Draadloze nieuwe knucklehead of Delkim TXi Plus?


Welke beetmelder zouden jullie kiezen en evt. waarom?

Knucklehead draadloos BLW 450 (helemaal draadloos, geen zendblok nodig)
44
40%
Delkim TXi Plus
65
60%
 
Totaal aantal stemmen: 109
hinnie hendriks
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-01-2004 09:20
Locatie: zwolle

26-01-2004 17:01

nou ik zou je dit vertellen

ik heb al heel lang delkims en ze bevallen me pervect

heb nooit geen problemen gehad met de delkim

apsoluut een aanrader om delkims te kopen .


ps de delkim txi plus moet nog beter zijn heb ik gehoord

succes

hinnie
als ze me missen dan ben ik vissen!
Gebruikersavatar
rice bergers
Berichten: 6
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

26-01-2004 17:53

Hallo,

Om nog even terug te komen op het batterij verhaal:
Bij de Delkim blijft de optonic constant een signaal zenden naar de ontvanger, alleen op de -stand gebeurd dit b.v 2 x per seconde en op de + stand 10x per seconde. :(

Bij de knuckelhead wordt de tweede piep pas opgepakt door de ontvanger, voor de rest staat alles dus geschakeld in een "zogenaamde" slaapstand. Wat dus zeer bevordelijk is voor de levens duur van de batterij. :lol:

Tevens bezit de knuckelhead een instelbare progressieve gevoeligheid. Dit betekent dat als je b.v op de rivier vist en er zit drijfvuil in je lijn er niet constant gepiep klinkt. (of tijdens een flinke regenbui)
Krijg je daar en tegen een run, doet de knuckelhead gewoon zijn werk. :D


Maurice Bergers
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-01-2004 18:34

Beste maurice,

U bent toch testvisser van Knucklhead? Kunt u me dan op de volgende vragen antwoord geven:
1. Is die lange, draad-antenne niet storend/onpraktisch?
2. Zit er ook een antidiefstal alarm op?
3. Heeft de gevoeligheid nog 2 standen?
4. Zijn er nog andere dingen vertellen wat er is veranderd/verbeterd (mits die er zijn natuurlijk)?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
rice bergers
Berichten: 6
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

26-01-2004 19:11

Hallo Bas,

De draad antenne is enige tijd geleden vervangen. Het is nog wel een draad, maar duidelijk korter en steviger.

Er zit geen anti-diefstal alarm op. ( je kan eventueel een pit-bull aan je buzzerbar vastbinden) :wink:

De gevoeligheid is in twee standen instelbaar, de normale gevoeligheid en zoals ik al eerder heb besproken de progressieve gevoeligheid. Tevens is ook de gevoeligheid beter instelbaar omdat er allemaal nieuwe elektronika in zit.
(Dingen die verbeterd zijn t.ov. vroeger zijn dus de nieuwe elekronica, de gevoeligheid en fellere led's)

Het beste kun je komend weekend komen kijken op de karperdagen in leiden, daar is het knuckelhead-team aanwezig met een stand. Hier worden alle modellen getoond en voor alle vragen kun je hier terecht.

Maurice Bergers
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

26-01-2004 19:13

Hoi,

Ik zit zelf ook te tobben over KH of Delkim. Maar dan zonder draadloze set. Ik heb nu namelijk een FOX TXR systeem en bevalt mij perfect. Nu wil ik alleen andere piepertjes.
Als ik delkis (PLUS) koop moeten er alleen nog andere kabeltjes bij.
Hoe zit dat het KH??

groeten,

Luuk
ps. ik denk overgens dat mijn keuze toch de delkims worden.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-01-2004 19:15

Heel erg bedankt, Rice. Maar ik ga niet naar de beurs in Leiden. Bij Harm Nuis hebben ze die piepers toch ook liggen?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
rice bergers
Berichten: 6
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

26-01-2004 19:22

hallo Bas,

Klopt bij Harm Nuis (die kale) hebben ze het hele nieuwe assortiment.

