fox of delkims


Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-07-2002 00:10

ik vind dat er veel mensen deze vraag stellen het lijkt me duidelijk waar jou voorkeur naar uitgaat. wil je een smalle pieper of een iets vollere als ik kwa geluid zou moeten kiezen en gevoeligheid dan is het wel de delkim perfect afstelbaar en de kleinste aanbeten geeft ie weer. Fox mooie dingen maar niet altijd goed. ik gebruik nu Zelf delkim ik wil geen andere meer.
Hopaaa
Euchaire van der Straeten
Berichten: 43
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Biddinghuizen
Contacteer:

03-07-2002 22:15

Mensen ik wil 1 ding kwijt!!..Waarom zijn er zoveel 2e handse delkims te koop en veel minder 2e handse foxen terwijl laatste veel meer verkocht worden..

Oordeel zelf!!

Greetz n Suc6
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-07-2002 23:30

Dit houdt dus gelijk in dat de 2e hands delkims gebreken hebben. Jullie zijn gewaarschuwd. Gelukkig dat de mijne nog in een prima staat zijn. Zodra ze het niet meer doen verkoop ik ze wel. Wie wil ze alvast reserveren? Ze hebben een blauw ledje.

Groeten Kees
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

04-07-2002 09:01

Tja..2e hands delkims zijn nog wel te verkopen,maar kapotte/versleten Foxen ...die gooi je gewoon weg!! :cool:

Op een dag wil je niks anders, maar wil je DELKIM.

MVG LvDinter.
©
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

04-07-2002 20:17

Ik verkoop mijn DELKIMS nooit ook al zouden ze ooit eens verslijten(kan dat trouwens wel?), te veel en te mooie herineringen aan.
:grin:
Groet,

Hans
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

21-07-2002 19:17

ik zelf heb foxies m mijn vader heeft de foxies sxv en wij hebben nooit problemen gehad.
maar mijn oom die had ook sxv`s en die zijn 2 keer opgestuurd naar engeland en die deden het nog niet toen heeft hij delkims genomen en die waren ook weer niet goed en nu heeft hijde mxen.

mzzls
SABIT VAN DER LINDEN
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-07-2010 13:31

12-11-2014 12:34

heb zelf delkims tx-i plus prachtige set alles goed instelbaar .. en toch knaagt er iets om de nieuwe atts underlits beetmelders aan te schaffen . geen knopjes , 100 % water dicht , lekker compact. maar ja keuzes he ;-)
SABIT VAN DER LINDEN
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-07-2010 13:31

12-11-2014 12:40

@ Euchaire van der Straeten er staan echt wel hoop foxen te koop , de hele nieuwe rx serie is ruk .ook mx serie is niet veel , hoor veel problemen met de nieuwe ntxr serie . vroeger was fox top , maar hebben enorm ingeleverd in kwaliteit ( china shit ) had oude foxen waren niet kapot te krijgen ( wel gelukt na 13 jaar ;-) )
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

12-11-2014 14:09

Sabit, bedankt voor je feedback. Ik denk alleen dat de TS zijn keuze al gemaakt heeft. Het topic is uit juni 2002...
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

12-11-2014 15:56

SABIT VAN DER LINDEN schreef:@ Euchaire van der Straeten er staan echt wel hoop foxen te koop , de hele nieuwe rx serie is ruk .ook mx serie is niet veel , hoor veel problemen met de nieuwe ntxr serie . vroeger was fox top , maar hebben enorm ingeleverd in kwaliteit ( china shit ) had oude foxen waren niet kapot te krijgen ( wel gelukt na 13 jaar ;-) )


Ik denk dat Echaire van der Straeten ook niet meer reageert aangezien zijn laatste bezoek op 24-04-2004 om 00:28 was. Ruim 10 jaar geleden. :wink:
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

12-11-2014 23:27

SABIT VAN DER LINDEN schreef:@ Euchaire van der Straeten er staan echt wel hoop foxen te koop , de hele nieuwe rx serie is ruk .ook mx serie is niet veel , hoor veel problemen met de nieuwe ntxr serie . vroeger was fox top , maar hebben enorm ingeleverd in kwaliteit ( china shit ) had oude foxen waren niet kapot te krijgen ( wel gelukt na 13 jaar ;-) )


Ik zelf heb de derde generatie NTXR en mag zeggen na zes maanden gebruik dat ze perfect zijn ,set is perfect afgeleverd zonder enig tekortkoming en heb er al veel plezier aan gehad!
Niels zuurmond
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-11-2013 01:51

13-11-2014 04:12

Zat ook te twijfelen tussen fox en delkim en ben voor ace gegaan top dingen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-11-2014 07:57

krijg nou wat sabit leeft ook weer ;) alles goed kerel?? nog gedart??

en idd een topic wat dik 12 jaar oud is weer openen?? uhm ok dan doe ik ook maar mijn zegje,......

