captive back leads!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

18-10-2004 15:54

iemand ervaring met deze toploodjes???op rivieren bijvoorbeeld,voor of nadeel bij runs,graag info!!! :)

groeten,paul.
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-10-2004 17:14

Paul,


Je bedoelt de captive backleads van Fox neem ik aan. :roll:

Op de rivier zal ik geen toplood gebruiken aangezien de bodem is bestrooit met stenen en ander scherp gespuis, tijdens een run breekt je lijn of loopt je lijn vast tussen de stenen...... :-?
Geen slim idee lijkt me :wink:
Het concept van de toploodjes vindt ik wel fijn, het clipje schiet op de juiste tijd los zodra je je hengel heft.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

18-10-2004 18:08

juist,

mijn insziens enkel te gebruiken in ondiepe wateren aan de oever

want anders :

1) is het touwtje tekort
2) als je het touwtje wil verlengen, zal ie niet zo goed meer lossen,
vermits het foxtouwtje water absorbeert zodat het zwaarder wordt
waardoor het backlead beter lost
3) ge moet dat heel voorzichtig in het water leggen, beste is om zelf
het water in te gaan en het zo mooi neerleggen
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

18-10-2004 19:45

zijn er nog andere mogelijkheden,bedoeling is om scheepsvaart beetje te omzeilen,heb toch al positieve reacties gehoord voor die backleads,wil andere meningen horen!!

groeten paul.
hou het netjes aan de waterkant!!
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

18-10-2004 20:21

gewoon losse backleads gebruiken,

die gebruik ik tegen de scheepsvaart

werkt perfect
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-10-2004 20:58

Mee eens,
die fox loodjes zijn m'n grootste miskoop geweest !

De eerste keer dat ik ze gebruikte waren m'n onderlijnen toch meegenomen ; er stond eerste een metertje uit de kant vandaan maar een centimeter of 20 water, daarna pas het taluud. Lijn dus tekort en m'n onderlijnen kwijt.

Daarna dus heel slim lijnen verlengd, maar tijdens het aflaten glijden van het lood liet de clip regelmatig los, clips in heet water en ietsje strakker gemaakt, gevolg, de clip liet niet meer los na een aanbeet !

Conclusie ; weggegooid geld !

Ik gebruik nu kleine loodjes van de witvis afdeling ( gewicht naar gelang stroming ) en heb hierop van solar een soort stafje van sinterklaas om hem met één handbeweging er aan te hangen of er af te halen. Niet goedkoop, maar werkt perfekt.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

18-10-2004 21:37

Yupse,

Volledig eens met Foos inderdaad die fox backleads zijn ook mijn grootste miskoop geweest.
Zagen er nochthans veelbelovend uit, maar in praktijk bleek dit toch echter anders te zijn. Heb meerdere malen al mijn lijnen mogen uit elkaar puzzelen na het drillen van een karper. Eén van de problemen zat hem daarin dat bij mij die backleads van fox gewoon op de lijn bleven dobberen en er niet afvielen. Dan was er ook nog het probleem als die vis in de kant begon te zwemmen hij die andere backleads van mijn andere lijnen ook nog eens meenam en dan was natuurlijk het hek van de dam.

Gebruikte daarna de backleads van gardner en kunnen ook als captive backleads gebruikt worden, deze vallen wel onmiddellijk van de lijn en nu ben ik overgestapt naar sliders van gardner, deze zijn op de lijn bevestigd en moet zeggen het resultaat is enorm goed.
Zijn een soort tulip leads die zich verplaatsen op de lijn bij het ingooien.

Kan hier in feite ook een olivetti loodje met centraal gat voor gebruiken maar dan zit het gewicht niet precies verdeeld en schuift deze bij het ingooien niet zo mooi op.

Ben zeker fox-minded maar die backleads zijn toch weeral de deur uit.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-10-2004 21:47

Toch moet ik zeggen dat ze bij mij al regelmatig uitkomst boden. Zelfs op water met scheepvaart (commercieel). De loodjes die je later op je lijn bevestigd ben ik tijdens het drillen vaak kwijt geraakt. Heb ze nu ongeveer 3 jaar en heb ze afgelopen weekeinde nog gebruikt. Vissend op 200 meter afstand. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik dan tijdens de dril ook nog het toploodje omhoog moet gaan houden.

Dus al met al ik heb ze met veel plezier gebruikt (56 gram versie)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

18-10-2004 23:05

Hey daar.. ik gebruik de captive backleads van fox zelf al een tijdje, en ze werken voor mij perfect.
Ik vis vaak op kanalen en vaarten met een waterdiepte van om en nabij de 2 meter waar veel pleziervaart passeert, maar mijn lijnen zijn daarbij nog nooit opgepakt.
En het zijn niet alleen maar kleine bootjes die passeren...
enige nadeel is een minder nauwkeurige beet registratie, vooral bij zakkers.
Al met al ben ik blij met die dingetjes......
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

19-10-2004 05:27

het beste is ze zelf eens proberen,mag er 2 lenen van een visvriend,ik moet er iets op vinden,met die scheepsvaart is het niet te doen,niet eerste x dat ik bijna al men draad kwijt ben,ik stak gewoon men hengeltoppen zo diep mogelijk in het water,het helpt,maar toch,dat van die loodjes apart op de lijn lijkt me ook wel iets!

groeten paul.
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

19-10-2004 23:17

Je moet ze inderdaad gewoon proberen, iedereen heeft weer een andere mening over de backleads..
Je kunt ze zelfs lenen van een vismaat, das helemaal mooi..
Veel succes met het proberen zeg maar.....

M.V.G RC
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

20-10-2004 20:18

Ik heb deze backleads zelf nog niet zo lang, maar heb wel enkele tips:

-Zorg dat het touwtje altijd strak staat, dus goed strakwikkelen of langs de bankstick naar beneden duwen zodat het touwtje strak komt te staan.

-Als je het loodje in de lijn hangt en de clip sluit, gewoon de hengel oppakken en het loodje aan een strakke lijn tot het einde van het touwtje laten zakken. Hierdoor zal het lood nooit van de lijn vallen tijdens het laten zakken, en ligt het op een goede manier op de bodem!

Ik gebruik de captive's op deze manier, en ze komen zelfs al vlot los als ik de hengels binnenhaal voor controle/opruimen!

Groeten, Daniel

P.S. Ik vis, omdat ik bijna nooit te maken heb met steile taluds, de captive's op een zo'n lang mogelijk touwtje.
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

20-10-2004 20:52

he daniel,
bedankt voor info,zie er wel een degelijk systeem in,hopelijk komt het men visserij ten goede,of niet!volgende week weet ik meer of het me lukt zonder problemen!

paul.
hou het netjes aan de waterkant!!
Plaats reactie