rommel.


Plaats reactie
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

20-10-2004 12:11

waarom is er zoveel materiaal in omloop dat niet goed is?
ga nu niet met merknamen gooien maar er zijn zoveel schepnetten, hengels,foudralen,stretchers en noem maar op die gewoon het normale gebruik niet aankunnen, waarom wordt dat door winkeliers toch nog steeds verkocht? snijden toch in eigen vingers of niet? of ligt het aan de fabrikant of aan de klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten?
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

20-10-2004 12:53

Yupse Dick,

begrijp je probleem maar is wel zo dat velen iets kopen van mindere kwaliteit omdat ze voor hetgeen ze op zoek zijn teveel dienen te betalen en dus het goedkopere spul kopen.
Maar ik heb toch al veel geleerd daaruit goedkoop kopen is vaak duurkoop. Inderdaad dan ondervind je dat dit materiaal niet voldoet aan de gevraagde wensen, dus moet je het later toch dubbel kopen en zo blijft de handel draaien hé.
Moeten eens leren wat geduld te oefenen met het aankopen van materialen en de meerprijs (jammer genoeg) betalen. Is natuurlijk ook zo dat de reklame van de hengelsportmaterialen op volle gang aan het draaien is.
Daarom vind ik het zeer goed dat die forums bestaan en zo de ondervindingen tussen de verschillende karpervissers kunnen uitgewisseld worden.

Keep up the good work folks

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

20-10-2004 14:15

Vraag en aanbod?

En ik denk dat iemand die 5 dagen per jaar op de camping probeert een karper te vangen geen profesioneel greedschap gaat kopen.

Toch?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-10-2004 15:16

je kunt de vissers die zo eventjes gaan vissen toch ook niet als maatstaf nemen of wel soms??
het is idd een kwestie van vraag en aanbod, iedereen wil een deel uit deze visvijver.
dat er veel te veel betaald wordt voor karpermaterialen is een feit en dat de kwaliteit vaak ook te wensen overlaat, ook bij de zg a merken is ook een feit maar zolang de vraag bestaat zal het aanbod alleen maar toenemen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

21-10-2004 08:01

er zijn ook merken die na jaren testen het product in China of weet ik waar laten produceren waardoor het niet meer aan de testen voldoet,stom.
ik vindt dat als dit een A merk betreft dat je als koper zwaar bedonderd wordt.
ik heb door de jaren heen al meerdere keren mijn kop gestoten met allerlei verschillende dingen en ik weet wel dat ik het materiaal wat ik nodig heb voortaan wel bij mijn woonplaats in de buurt koop.
voordeel hiervan is dat de winkelier weet dat je een serieuze visser bent ( al dient er geen verschil te zijn) en je hoeft als je een beroep op eventuele garantie wilt doen niet het hele land door te karren met een :evil: kop.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-10-2004 08:10

Dick,

Daar heb je een punt, mijn doormidden gegooide hengel wil Raven "in principe" wel vervangen ..... echter moet ik wel ff naar Lelystad rijden.

Stel dat ze daar zeggen eigen schuld dikke bult, had ik voor de prijs van de brandstof + (reistijd van ca 2,5 uur) bijna een nieuwe hengel kunnen kopen bij sjaakie op de hoek. Ik snap dat ze niet zomaar nieuwe hengels kunnen opsturen maar een foto van de hengel zou toch wel genoeg moeten zijn?

Ben er nog over aan het nadenken wat ik doe :lol:

Nadeel is dan wel weer ...... ALS ik ga, en ze vergoeden hem, koop ik meteen een aantal andere zaken op mijn verlanglijstje, waardoor het toch weer een duur ritje wordt! Vergoeden ze hem niet koop ik uiteraard NIETS meer bij die winkel :wink:
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

21-10-2004 08:16

daar en bij die andere in Tilburg koop ik niks meer.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-10-2004 08:49

Soms gaat nadenken opeens snel ......

Ben er inmiddels geweest, en ja .... duur ritje geworden. Weliswaar een nieuwe hengel gekregen maar ook weer nieuw materiaal gekocht dus in concreto kostte het me weer geld :lol:

Wel mooie spulletjes gekocht hoor, vannacht meteen maar ff testen :D :D
Anne Hogenkamp

23-10-2004 11:21

wat maakt het uit of je een hengel van bijvoorbeeld FOX bij raven koopt of bij een andere winkel? Ik ben dat gezeur over raven echt een keer zat!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-10-2004 11:22

Hey Marc,
In de buurt van Heerhugowaard heb je toch goeie hengelsportzaken? Ik bedoel, het is inderdaad zonde om ook nog eens zoveel geld te verrijden.
Heiloo of zo?..

Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Henk thoma
Berichten: 23
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Hoogkarspel

11-11-2004 05:18

http://www.niprohengelsport.nl/

Goed advies, eerlijk in produkt onderscheiding en beoordeling.

Prijs zo'n 10-20 % onder de gangbare fox prijzen.
Plaats reactie