Fox Bonsai en een molen voor het stalken...


kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-08-2004 19:07

Benny,

Ik heb net die Orbit eens bekeken op de site van die geweldige winkel. Lijkt me nu niet echt de stevigste molen die er is.

Ondertussen heb ik wel eens gekeken naar onder andere de:
Shimano Biomaster
Shimano Aerlex
En de Daiwa Emblems en de Daiwa Sportsmatic

Voor wat voor molen zouden jullie dan gaan?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

30-08-2004 20:17

Poeh,

beetje over the top dit, nietwaar jongens :-? . Ik heb nog geen enkele molen gehad die het tijdens de dril heeft begeven. Of het nu de shimano big baitrunner longcast is of mijn onlangs aangeschafte struinmolentjes de daiwa regal x-4050 (heb ik voor 30 euro per stuk nieuw vanuit engeland op de kop getikt, gewoon simpel molentje, kunststof behuizing, ideaal struinformaat en perfecte slip). En ook met deze laatste molentjes dril ik vissen die op 5 meter afstand gehaakt zijn en die worden ge"hit en hold". Uiteraard wel zorgen dat je enigzins verantwoord materiaal gebruikt (geen bezemstelen), want anders ben je mijns inziens toch onverantwoord bezig.

Heeft iemand hier wel eens daadwerkelijk (binnen 10 jaar na aanschaf van de molen) tijdens het vissen zijn molenas gesloopt/kromgetrokken op een vis? niet moeilijker doen dan noodzakelijk :wink:

Wil je dan perse voor je gevoel een "onverwoestbare" molen, kijk dan maar eens uit naar een tweedehandse fin-nor.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-08-2004 20:21

Jurgen,

Stel dat het je eens zou gebeuren... Lijkt me niet zo leuk he. En ik denk dat als je regelmatig echt zwaar drilt, dat de as daar heel wat onder te lijden (of was het korte ei?) heeft.

Maar het besluit is nog niet genomen hoor.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-09-2004 11:58

Aangezien een van mijn molen voor het afstandsvissen aan vervanging toe is kan ik nu eigenlijk ook de andere afstandsmolen gebruiken. Als daar wat aan komt is het nu niet zo'n probleem aangezien ik ze anders toch nauwelijks gebruik.

Dus de Select Avalon AX50 (lijkt een beetje op zo'n orbit) is nu ook een optie.

Nu alleen nog de komende winter gaan brainstormen over lijn. Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?Braid, nylon?

Beide? :D Heb als ik de AX 50 pak wel 3 reserver spoelen. Dus eigenlijk 2 aluminium en 2 carbon.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

01-09-2004 15:45

Koop nou maar gewoon de Shimano Usa 35 of 4500 Perfecte molen! En ik spreek uit ervaring heb namelijk al heel wat molens versleten die na een paar keer flink drillen gewoon stuk waren.


Groeten Benjamin