Na jaren lang delkims gehad te hebben wou ik eens wat anders niet omdat ze kapot waren of wat dan ook puur omdat ik een keer fox wou. Dit waren toen de fox microns deze heb ik ook jaren gehad met een sounderbox en deden het altijd. Alleen waren er ook al jaren draadloze en ik zat nog steeds te klote zeg maar met een snoertje. Dus deze heb ik toen verkocht en ging op zoek naar andere. Dit waren de JRC solar melders, deze waren in 2 sessie al 2x niet in orde dus heb ik ze terug gebracht en door de nette service van jrc heb ik de keuze gehad of geld terug of de jrc ds3 melders, ik heb de ds3 melders genomen. En daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. design is mooi niet te groot en als het moet kunnen ze keihard en de safehouse functie vind ik wel een fijne optie en de extra optie met 7 verschillende kleuren is ook wel leuk, maar niet echt nodig ;)

verder wat betreft batterijen er gaan lr1 batterijen in en die kun je ook bij de pomp halen of gewoon nadenken en er wat extra kopen en in je tas doen. Moet wel zeggen dat ik met 1 setje batterijen een heel jaar kan doen, maar extra batterijen mee is altijd wel handig.

maar zo heeft iedereen zijn eigen mening over melders, maar goed ben benieuwd hoelang me jrc ds3 melders het uit houden, en wat er over een aantal jaren op de markt is.

Cheers.


ps: maar mocht ik kiezen tussen delkims of fox, dan zou ik zeker voor fox gaan.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

14-11-2014 07:34

Na vele jarenlang beide te hebben gebruikt/misbruikt wederom weer een set ACE I3 alarms gekocht,.kort samengevat je heb dan een Delkim en een Fox in 1,..
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-11-2014 09:10

Merk dat velen zoo tevreden zijn over Delkim, maar hebben jullie dan nog steeds niet in de gaten dat die een groot voordeel missen?
Misschien hebben jullie nooit een zakker, maar dat dat door een pieper van Fox en Ace wel geregistreerd wordt heeft mij doen overstappen. Maar misschien is het niet voor iedereen zo belangrijk om te weten wat er zich onderwater nou precies afspeelt. Een kinky geluidje heeft natuurlijk wel voorang!
Verder ben ik trouwens helemaal geen fox fan, op de Brolly na dan.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-11-2014 10:44

Maar misschien is het niet voor iedereen zo belangrijk om te weten wat er zich onderwater nou precies afspeelt.

Mmmmhhhh, goeie Bert. Maar ik kijk gewoon naar m'n hanger/swinger. Ook 's nachts als ik op m'n stetchertje lig. Elke piep is reden om me naar de stokken te spoeden. :wink:

Ik heb trouwens Prologic Senzora beetmelders. Na diverse Foxen en 1x Delkim TXi's, zijn die Prologic beetmelders stiekem best wel heel erg veel waar voor m'n geld. Het idee dat alleen Fox en Delkim echt goede beetmelders maken, heb ik in ieder geval laten varen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-11-2014 10:51

Bert:

het gaat de meeste vaak alleen om het merk inderdaad, ow hij heeft delkim, ik dan ook ;)
en fox was vroeger een goed vertrouwelijk merk, maar laatste jaren valt dat best wel tegen helaas.

Leon:
ace is zeker ook wel goed, maar delkim en fox in 1,... niet echt, want het is best zwaar irritant op i3 modellen wat betreft de grote antenne op de ontvanger en het uit stekende aan en uit palletje er op wat nog wellis aan wil schieten in je tas en je batterij dan ineens leeg is. Maar goed ieder zijn ding, zoals aangegeven heb ik de jrc ds3 en pakken ook terug zakkers en geven dat zelfs netjes weer aan de hand van een zakkend of oplopende led verlichting links van de melders.

mart:
fox en delkims waren vroeger zowat de enige die echt goede melders maken, maar die tijd is al ruimschoots voorbij ;)

Cheerio
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

14-11-2014 16:19

[quote="R de Winter"]Bert:

het gaat de meeste vaak alleen om het merk inderdaad, ow hij heeft delkim, ik dan ook ;)
en fox was vroeger een goed vertrouwelijk merk, maar laatste jaren valt dat best wel tegen helaas.

