Carpwhisperer haken


Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

13-09-2018 14:47

Nou, ik vis op het kanaal liever niet met van die vlijmscherpe/ultradunne puntjes van tegenwoordig, dan kan ik ze er om het uur opnieuw in leggen.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

17-09-2018 21:04

Ok,duidelijk..
Goed stukkie van Bart B.

Ps, in mijn optiek altijd en overal zo scherp mogelijk,scheelt een hoop ellende met de bekkies.
Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-10-2018 10:16

Frank Meyer schreef:HBedoel je miss dat elke vorm van gespuis (Kreeft brasem witvis buikvin van karper) geprikt wordt? Of iets anders.
Lees graag bijdrage van jouw kant dus kom maar door.

Gr


Ha Frank,

Liever laat ik mensen zelf denken en je komt aardig in de buurt.

Zeker op een plek waar witvis en andere shit een voerplek kan uitbuiten rommelt zo'n haakje nogal wat in de rondte. Neem daarbij wat steentjes en rommel en je hebt kans datje elke keer een krom puntje hebt. Want scherp en dun. in mijn ogen waardeloos

Ik heb tijdens een roerige periode op een zandafgraving ooit eens mijn 'scherpe' haken botter gevijld, en dat scheelde een pak brasems waar je eng van werd. Karpers boeit dat echter veel minder. De commercie jankt er aardig op in, maar ik geloof er persoonlijk niet zo in. Lekker stuk lood erbij, kies een wat grotere maat haak en het valt allemaal wel mee

Met één losschieter dit jaar mag ik absoluut niet klagen (Ashima Heavy Carp ;) ) en die haken zijn niet superscherp. Ze blijven wel lang hun initiële scherpte houden en dat zorgt ervoor dat ik gewoon met één onderlijn meerdere vissen kan vangen.

Ik zag laatst de prijzen van die 'scherpe' haken maar die zijn niet goed bij hun hoofd hoor.

Nu moet ik wel toegeven dat mijn visserij de laatste jaren ook meer van groot-wild en grote afstanden is. Daarbij is ontwijken van kleinere karpers en witvisgespuis een belangrijk onderdeel geworden. Betekent niet dat ik kleinere karpers niet waardeer hoor, maar als het niet hoeft, graag ;) Scheelt een hoop werk, en komt de nachtrust ten goede (soms)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

07-10-2018 17:27

Sven bedankt voor je uitleg.
Mijn visserij is bijna hetzelfde, veel wachten en veel minder aanbeten op de wateren die ik verkies.

Niet dat ik aandelen cw heb maar op de site staat een goede uitleg van Ernesto hoeveel meerwaarde van echt scherpe haken geeft.
Ik wil perfect vissen (in mijn mogelijkheden) altijd en overal dat daar kosten bijkomen kijken neem ik voor lief.

Het spelletje met loodvissen is al zo inefficiënt!
Het blijft een bal aan een draad met een stuk staal.

Gr en een knallende najaar sven.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-10-2018 09:24

Ik blijf altijd sceptisch tegenover mensen die hun geld verdienen met het verkopen van producten. Natuurlijk gaan ze niet zeggen dat het kut is :)

De meest consistente vissers die ik ken doen al jaren hetzelfde en laten zich niet door elke nice 'n neat, straight blobbed ronnie spinner gyro vijlsetje bullshit verleiden tot het proberen van weer iets nieuws haha.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

08-10-2018 19:31

Ja die ken ik ook :D
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-10-2018 00:15

Carpwhisperer...

Had daar een beoordeling geplaatst van de Kryptec Soft Coated Hooklink, deze was later weer verwijderd...

Stond in dat ik het op zich een mooi materiaal vond maar dat je na 1 aanbeet de rig kon weggooien omdat de coating er zo afging. (net een slang die aan het vervellen was)
Ze hebben hier ook nooit contact met mij over opgenomen, valt me vies tegen van CW/Ernesto
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

09-10-2018 00:47

Zo ie zo, lache gieren brullen hier, scherpste haken! Maar zo vele misstanden in de praktijk, word zelfs vissen met botte haken geadviseerd!

Groet.
Gebruikersavatar
Jeffrey Boven
Berichten: 189
Lid geworden op: 11-08-2010 20:48
Locatie: Winschoten

22-11-2018 22:59

Het is allemaal rommel van CW, de haken zijn dan wel scherp, maar het is 1 vis en stomp. Wat dacht je van kreeften of krabben bij je haak, is zo stomp en je hebt niks gemerkt. Je kan beter Ghamakatsu kopen, nooit problemen, en het komt allemaal uit dezelfde fabriek.
Marc Devos
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-02-2013 19:56

07-12-2018 19:50

Karpervissen is niet moeilijk, het zijn meestal de vissers zelf die het moeilijk maken :wink:
Oscar de Waard
Berichten: 59
Lid geworden op: 26-07-2005 18:34
Contacteer:

10-07-2019 10:44

Zijn goede haken blijven lang scherp en niet al te duur!