groeten

Maurice Bergers
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-01-2004 19:25

Dan zal ik eens gaan kijken! Bedankt in ieder geval!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Koen de Been

26-01-2004 19:38

luuk schenkelaars schreef:Hoi,

Ik zit zelf ook te tobben over KH of Delkim. Maar dan zonder draadloze set. Ik heb nu namelijk een FOX TXR systeem en bevalt mij perfect. Nu wil ik alleen andere piepertjes.
Als ik delkis (PLUS) koop moeten er alleen nog andere kabeltjes bij.
Hoe zit dat het KH??

groeten,

Luuk
ps. ik denk overgens dat mijn keuze toch de delkims worden.



Luuk,

Net zo als bij de Delkim + heb je dezelfde 3.5mm uitgang waar je je kabels van je TXR systeem in stopt......
Ik vis zelf ook met een TXR systeem op m'n Delkim's en dat gaat perfect!!!!
De kabeltjes die je nu voor je foxjes hebt hebben een 2.5mm uitgang dus da past niet, maar voor €15,- heb je 3.5mm kabeltjes voor je TXRsysteem!!

En ik blijf bij Delkim!!!! Al krijg ik de Knucklehead gratis!!!


MVG Koen :wink:
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-01-2004 19:40

Bas, Luuk,

Naast De Karperdagen dit weekend in Leiden staat Knucklehead volgens mij ook op Carp 2004 in Zwolle, dat is een week later.

Ik wil dat ook weleens zien, volkomen draadloze beetmelders die onder water kunnen staan.
Dat is toch wel een eigenschap die mij meer aanspreekt dan een goed uiterlijk.

Vr.Gr.,

Bertil
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-01-2004 19:41

Nou Nou Nou, Koen. Je weet toch wel hoe goed ik te spreken ben van Knucklehead hè? Show a bit of respect, man! 8) :roll:............... :lol: :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Koen de Been

26-01-2004 20:03

Respect Delkim!!

je hebt een PB Bassie!!

laters
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

26-01-2004 22:43

indd Bertil,

Ik zal ze zeker gaan bezoeken (als ze op carp 2004 staan) en wil dan ook wel eens zie van 100% waterdicht.
Maar hoe zit het nu precies met de stekkersysteem van knucklehead?? 2,5 mm of 3,5 mm of toch weer iets anders?

En toch denk ik dat ik bij delkims blijf omdat ik nog maar 1 keer iets gehoord heb over dat delkims problemen geeft met langdurige regenval ed.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

27-01-2004 22:58

Bij de weg, staan die Knucklehead's ergens op internet. Zo nee , iemand enig idee wat die kosten de twee of drie.

Ik dank u voor de moeite.

Rob
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-01-2004 09:09

Rob,

http://www.knucklehead.nu

Vr.Gr.

Bertil
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-01-2004 11:42

Beste Mensen,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie meningen/ervaringen. Ik ga daarentegen waarschijnlijk toch voor de Delkim Txi Plus. Ik heb het er nog eens met Bart van den Hurk over gehad en met mijn eigen winkelier en ben tot de conclusie gekomen dat delkim een (voor mijn gevoel) betere en vooral veiligere aankoop is.

Iedereen bedankt! :P
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
kenneth pepels

29-01-2004 17:43

ik heb een vraagje, wat is de prijs ongeveer van de standaard knucklehead piepers??

groetjes kenneth
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-01-2004 18:31

Een piepers met alleen een soundbox aansluiting kost, schat ik, rond de 40-50 euro per stuk.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2004 18:38

Bas,waarom een "veiligere"aankoop ?
Ik weet dat de standaard knuckle in de guldentijd zo'n 40 gulden deed.
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-01-2004 18:50