Leon:
ace is zeker ook wel goed, maar delkim en fox in 1,... niet echt, want het is best zwaar irritant op i3 modellen wat betreft de grote antenne op de ontvanger en het uit stekende aan en uit palletje er op wat nog wellis aan wil schieten in je tas en je batterij dan ineens leeg is. Maar goed ieder zijn ding, zoals aangegeven heb ik de jrc ds3 en pakken ook terug zakkers en geven dat zelfs netjes weer aan de hand van een zakkend of oplopende led verlichting links van de melders.

mart:
fox en delkims waren vroeger zowat de enige die echt goede melders maken, maar die tijd is al ruimschoots voorbij ;)

Ik heb totaal geen problemen met de aan en uit schakelaar,.maar ik ben ook het type dat alles veilig en correct in een zo goed als op maat passende buzzerbar pouch de handel op berg,..wellicht dat hier de schoen wring?!?!.
Met 2 in 1 bedoel ik eigenlijk het wieltje van de Fox en het tril systeem van de Delkim,.dit in combinatie maakt de ACE alarm compleet,wat betreft de antenne op de receiver inderdaad dit had iets subtieler gekund maar ach dat neem ik voor lief.
Voor het vissen op stromend water vind ik het gewoon een fijne set,.voor stilstaand water en een tackletart moment ga ik voor me neville,s :wink:
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

14-11-2014 20:15

ik viste al met fox dxr's ver voordat dit topic gestart werd...en nou nog steeds met dezelfde :)
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

15-11-2014 13:29

[quote="leenderts leon"][quote="R de Winter"]Bert:

het gaat de meeste vaak alleen om het merk inderdaad, ow hij heeft delkim, ik dan ook ;)
en fox was vroeger een goed vertrouwelijk merk, maar laatste jaren valt dat best wel tegen helaas.

Leon:
ace is zeker ook wel goed, maar delkim en fox in 1,... niet echt, want het is best zwaar irritant op i3 modellen wat betreft de grote antenne op de ontvanger en het uit stekende aan en uit palletje er op wat nog wellis aan wil schieten in je tas en je batterij dan ineens leeg is. Maar goed ieder zijn ding, zoals aangegeven heb ik de jrc ds3 en pakken ook terug zakkers en geven dat zelfs netjes weer aan de hand van een zakkend of oplopende led verlichting links van de melders.

mart:
fox en delkims waren vroeger zowat de enige die echt goede melders maken, maar die tijd is al ruimschoots voorbij ;)

Ik heb totaal geen problemen met de aan en uit schakelaar,.maar ik ben ook het type dat alles veilig en correct in een zo goed als op maat passende buzzerbar pouch de handel op berg,..wellicht dat hier de schoen wring?!?!.
Met 2 in 1 bedoel ik eigenlijk het wieltje van de Fox en het tril systeem van de Delkim,.dit in combinatie maakt de ACE alarm compleet,wat betreft de antenne op de receiver inderdaad dit had iets subtieler gekund maar ach dat neem ik voor lief.
Voor het vissen op stromend water vind ik het gewoon een fijne set,.voor stilstaand water en een tackletart moment ga ik voor me neville,s :wink


Met de 2 in 1 bedoel ik het wieltje van de Fox en het trilsysteem van de Delkim,.beide functies zitten op de Ace Beetmelders.
Wat betreft de antenne inderdaad deze is aan de lompe kant maar ik berg mijn handel altijd zeer goed op in verschillende type Buzzer Pouches waardoor ik het ook nog niet heb meegemaakt dat de aan en uit schakelaar aan ging.
Voor de zogenaamde Tackletart momenten en stilstaand water ga ik gewoon voor me Neville,s
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-11-2014 14:36

1x was al duidelijk genoeg leon :-)
Oja joh!!!
Frank Barchem
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-11-2014 04:03

20-11-2014 04:19

Ik heb ze beiden gehad. Eerst Delkims gebruikt, na een tijdje verkocht omdat ik minder zou gaan vissen en het al winter was.
Toen in de lente de fox gehaald..maar man wat mistte ik de delkims, alleen al dat gepiep.
En dan de Delkim als geheel setje met snag ears, armpjes, pro lite' s , gewoon een plaatje.
Ik heb de Fox na enkele maanden alweer verkocht via marktplaats en heb weer nieuw de delkims aangeschaft.
Natuurlijk is het iets persoonlijks maar een volle fluiter op de delkim...iets mooiers is er niet!
Beiden zijn van goede kwaliteit het is maar net waar je van houd.
Gebruikersavatar
arjan van der griend
Berichten: 88
Lid geworden op: 30-12-2004 19:22

20-11-2014 06:25

Al jaren met Fox RX nooit problemen gehad.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

23-11-2014 00:38

Heb nu helemaal niks, maar ik zou voor delkims gaan.
SABIT VAN DER LINDEN
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-07-2010 13:31

14-02-2015 21:41

jaja ron de winter leef ook weer /nog :) . zeer zeker gedart :wink: . had niet eens gekeken naar het jaartal joh ;-)