Hengelkeuze!


Plaats reactie

Welke (middenklasse) hengel?

Fox Warrior
20
26%
Fox Rangemaster 2
31
40%
Shimano Catana
5
6%
Danau Genius (of Bionic carp)
5
6%
Daiwa Whisker
6
8%
Vlemmix/Raven Triton Carp
2
3%
Vlemmix/Raven Animal Carp
0
Geen stemmen
Ultimate Novell Carp
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 77
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

10-08-2004 16:10

Langzaam aan komt het einde van het visseizoen 2004 in zicht.. voor de meeste vissers is het dan materialenjacht en beurzenjacht..
Ik wil ook nieuwe stokken aanschaffen.. maar welke..?
Het moet een goede (middenklasse) stok zijn die mn ''beginnershengels'' vervangen.
Ik zat aan een prijsrichting van 70-110euro te denken..(hier is veel voor te halen..)
Ik heb een pol gemaakt met wat hengels.. nu kan ik en misschien ook andere vissers kijken welke hengels goed zijn..
Vertel er aub ook bij waarom jij nou net die eene hengel hebt gekozen..
Mijn wensen:
Lood aan kunnen tot max 110gr..
Gebruikt op oa de maas, kanalen maar ook visvijvers..
Zowel goede dril als werp-eigenschappen hebben..
Het liefste 7 Geleide ogen..(is optie)
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

10-08-2004 16:45

einde visseizoen????, het mooiste moet nog komen, hoor!
Heb geen keuze gemaakt, daar ik met handgebouwde hengels vis, mischien dat je die er nog bij moet zetten?

groeten,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

10-08-2004 17:44

NIET DE TRITON GAAN HALEN!

Zijne cht de kutste hengels op de planeet!

had ze zelf ook en de ogen lieten los als rijpe appels!

Bij alle 2 de hengels...
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

10-08-2004 19:01

precies het mooiste van het karperseizoen moet nog komen! Het najaar met de herfstachtige taferelen :lol:
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

10-08-2004 20:46

Hebben jullie ergens gelezen dat er staat: het mooiste is al voorbij..?? :-? :wink:
Keej dan jullie zin, het mooiste moet nog komen maargoed.. jullie snappen (hoop ik) wel wat ik ermee bedoel :wink:
Triton is al afgevallen!! :D
Gebruikersavatar
alex van ginkel
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-03-2004 17:17
Locatie: gelderland

11-08-2004 15:25

8) fox warrior goede hengels met mooie actie,dunne blank,en nog genoeg power in het onderste deel :wink: mss een nadeeltje het HANDVAT daar moet je maar van houde :wink:

mvg, alex
weet je wat het is??
meer water dan vis!!!!:D
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

11-08-2004 23:49

bleu spirit van pb hengelsport

super hengels en mooi geprijst

sorry staat niet in de poll maar moest dit even vermelden
heb ze sinds kort en bevallen goed

gr sander :wink: :wink:
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

13-08-2004 16:06

Ik denk dat zijn budget dat niet haalt Jan V.

De vlemmixhengels zou ik vergeten. Kwalitatief is de rest denk ik redelijk gelijkwaardig en betrouwbaar. Trek in de winkel eens een paar hengels krom en kies er een die je aanstaat.

De PB hengels zou ik zeker ook bekijken.

succes met je nieuwe hengels.

P.S. Kijk ook eens bij aanbod op dit board.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

15-08-2004 17:48

Kheb zelf de Warriors, superhengels voor die prijs, mooie actie, stevig onderdeel, werpen lekker enz. Maar als je tot ongeveer 110 euries te besteden hebt, dan zou ik toch gaan voor de rangemasters... Vind ik persoonlijk mooiere hengels, en het oog wil ook wat he :wink:
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

17-08-2004 14:32

Hallo Chris,
Ik ben zelf ook van plan om nieuwe hengels te kopen. Ik heb nu 3 dezelfde van shimano maar die vind ik toch iets te stug. Werpen gaat prima alleen bij het drillen vind ik het wat minder,ze buigen alleen in het 2e hengeldeel en ik ben toch op zoek naar een hengel die een mooie parabolische actie heeft, maar toch genoeg power heeft om een flinke vis bij de obstakels vandaan te houden. Verder zou ik graag een met kurken handvatten hebben. Heb zelf nog geen idee welke het gaat worden. Maar ik houd je op de hoogte mocht ik wat interessants tegen komen.
Ps: Als je nog molens moet hebben zou ik Shimano Usa van harte aanbevelen.

Groeten Benjamin
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

18-08-2004 11:11

Ik zou altijd kiezen voor de Rangemaster II. Zelf vis ik nu bijna een jaar met deze hengels en ik vind ze prijs/kwaliteit gezien echt perfect. Zou zo snel geen minpuntje kunnen opnoemen van deze hengels en kan ze iedereen aanbevelen.

