Welke dome !!??


Plaats reactie
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

26-07-2004 15:38

Hey,


Heeft er soms iemand ervaring met de Chub Rapid XS Dome? Of ben ik beter af met de Fox Easy Dome? Ik twijfel tussen deze twee...


En mss een prijs zou ook handig zijn van die Chub tent!


Alvast bedankt :D
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

27-07-2004 18:04

Niemand die me kan helpen?? :cry:


Alle tips zijn welkom ivm wat nu een goede dome is. Vereisten moeten zijn: ruim, stevig, dik doek, liefst met voortent én rap op te zetten !


Alles is welkom :oops:


Fishing Greets
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-07-2004 18:27

Hey Frederic,


Wat bij mij heel erg in de smaak valt is de Nash Combat TT :wink:

Door z'n aluminium frame is deze niet van z'n plek af te krijgen!
Deze tent voldoet zeker aan jouw eisen :wink:
Wil je toch minder geld uitgeven voor zo ongeveer dezelfde eisen dan adviseer ik je de Villadome van Danau :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

27-07-2004 22:47

Ah eindelijk, bedankt voor je reactie Koen :)

Ik ken deze tenten maar al te goed, maar ik moet het model niet zo. Dan gaat m'n voorkeur direct uit naar een Armadillo maar die is wat te duur :wink:


En ik had graag een voortentje gewild, bestellen aan kassa vier mss :lol:



C ya :wink:
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-07-2004 23:10

hallo, beide tenten zijn zowat exact hetzelfde. ook de afmetingen, ook de prijs +/- 300 euro.

ik heb zelf een easy dome, die heb ik nu 1 jaartje. bevalt wel. maar had wel wat groter mogen zijn(10 cm), de strechter gaat er dan ook met veel moeite in en staat tegen me tentdoek. En dan heb je nog dat vreemde stukje winterskin wat op je tent zit, dit wappert weleens ja.

verder een fijne tent, binnen 2 minuten opgezet. heel simpel. en hij heeft tot nu toe al wat stormen meegemaakt. wat ook fijn is, is dat er een muggescherm in zit. en ook een luifel, waar je spulletjes in kan zetten, zoals laarzen en emmers enz.

wellicht nog weinig reacties, dit komt omdat de chub tenten nieuw zijn. maar wellicht kan je kijken op een engelse carp forum?

succes,
groeten
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-07-2004 11:25

[quote="Chris Kroesen"]En dan heb je nog dat vreemde stukje winterskin wat op je tent zit, dit wappert weleens ja.



Chris,


Ik noem de Easy-dome een "Joods-tentje" ...........Zoals jij beschrijft over dat "stukje winterskin" dat noem ik het keppeltje :lol: :lol:

Ook wel een handig tentje trouwens die Easy-dome......Snel en makkelijk op te zetten en een handig voortentje :wink:

Frederic,


Hier heb ik wat voor je: http://www.chubleisure.co.uk
Vriendelijke groet,

Koen de Been
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

29-07-2004 21:37

Die tent van Chub en de Easy-dome zijn idd bijna compleet hetzelfde, behalve dat die Chub tent wat groter is in lengte en het kan mss op 10 cm aankomen hé :wink:


@Koen, leuke site :lol:
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

29-07-2004 22:26

ik heb ook een easy dome en na 10 keer opzetten en afbreken lukt het goed nu :lol:

Het is echt snel op te zetten en zoals gezegt storm bestendig ik stond de eerste keer in een storm echt versteld dat ze bijna niet bewoog.

Zoals gezegt, de breedte is niptjes voor een bedchair => het past juist.
Ik zit er met twee man in => 1 bedchair en 1 ligbedje op er naast :lol:

Het is een klein tentje maar ze kan overal staan dat is dan weer zeer positief.

Ik zou geen andere willen :wink:

En wat de ruimte betreft, je kan de binnentent eruit halen hé :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

05-08-2004 18:44

Voila, ondertussen mijn keuze nog wat uitgebreid :lol:


Iemand van jullie in het bezit van de Carp Plus of van de Euro Easy Dome van FOX ??!


Die Euro Easy Dome lijkt me het kleine broertje van de Continental Easy Dome, dus daar heb ik mijn oog op laten vallen :lol:


Hopende op wat reacties...



Met afwachtende groet, fred
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

05-08-2004 21:19

de Euro is hetzelfde als de Easy maar + 1 persoons en met ruiten aan de zijkant flappen. Heeft 6 oz materiaal tegenover 4oz bij de gewone Easy verder is die hetzelfde maar kost het dubbel.

De conti. is twee persoons en echt diep over de 3 meter dacht ik.

Prachtig materiaal.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
m. van Balkom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13-04-2004 22:32
Locatie: Brabant
Contacteer:

14-08-2004 09:52

Hoi,

Ik heb een rapid XS van chub en gebruik deze tent al een behoorlijke tijd. Deze tent van chub is volgens mij toch op een aantal punten beter als andere tenten genoemd in dit onderwerp. Het grootste voordeel van de chub ten opzichte van de nash tenten is dat een chub tent een opstaande rand heeft van een centimeter of 10. Een nash heeft dat niet (ik heb ook een groundhog). Als het echt nat weer is loopt een nash tent gewoon vol.

Een ander voordeel vind ik dat die chub staat als een huis (wel veel scheerlijnen). Verder ten opzichte van de easydome heeft een chub tent een 5e rib waardoor deze net een beetje meet plaats heeft om je materiaal in op te bergen. (en de tent is daardoor mooier van vorm).

Kortom is het misschien niet de mooiste of meest bekende maar zeker wel de beste ….. (tip: kijk eens op duitse site’s daar zijn dit soort spullen een stuk voordeliger)

Kijk eens op de volgende link .... 289 € !!! dus < 300 !!!
http://www.carpfishing.de/kl/shop/catal ... 47ba05e80a
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

14-08-2004 22:27

Thanks voor de tip en de nuttige uitleg !!!

Ben ik echt wel iets mee !


Groeten :D
tania denekamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-09-2004 22:59
Locatie: apeldoorn

12-09-2004 14:34

he frederick,gewoon nog even gedult uitoefenen en sparen .tegen een armadillo kan niks op groetjes
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-09-2004 14:44

Al een keuze kunnen maken Frederic?? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

15-09-2004 15:24

De Euro Easy Dome bevalt me tot nu toe het meest, maar eerst nog effie sparen...wie weet overweeg ik een Armadillo wel 8) Ik blijf twijfelen :-?

Bedankt voor de reacties.


C y
frederic heuker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Lede (België)

26-09-2004 16:33

Nu is m'n oog gevallen op de Cabrio van Rod Hutchinson :lol: Wat een prachttent, deze heeft alles wat ik zoek denk ik...

alleen had ik eerst graag wat reacties gehoord van mensen die deze tent hebben !

Laat maar komen 8)


Greeets
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

26-09-2004 20:50

Geloof mij, er gaat niks boven de armo(dillo) van Aquaproducts. Zelf vis ik met de armo 1 persoon en de oval 3 mtr plu. Ook subliem.

Henk Martens in Arnhem is de verdeler voor de Benelux
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

30-09-2004 13:00

[quote="tania denekamp"]he frederick,gewoon nog even gedult uitoefenen en sparen .tegen een armadillo kan niks op groetjes[/quote]

Sorry, een veel gehoorde uitspraak maar kan dit absoluut niet bevestigen. Heb de armo gekocht met alle toebehoren incl ext wrap voor 2 persoons van te maken.

Heb tevens een tijdje een Frontier (in bruikleen) van Fox gehad maar deze was net als 1 persoons iets te smal waardoor de strecher te dicht bij de deur stond, dit is echter 1 van de 2 nadelen die ik kon vinden trouwens.

Ik moet zeggen dat de Frontier in bijna alle opzichten beter is dan de Armo zelfs beter afgewerkt en beter over nagedacht. Nu weet ik niet hoe dat is als je over een langere periode alles gaat bekijken (een jaar of 3) maar op het eerste zicht etc scoort de Fox beter. Dikker stof, alles zit erbij terwijl je bij de Armo alles los (behalve het grondzeil voor de armo zelf dan) moet kopen.

Ik kan zo wel doorgaan....voordat je een kreet de wereld in helpt is het misschien verstandig andere merken te bekijken of zelfs nog beter uit te proberen.

Ik vis al 28 jaar op karper, hetgeen niet inhoud dat ik alles weet (verre van zelfs) maar dit geeft me wel weer wat meer ervaring mee, zeker omdat ik al veel geprobeerd had.

Het is een leuke tent die Armo...maar zeg aub niet dat het de beste is want dit is niet zo (dit is niet persoonlijk bedoelt hoor) er zijn altijd betere of er komen betere uit en dat hoeft niet perse van Aqua te zijn hoor.

m.v.g.

Fred.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

01-10-2004 00:25

Yupse Frederic,

Ik bezit de fox euro easy dome en moet zeggen zou geen andere tent meer willen.
Staat recht in een paar minuten en voordeel heb je als je die moet opzetten als het regent dat je er je spullen kunt inleggen, terwijl je je tent aan het opzetten bent.
Neemt alsook heel weinig plaats in zodat je met deze tent overal terecht kunt.
Wat ik daarentegen wel een nadeel vind is de hoge uitstap. In het heetst van de strijd denk je daar soms niet aan en dan lig je met je hele hebben en houden tegen de vlakte. Een beetje gewoon worden dus.
Maar al bij al een prima tent. Spaar liever wat langer en behoed je van een miskoop.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Plaats reactie