Beste Dennis,

Allereerst "veiligere aankoop" vanwege het feit dat als je delkims nog zo oud zijn en er iets mee is, je ze opstuurt en krijgt hem gerepareerd terug. Ik heb van mijn lokale hengelsportwinkelier gehoord dat als knuckleheads kapot zijn, je vaak een andere pieper moet kopen, omdat alles ingegoten is. Een winkelier kan ook geen nieuwe piepers blijven geven, natuurlijk. Ook heeft hij wel eens problemen gehad met de reparaties. (1 keer repareren ging nog wel, maar als dezelfde pieper vaker reparatie nodig had, werd het een ander verhaal.) Ook is Delkim een internationaal bedrijf en knucklehead meer een (niet oneerbiedig bedoeld) hobbiist die piepers maakt. Daarom is Delkim een veiligere aankoop volgens mij. Als meneer knucklehead op een dag zegt ik stop ermee, zit je met de gebakken peren.

Dan wat betreft die prijzen. De standaard versie zonder iets erop en zonder aansluiting heb ik nog gekocht voor 65 gulden. Dus de piepers met aansluiting zullen rond de 40-50 euro liggen.

Nogmaals, ik zeg dit niet om knucklehead in een kwaad daglicht te zetten of zo, maar feit was wel dat bij deze hengelsportzaak op een gegeven moment een hele stapel knuckleheads achter de kassa lag, voor reparatie. En van alle Delkims die ze verkocht hebben, hebben ze maar 1 ontvanger terug gekregen.
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 29-01-2004 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

29-01-2004 19:08

Bertil Wielink schreef:Rob,

http://www.knucklehead.nu

Vr.Gr.

Bertil


Mijn dank is groot Bertil.

Ik kon ze echt niet vinden.

Rob
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-01-2004 19:10

Waar blijft de verdediging......Willem? Maurice? :wink:
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

29-01-2004 19:24

Bas Hofkens schreef:Beste Dennis,

Allereerst "veiligere aankoop" vanwege het feit dat als je delkims nog zo oud zijn en er iets mee is, je ze opstuurt en krijgt hem gerepareerd terug. Ik heb van mijn lokale hengelsportwinkelier gehoord dat als knuckleheads kapot zijn, je vaak een andere pieper moet kopen, omdat alles ingegoten is. Een winkelier kan ook geen nieuwe piepers blijven geven, natuurlijk. Ook heeft hij wel eens problemen gehad met de reparaties. (1 keer repareren ging nog wel, maar als dezelfde pieper vaker reparatie nodig had, werd het een ander verhaal.) Ook is Delkim een internationaal bedrijf en knucklehead meer een (niet oneerbiedig bedoeld) hobbiist die piepers maakt. Daarom is Delkim een veiligere aankoop volgens mij. Als meneer knucklehead op een dag zegt ik stop ermee, zit je met de gebakken peren.

Dan wat betreft die prijzen. De standaard versie zonder iets erop en zonder aansluiting heb ik nog gekocht voor 65 gulden. Dus de piepers met aansluiting zullen rond de 40-50 euro liggen.


Jah maar als je eens naar de prijzen gaat kijken... dan zie je ook een wereld van verschil he.. je kan 1 delkim of 4 knuckleheads kopen.
en agja zolang die "hobbiist" zijn werk blijft doen is er niks aan de hand en mocht hij tog stoppen is er nog geen man over boord want ze kosten een schijntje vergeleken met de delkims..

dus die veilige aankoop is bull-shit..

Delkim = duur maar ook goed

knucklehead = goed en goedkoop
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

29-01-2004 19:53

Lorenzo ik weet niet wat jij gemiddel voor wiskunde hebt maar ik zal het je ff voorrekenen.
Knucklehead kost voor het setje 3 piepers en ontvanger 550 euro
Delkim kost 3 piepers a 160 en ontvanger 160 totaal 640 euro

verschil van 90 euro dat maakt bij mij op zo'n bedrag niet veel uit 16procent duurder
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-01-2004 19:55

Beste Lorenzo,

Als je de topic eerst eens had doorgelezen, zou je gemerkt hebben dat het over de Delkim TXi Plus en de volledig draadloze Knucklehead, en dat prijsverschil is niet zó groot. Dus voortaan eerst lezen, voordat je als een kip zonder kop begint te blaten. :lol:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens