Welke accu is geschikt voor een fishfinder?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

07-01-2002 17:48

Via m'n pa heb ik een humminbird fishfinder (200DX) uit de VS laten overkomen. Daar was dat ding ongeveer 95 dollar. Volgens mij is dat een heel erg redelijk prijsje.

Maar nu zit ik met het volgende probleem. Er moet een accu aan. Nou heb ik van een garagebedrijf een tweedehands accu gekregen, maar ik vraag me af hoe ik dat ding nou op 1 ampere zet. De fishfinder heeft 1 ampere nodig en men adviseert er een zekering tussen te zetten.

Wie weet hoe ik de fishfinder goed aansluit op de accu. Ik heb de fishfinder even aangezet en dat ging wel goed.

Maar waar moet ik nou de glaszekering die ik heb gekocht plaatsen.

En hoe los ik dat probleem op van het contact maken met aarde.

Hoe doe je dat in ene polyester bootje.

Verder ben ik wel benieuwt hoe men die accu bewaart in de boot. Ik zag laatst in een artikel in Karper 13 Pin de boot van Phil Cottenier vier accu's staan. Kun je die dingen gewoon onbedekt in de boot laten staan? En hoe zorg je ervoor dat die accu niet gaat schuiven, ik heb namelijk nogal een klein bootje.

Bij voorbaat dank,

Henk Jan Borghuis
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

07-01-2002 20:48

hallo henk
je vroeg hoe je die accu op een ampere krijgt .dat is niet nodig je visvinder vraagt 1 ampere gewoon 2 klemmen aan de vis vinder en zoeken maar op het water:)
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

08-01-2002 16:29

Het kistje waar piet het over heeft is ook verkrijgbaar in de winkel. Marine store heeft veel op het gebied van accessoires voor fishfinders.

Jos

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos de Wit op 08-01-2002 16:30 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

08-01-2002 19:29

Heren, hartelijk dank voor de antwoorden.

Nu kan ik zaterdag met een gerust hart die fishfinder eens uitproberen. Ik heb de fishfinder op een soort bruggetje gemonteerd, zodat hij makkelijk in het bootje van mij en die van mijn vismaat kan worden geplaatst.

Nou weet ik alleen nog niet of dat echolood wel precies recht hangt en of dat veel uitmaakt, maar dat zie ik zaterdag dan wel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk Jan Borghuis op 08-01-2002 19:30 ]</font>
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

09-01-2002 18:01

Hallo

Je kunt ook bij de Gamma een 12 V accu kopen, die geschikt is voor beveiligingsapparatuur. Het ding is klein, licht, lekvrij, en gaat lang mee, de prijs viel ook mee. Het enige nadeel met wat voor accu dan ook is dat je wel een lader moet kopen. Mijn tip aan jouw is, koop een universeel lader van bv modelbouw. Daar heb je naderhand voor andere dingen ook weer vordeel van.

mvg

Roger Feijen
Plaats reactie