op je hoede!!! :roll:
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

01-07-2002 15:42

Misschien heb je gelijk, ik hoop trouwens van niet.. Maar echt duurkoop vind ik het niet.. Ik heb 3 voor de prijs van 1 shimano USA... Je moet ook kijken naar geld beschikbaar en wat mensen er voor over hebben.. Veel mensen vergeten dat niet iedereen een budget heeft voor een aanschaf van 3 shimano`s in een keer....

met vr gr
R.Koopal
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

01-07-2002 15:54

Daarom dat je misschien beter kan kijken naar tweedehands visspullen van goede kwaliteit. Niet dat ik die molen ken, ik heb zelf de continental carp stokken van spro en ik zou ze voor geen andere willen ruilen, dus aan het merk zal het niet liggen denk ik. Maar misschien toch beter eens uitkijken naar tweedehands molens (ik heb de mijne, AERo GT in die tijd 35EUR het stuk betaald en ze werke nog altijd prima...

Greets,

Steven
Plaats reactie