Jordi
pepijn swagemakers

21-08-2004 21:25

Ik heb zelf de warriors, op 12' 2,50 lb
Met deze testcurve en lengte zou je zeggen geen echte werpkanonnen, maar moet je eens en zwieper geven met een trilobe van 70 gram :o

Drilt ook fijn trouwens, onder e kant hoef je niet bang te zijn voor uitscheuren of lijnbreuk met redelijk dichte slip, maar je hebt ook de power om de vis bij de takken weg te houden
pepijn swagemakers

21-08-2004 21:31

Sorry, had de werpgewichten niet gelezen :oops:
ik zou dan de 2driekwart warriors pakken, neem aan dat je op die rivieren niet te ver uit de kant vist? als dat wel zo is, er is nu ook een 3 1/4 lb uitvoering in 3.90 meter, maar heeft de nadelen nogal stug te zijn voor een visvijver.
met jouw allround eisen zou ik de 2 driekwart dan pakken, zijn wat stugger dan de 2,5 en kunnen dat lood wel aan als je er geen afstanden van meer dan 60 meter mee gaat gooien, ma\ar drillen ook nog fijn.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

21-08-2004 23:45

ik zou zeer zeker ook kiezen voor de stokken van PB heel mooie actie en zeer mooi afgewerkt, zeker voor die prijs
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

22-08-2004 12:12

tussen dat lijstje zak de Rangemaster wel hoog scoren, wat ik er al van vernomen heb is dat een top hengel.

Voor een 100 € +- kan je ook nog andere hengels bekomen, ik heb nu Spro Strategy's 2.75-3lb en dit zijn prachtige hengels, 6 ogen werpen met gemak 130 gram lood over de 100 meter MAAR drillen echt lekker onder de kant ze zijn zeer soepel.

Chub heeft ook nog prachtge hengels voor die prijs, Powerweave's :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

22-08-2004 12:14

[quote="Benjamin Conen"]Hallo Chris,
Ik ben zelf ook van plan om nieuwe hengels te kopen. Ik heb nu 3 dezelfde van shimano maar die vind ik toch iets te stug. Werpen gaat prima alleen bij het drillen vind ik het wat minder,ze buigen alleen in het 2e hengeldeel en ik ben toch op zoek naar een hengel die een mooie parabolische actie heeft, maar toch genoeg power heeft om een flinke vis bij de obstakels vandaan te houden. Verder zou ik graag een met kurken handvatten hebben. Heb zelf nog geen idee welke het gaat worden. Maar ik houd je op de hoogte mocht ik wat interessants tegen komen.
Ps: Als je nog molens moet hebben zou ik Shimano Usa van harte aanbevelen.

Groeten Benjamin[/quote]

Spro Strategy, Chub Storm of Powerweave's deze buigen tot in het 1ste deel men Strategy's voel ik soms tot aan het eerste handvat buigen.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Richard Jeronimus
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-06-2004 12:33
Locatie: Amstelveen

22-08-2004 14:54

Ik sta voor hetzelfde dilema wat te kopen, heb een budget van 200 euro.
Kan voor dit geld 3 Fox warriors kopen of 2 Fox rangemasters 2.
Zie in de pol dat de rangemaster 2 het beter doet dan de warrior, maar waar is dat op gebaseerd.
Misschien leuk om te vertellen dat ik een herstarter ben na 15 jaar, toen waren de bollies pas bekent in NL en rigs had ik nooit over gehoord.

Dus kom maar op met jullie adviezen, want als ik in de winkel kijk lijken ze allemaal op elkaar behalve de prijs dan :D

Gr Richard
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

23-08-2004 15:17

Hey Chris en Richard,

Een maat van mij heeft nu een jaar ofzo de rangemaster 2 en zelf heb ik een half jaar 2 warriors 2,5 lbs. Ik denk dat de rangemaster kwalitatief net iets beter is dan de warrior maar de warrior is dan weer net iets soepeler geloof ik. Ik heb afgelopen zomer een keer met 140 gram gegooid met die warrior en heb toen dus rustig aangezet. Ik gooide vrij gemakkelijk zo'n 50 meter. Ik denk niet dat 100 meter met zo'n gewicht te doen is want elke hengel heeft en grens en ik denk dat de lichte warrior die grens wel heeft bereikt bij 75 meter met 140 gram. Als ik moet schatten dan kom je met 110 gram tot een meter of 75 ofzo maar dat weet ik dus niet zeker. Zelf vis ik meestal met 70 gram en als ik moet schatten dan gooi ik er zo wel 80 tot 90 meter mee. Hij gooit wel lekker soepel en ook het drilen is altijd lekker met deze hengel. Laatst ving ik met deze hengel mijn eerste rivierkarper. een mooie sterke schub van 20 pond. Toen bleek deze hengel toch voloende body te hebben om deze krachtpatser te stoppen toen dat noodzakelijk was. (artikel is onderweg naar de redactievan KWO... ff reclame maken :lol: )
De rangemaster is zoals ik al zei iets zwaarder denk ik maar ook nog behoorlijk soepel. Mijn maat is er erg tevreden over en kan ook geen echte minpunten geven. Persoonlijk vind ik de rangemaster dan weer iets minder mooi en de warrior vind ik wel cool met dat handvat. 't is weer eens iets anders he ;)

Met de andere hengels heb ik persoonlijk geen ervaring maar ik zou de hengels van vlemmix ook wegstrepen. Danau en Daiwa lijken me ook zeer zeker goede opties hoewel ik deze hengels opzich niet ken verder. Maar ik denk dat jullie beter even kunnen vermelden met wat voor lijn je bijvoorbeeld vist en wat je wilt Richard.

Ik denk namelijk dat gevlochten lijn beter bij de warrior past en nylon eerder bij de rangemaster. Maar dat is dus ook afhankelijk van het soort water. Aan de andere kant lijkt me dat de rangemaster beter geschikt is voor de maas ipv de warrior terwijl je waarschijnlijk met de rangemaster op vijvers ook goed uit de voeten zal kunnen.

mvg Rob
Plaats reactie