fox warriors 2.5,2.75 of 3.0??


Plaats reactie
Joost Hop
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-10-2004 21:18

13-10-2004 22:20

ik ga van de week fox warriors kopen, maar ik twijfeltussen 2.5, 2.75 en 3.0
meestal vis ik op een kanaal met vrij groten boten waardoor ik met een zwaarder lood 100-120 gram moet vissen.

zelf wilde ik 2.75 kopen maar wilde graag wat advies.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

13-10-2004 22:30

Yupse Joost,

Ik zou zeggen kiezen voor de 2.75 lb, is een allrounder. Met deze stok kan je zowel op kanaal als op vijver vissen. Met zwaarder lood vissen kan zeker zoals je daar zegt op het kanaal want dan moet je toch niet uitwerpen, je kan zo je rig droppen. Maar dan heb je toch al het voordeel als je de 2.75 lb neemt dat je deze ook zeker kan gebruiken met een lichter lood om op een vijver te vissen en je er toch al een behoorlijke afstand kan mee werpen. Zijn het nu de fox warriors of een andere hengel ik zou voor de 2.75 lb gaan.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

14-10-2004 12:47

Joost,

ik heb zelf de fox warriors 2,75.
Je kan met deze hengel 150 gram gooien maar alleen niet op volle kracht, ik kan er dan ongeveer 50 meter mee werpen. Met 100 gram wat het maximale is volgens de makers kan ik een kleine 100 meter gooien op volle kracht. Ik zou zelf niet de 3lb nemen want die zijn echt een stuk stuger dan de 2,75 en bij een 15 ponder zal je geen gevecht hebben. Met de 2,75 kan ik de 10 ponders ook zo mee binnen draaien ook al moet ik zeggen dat de vissen bij mij in de buurt niet zo sterk zijn, maar ik vis zelf wel eens op het hollandsdiep (groot water waar de vissen wel strek zijn) en daar is die 2,75 een van de beste stokken die je kan hebben naar mij ideeen je zal hem daar ook zeker nodig hebben. Als de hengel dan tot aan je handvat doorbuigt weet je bijna zeker dat je een 25+ vis heb.

Als je meer wil weten moet je het maar vragen.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

24-10-2004 17:44

[quote="robert grootenboer"]Joost,

ik heb zelf de fox warriors 2,75.
Je kan met deze hengel 150 gram gooien maar alleen niet op volle kracht, ik kan er dan ongeveer 50 meter mee werpen.


Robert, waarom dan 150 gram? Blijft 100 niet liggen?


"Met de 2,75 kan ik de 10 ponders ook zo mee binnen draaien ook al moet ik zeggen dat de vissen bij mij in de buurt niet zo sterk zijn, maar ik vis zelf wel eens op het hollandsdiep (groot water waar de vissen wel strek zijn) en daar is die 2,75 een van de beste stokken die je kan hebben naar mij ideeen je zal hem daar ook zeker nodig hebben. "


Hoezo 1 van de beste stokken, heb je elke stok al geprobeerd?

"Als de hengel dan tot aan je handvat doorbuigt weet je bijna zeker dat je een 25+ vis heb."

Uh, hoe het bij jou zit weet ik niet, maar mijn Rangemasters hebben bij elke vis een parabolische actie, niet alleen bij 25+ ( Wat natuurlijk zowiezo nergens op slaat :roll: )
Zal bij de Warriors ook wel zijn denk ik.




Zou ook voor de 2.75 kiezen. :wink:
Goede hengelkeuze ook, in die prijsklasse als beste getest door de Engelse karperbladen. :)
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

25-10-2004 18:35

marcel,

ik heb zeker nog lang niet alle hengels in me hand gehad maar ik ben er toch voor me zelf zeker van dat ik dit een van de beste hengels vind en zeker voor die prijsklassen.

En heb jij zelf wel eens deze hengel in je handen gehad?
ik denk het niet want je merkt het verschil duidelijk als je een kleine vis (10 pond :wink: ) aan de lijn heb, de hengel is dan eigenlijk weer iets te zwaar. Dan zou een 2,5 weer beter voor de hand liggende hengel zijn.

En 100 gram blijft inderdaad op sterk stromende water niet liggen en zal je 150 gram of zelfs zwaarder wel moeten gebruiken.

( dat van die 25 pond was om te vertellen wat je kan verwachten met die hengel, niet dat die stok dan nog net als een hark in je handen staat.)

Hoop dat het zo duidelijk is marcel :wink: .

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

26-10-2004 11:48

[quote="robert grootenboer"]marcel,

ik heb zeker nog lang niet alle hengels in me hand gehad maar ik ben er toch voor me zelf zeker van dat ik dit een van de beste hengels vind en zeker voor die prijsklassen.

En heb jij zelf wel eens deze hengel in je handen gehad?
ik denk het niet want je merkt het verschil duidelijk als je een kleine vis (10 pond :wink: ) aan de lijn heb, de hengel is dan eigenlijk weer iets te zwaar. Dan zou een 2,5 weer beter voor de hand liggende hengel zijn.

En 100 gram blijft inderdaad op sterk stromende water niet liggen en zal je 150 gram of zelfs zwaarder wel moeten gebruiken.

( dat van die 25 pond was om te vertellen wat je kan verwachten met die hengel, niet dat die stok dan nog net als een hark in je handen staat.)

Hoop dat het zo duidelijk is marcel :wink: .

mvg,

robert.[/quote]

Ja, 2 vrienden van me hebben die hengels.
ik vis op de maas niet eens met 100 gram, blijft heus wel liggen :roll:
Een hengel hoort ook bij een kleinere vis gewoon door te buigen, en aan het doorbuigen van een hengel weet je heus niet hoe zwaar deze vis zal zijn. Niet elke vis reageert hetzelfde.

"Hoop dat dit zo duidelijk is, Robert".
erwin snaaijer

26-10-2004 14:21

ik heb zelf de 2.75 omdat de 3 gewoon te dik zijn ,het oog wil ook wat :wink:
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

28-10-2004 19:32

ben ik dan de enige die de 2.5 Lbs versie heeft? :roll:
vind het heerlijke stokken, de winkelier vond het bizar dat ze voor zo weinig geld zulke mooie (en dunne) hengels konden maken, ik geef hem gelijk! ik heb met deze hengels geen grote en sterk stromende wateren bevist, maar voor kleinere, nauwelijks-tot niet stromende wateren zijn ze heerlijk! (denk aan het Lage bergsche bos, andere kleine wateren/meren)
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

28-10-2004 20:17

Ik heb de warriors, 2x 2,5 en 1x 2,75. Ik hou van lichte hengels vandaar 2x 2,5.

Ik heb dan nog 1x 2,75 voor het geval ik een keer wat verder moet werpen ofzo. Dat is ook mijn stok die ver weg komt te liggen met een Big Baitrunner. Overige 2 hebben Shimano's RE6000, dit zijn ook de stokken die ik hoofdzakelijk gebruik. De 2,75 staat meestal thuis, te wachten op lange sessies op grotere wateren.

Zelf raad ik je aan om gewoon in de winkel beide hengels in je hand te nemen (heb ik ook gedaan) en rustig je tijd nemen om ze goed te ‘voelen’. 3Lb vond ik zelf ook te stug, 2,5 is mijn eesrte keus.

Succes! Bob
Plaats reactie