chod rig vraagje beetindicatie


Plaats reactie
wesley claes
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-02-2015 20:49
Locatie: schilde

02-08-2017 01:00

vis nu op een water waar er veel bladeren en modder zijn. hierdoor wil ik dus met de chod gaan visen.
je moet altijd dicht bij de kant liggen waardoor het atlijd teruglopers zijn en nooit de mooie fluiters.

de vraag is dus hoe de indicatie is met teruglopers. want je moet wel heel snel zijn anders hangt hem in de takken en ben je de vis kwijt .

mvg
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

03-08-2017 08:11

:) Mss, 1 meter van de kant/ takken af vissen! Blokken en strakke lijn, karper kan alleen naar links of naar rechts na de aanbeet :roll: . Bedoel semi strak anders staat je chod zo raar! Heb je meer als een meter rek/ slappe lijn, knallen ze alsnog de takken in. Noem het toeval, afgelopen zondag nog karper op deze manier gevangen, nog belangrijker bij de oude schoeiing paaltjes onder de takken weg kunnen houden.

Groet.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

03-08-2017 14:19

Ik doe het op de volgende manier in een soortgelijke situatie.

- Maak een Hinged stiff rig waarvan het eerste gedeelte soepel is en het laatste gedeelte een chod is dus.
- Gebruik uiteraard een popup.
- Zet hem in als een runnig systeem (helikopter-lood blijft liggen) altijd een oploper.
- Gebruik een klein pva-stickje om de haak in te pakken.
- Gelijk na het werpen het lood even uit de grond trekken en klaar.

Zo doe ik het iig. Misschien dat het voor jou ook werkt.

Succes man!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

02-04-2018 11:02

Met de chod zul je ook geen volle fluiters krijgen, maar toch wel enige beetindicatie. Ik zou zelf toch in deze situatie geen chod gebruiken, althans niet zoals die is bedoeld. Als het 1 meter uit de eigen kant is en niet de overkant, zou ik geen helicoptersysteem gebruiken maar iets van een running rig systeem met een pop-up oid.

Als het wel de overkant is, dan zou je wel kunnen kiezen voor de chod, maar dan wel even semi gefixeerd tussen 2 kralen oid. Dan heb je een betere indicatie bij een terugloper. Let wel, ik zeg semi fixeren en niet helemaal. Je vist bij obstakels en je loopt gewoon risico in dat geval.
Plaats reactie