Optonics sssssssssssssssssst..


Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

28-10-2004 21:37

Hallo,

Weer behoorlijk wat wijzer geworden in de enthousiast beantwoorde topic over sounderboxen gestart door Herwin Kwint heb ik toch een aanvullend vraagje.

Weten jullie bij welke sounderbox/beetmelder combinatie het geluid van de beetmelder UIT te zetten is en je dus alleen gewaarschuwd wordt dmv lichtsignalen op je ontvanger cq optonic??

In het stedelijk gebied waar ik me bij tijd en wijle verpoos wegens weinig tijd in combinatie met gemakzucht hebben de huisbezitters helaas een zeer vervelende optonic-allergie opgelopen, welke de PTT zeer netjes heeft opgelost door in elk huis een hotline met het plaatselijk politiebureau te plaatsen. :roll:

Ik zou bij voorkeur mijn lichtgevende swingers willen blijven gebruiken (Ik vind die lampjes zo fantastisch.......).
(Wat helaas,helaas,helaas nog niet standaard kan bij de Delkim, het niet met knipperlicht registreren van de terugzakkers neem ik dan maar voor lief, iemand toch een oplossing voor een succesvolle montage, please.) :D

De controlerende instanties zijn eventueel wel bereid om het e.e.a. te gedogen mits de optonics wel uit staan.

De melding dat ik ze standaard al heb afgeplakt en altijd op de laagste volumestand heb staan werd enthousiast ontvangen met de nodige schouderklopjes maar leverde helaas geen bonuspunten op, ik werd geachts sssssssssssssssssssst te zijn.

Groet,
Jan.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

28-10-2004 21:46

als je die nu op de stilste stand zet,

dan hoort geen kat dat :-?

da gaat ge me toch nie wijsmaken dat iemand dat gaat horen op meer dan 20 van de receiver
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

28-10-2004 22:04

Nee Fabrice, dat zal niemand je wijsmaken. Sterker nog, de wijze waarop ze zijn afgeplakt is zodanig dat ik een tijdens een miauwende kat een run geeneens hoor!!!

Ik vis er altijd alleen om ook het geluid van converseren uit te sluiten.

Helaas hebben "amice" het voor mij verpest, dus geheel ongelijk kan ik de woningbezitters niet geven, ze hebben al het een en ander te verduren gekregen tijdens sessies van zogenaamde "karpervissers".

Bij meldingen wordt er bij de agenten al geinformeerd of alles goed is met de familie en kinderen!!!, een soort van duurzame relatie dus.

Maar de issue is dat ik er volgend jaar niet meer vanaf kom zonder financieele stortingen tbv de gemeente wanneer ik zo door blijf vissen op dit water. Simpelweg omdat het nu nog gedoogde gedoogbeleid voorschrijft dat er zonder piepende piepers gevist moet worden. En laat ik dat laatste nou net van plan zijn. :D

Groet,
Jan.
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

28-10-2004 22:09

zet ze dan gewoon af en blijf een nachtje langs je hengels zitte, of laat je tent open , dan zie je je verlichte swingers ook :roll:
je kunt ook gewoon ergens anders gaan vissen :wink:
greetz,
jannick
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

28-10-2004 22:18

Jannick, dat soort oplossingen kan ik zelf dus ook verzinnen, als je de moeite had genomen om mijn vraag goed te lezen had je gezien dat ik naar een geluidloze beetmelder/sounderbox combinatie heb gevraagd. :evil:

En dus niet naar naar opmerkingen zoals "ze gewoon af te zetten dan zie je je verlichte swingers ook" :roll:

Je bedoeling zal wel goed zijn maar hier heb ik dus totaal N I E T S aan, neem voortaan even de moeite iets te lezen voordat je antwoord.

Groet,
Jan.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-10-2004 22:24

Van de oude Delkims weet ik dat je het geluid helemaal uit kunt zetten.
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

28-10-2004 22:24

ik heb het wel duidelijk gelezen hoor.
maar wat verwacht je nou eigelijk een betere oplossing ?
geluidloze optonics... nou zeg :roll: moet je me even uitlegge hoe dat kan
en waarom dan ook nog een sounderbox erbij , alst toch geen geluid mag maken ?
de enige oplossing die ik zie is, zet je geluid stil (maar hoe word je dan wakker?) of zet je optonic uit (maar hoe word je dan wakker?) word jij wakker van een ledje dat gaan branden ? ik niet hoor !
het is heus niet slecht bedoeld deze 'oplossing' van me , dat was zowat het eerste en totnogtoe enige wat in me opkomt .
greetz,
jannick
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

28-10-2004 22:53

Speciaal voor Jannick :

A) Geluidloze optonics zijn optonics waar je het geluid helemaal UIT kan draaien.............
Bij de MMX die ik nu gebruik kan dat dus niet!!!

B)Sounderbox en ontvanger gebruik je wanneer je ver van je hengels zit en/of je hengels niet kan zien of HOREN, wat bij mij dus afhankelijk van de diverse omstandigheden wel eens voorkomt op dat betreffende water.....................

C)Slapen doe ik meestal niet aan de waterkant, als je wakker blijft zal je je nog verbazen hoeveel je van een water kan leren tijdens het observeren, en ja, ook als het donker is :wink:

D)Het gedoogbeleid zoals ik in de eerste posting beschreef is dus mede veroorzaakt door vissers die erg bang waren hun optonic niet te horen wanneer ze sliepen (Uitstekend geanticipeerd, Jannick!!!) deze dus vervolgens maar op maximaal volume instelde zodat niet alleen de vissers maar zo ongeveer alle bewoners van de omliggende woningen wakker werden. :roll:

Ik dank je voor je niet slecht bedoelde bijdrage maar ik stel voor dat we ons vanaf nu weer gaan richten op de vraag mbt beetmelder/sounderbox combinatie en niet meer op het hoe en waarom.

Groet,
Jan.
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

28-10-2004 23:23

Bedankt Bas,

Weet jij toevallig of bij de nieuwe Delkim het eea waar ik op doelde is in te stellen?

Groet,
Jan.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-10-2004 23:29

Weet ik niet Jan. Heb er nog nooit 1 uitgeprobeerd in de winkel. Ik vind het geen gek idee, het geluid uit. Deed ik in de boot ook vaak.
jan van kranenburg

29-10-2004 02:39

Jan en Jannick,

Er zijn topics geweest over een "tril-alarm".
Dus zonder geluid.

Kijk daar eens naar.

mvg

Jan
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

29-10-2004 08:54

Ultimate striker die kan helemaal uit. De versie met alleen een volume knop. Kan een sounderbox op aan gesloten worden, ik heb er vroeger 1 gebruikt en ook die sounderbox kon dan helemaal uit gezet worden.

Zit me suf te piekeren wat de naam is maar heb echt geen idee meer. Het bestaat in ieder geval wel.

Succes met je zoek tocht.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger.
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

29-10-2004 09:12

Rene en Jan bedankt voor de reaktie,

Jan, Uiteraard heb ik voordat ik deze vraag etaleerde op het board met de zoekfunctie nagezocht of er al berichtgeving over geweest is. Ik kan er overheen gekeken hebben maar ik heb niets gevonden.

Ik heb zojuist voor alle zekerheid nog met de woorden tril en alarm gezocht maar wederom geen bruikbare resultaten gevonden.

Ik vermoed dat het specifieke karakter van mijn vraag toch zal resulteren in een rondje hengelsportzaken afrijden om het eea uit te zoeken en te testen :(

In ieder geval alvast bedankt,

Groet,
Jan.
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

29-10-2004 12:01

Beste Jan,

bij die nieuwe fox piepers de mmx-r zit op de ontvanger een trilalarm, en heeft ook nog dat drop back alarm.
Volgens mij kan je bij de Knuckleheads ook het geluid uitgeschakelt worden.
Bij de nieuwe solars zit er op de ontvanger een zaklamp (volgens mij ook een tril alarm, weet ik niet zeker) die volgens mij gaat branden als je beet krijgt.

Met vriendelijke groet,

Marvin
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-10-2004 13:37

Jan,

Op vrijwel iedere knucklehead kan je idd het geluid geheel uitzetten.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-10-2004 20:56

De digitale piepers van The Beast met het lcd schermpje. Het gleuid van de pieper kan helemaal uit en ook het geluid van de sounderbox kan nog een helemaal uit, zodat je alleen maar licht signalen krijgt bij een beet.

Trouwens die Ultimate die Rene bedoelt die ken ik. Ik heb uhm namelijk zelf gehad. Je had alleen een volume knopje dat je op zo´n manier kon draaien dat er geen geluid was maar wel licht. Als ik me niet vergis was dat de striker LS. Maar ik kan dr ook helemaal naast zitten. In ieder geval is er een beetmelder van ultimate die dat kan.

Hopelijk heb je dr wat aan,
mzzzls Bart
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

29-10-2004 21:53

Heren,

Allen bij deze bedankt voor de hulp cq suggesties.
Zoals Bart beschreef zoek ik het inderdaad, ik heb de optonics van The Beast geheel over het hoofd gezien, ik ga me er eens verdiepen.

Thanks,
Jan.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

30-10-2004 19:29

Bij de nieuwe delkims kun je het geluid helemaal uitschakelen.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 14:51

De Solar's met trilfunctie is misschien ook een optie.
Ikzelf vis met de SX van Fox, ook bij deze kan het volume niet helemaal uit. Ik snap dus wel wat je bedoeld.

Wil je je verlichte swingers blijven gebruiken, zal de Delkim Plus denk ik de enigste oplossing zijn.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

31-10-2004 14:59

De nieuwe fox mmxr heeft ook zo'n trilfunctie.

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

31-10-2004 16:47

Marcel,

Ofschoon ik nog een keuze moet maken is delkim momenteel wel een van de grootste kanshebbers, maar een klein probleempje is dat verlichte swingers hierop zonder aanpassingen niet werken.

Wat die aanpassingen inhouden weet ik echter ook nog niet, de diameter van de stekkertjes is verschillend en in eerdere topics werd al geopperd dat het een kwestie van polarisatie was, de plus en min dus omdraaien.

Heb jij ze dan wel werkend gekregen op de Delkim omdat jij denkt dat de Delkim de enigste oplossing zal wezen?

Ben erg benieuwd.

Groet,
Jan.

PS Uiteraard kan ik ook eventueel de nitelite van Delkim aanschaffen, maar swingers hebben mijn 1e voorkeur.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 17:10

Jawel, Delkim heeft ook verlichte swingers in hun assortiment. Verder staat er nog ergens een topic over fox swingers op een delkim werkend krijgen.
Kunt altijd ff proberen in de winkel, of ze passen en desnoods vragen of het passend te maken is.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

31-10-2004 17:20

En als je nu eens van die kneedbare oordopjes koopt tegen geluidsoverlast en die in de speaker drukt? Die absorberen veel meer geluid dan wanneer je het alleen afplakt. En als je dan nog 1 dB geluid overhoudt, zal geen agent je bekeuren denk ik.

De Fox ultrons kunnen trouwens ook helemaal uit, of in ieder geval nagenoeg, zover dat je het verder dan een halve meter van je hengels niet meer kunt horen... zou t eens uit moeten proberen voor je...

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

31-10-2004 17:25

Hallo Marcel,

Verlichte swingers van Delkim heb ik nog niet gevonden cq nooit gezien :o , van de week nog op de site geweest maar ook nog geen woord daarover.
Ik zou het graag van je willen horen waar je ze gezien hebt of info over te vinden is. En van Ultimate niet al hoge verwachtingen, gezien eerdere ervaringen.

Getracht een mailtje te sturen naar Delkim met de vraag of er verlichte swingers voor 2005 aan zitten te komen en/of een adapter voor voor de fox swingers maar er is geen mailadres :cry: te vinden waaraan ik mijn vragen kan richten.

Over de verlichte swingers van de fox zijn al diverse topics idd geweest maar de definitieve, werkende oplossing is helaas nog niet, wel vermoedens die overigens de moeite waard zijn voor te onderzoeken.

Ik kan het uiteraard fout hebben maar ben erg nieuwsgierig over het hoe en wat, als ik het werkend krijg ga ik ze bij wijze van spreken morgen nog halen. :wink:

Groet,
Jan.
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

31-10-2004 17:41

Hallo Sjoerd,

Ik heb ze al zodanig geisoleerd dat je op afstand van ca twee meter nagenoeg niet hoort, maar het gedoogbeleid verplicht mij in deze als uitgangspunt en zoek ik het vooralsnog in een technische oplossing met als randvoorwaarden mijn voorkeuren.

Natuurlijk vis ik als het echt moet simpelweg zonder piepers op dat water in de toekomst, maar mijn voorkeur gaat uit naar wat ik mijn vraag beschreef.

Groet,
Jan.