leader/voorslag i.c.m. gevlochten lijn


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim van de Panne
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-03-2017 17:52
Locatie: Kamerik

18-03-2017 18:32

joooo,

ik wil op grote afstand (340/150 m) gaan vissen met gevlochten lijn, en ik vroeg me af wat voor leader/voorslag goed is i.c.m. gevlochten lijn. ik vis tegen obstakels aan dus schuurbestendigheid is wel belangrijk, ook demping aan het einde van de dril lijkt me fijn (voor de vis).

grtz.

Pim
CARPFISHING
our goal is to make things WET!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-03-2017 19:12

pak gewoon dik nylon (40/00 of meer) daar zit genoeg rek in. En gebruik in godsnaam een veilig loodsysteem waarbij de vis na eventuele lijnbreuk met ALLEEN de onderlijn rondzwemt.
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 18-03-2017 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pim van de Panne
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-03-2017 17:52
Locatie: Kamerik

18-03-2017 19:18

Martijn Nederpel schreef:pak gewoon dik nylon (40/00 of meer) en gebruik in godsnaam een veilig loodsysteem waarbij de vis na eventuele lijnbreuk met ALLEEN de onderlijn rondzwemt.


veilig loodsysteem altijd!!! :D
CARPFISHING
our goal is to make things WET!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-03-2017 19:21

ik bedoel dan niet een systeem dat het lood lost maar waarbij de vis ZONDER het stuk verspeelde voorslag hoeft rond te zwemmen
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

18-03-2017 19:24

Beste Pim, volgend stukje kan wat onaardig overkomen, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Ga alsjebelieft eerst wat ervaring opdoen met een afstand tot max 150meter. Met alle respect, maar als je hier geen ervaring mee hebt is het echt onverantwoord om op 300 meter te vissen. En als je aangeeft dat je op die afstand tegen obstakels wil gaan vissen, vraag ik me werkelijk af of je enig gevoel van verantwoording hebt. Zels met slip dicht en dyneema is en blijft het moeilijk om op dergelijke afstanden een vis te sturen. Mocht je dat dan ook nog eens snachts gaan doen en denken aan slapen ben je volgens mij echt egoistisch bezig. Wat je ook doet, gebruik iig een helichod montage, met bigeye wartels en zeer kleine voorslagkopen.

en nog even voor de zekerheid: geen sliders op je nijlonvoorslag!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Pim van de Panne
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-03-2017 17:52
Locatie: Kamerik

18-03-2017 19:44

Bert Timmerman schreef:Beste Pim, volgend stukje kan wat onaardig overkomen, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Ga alsjebelieft eerst wat ervaring opdoen met een afstand tot max 150meter. Met alle respect, maar als je hier geen ervaring mee hebt is het echt onverantwoord om op 300 meter te vissen. En als je aangeeft dat je op die afstand tegen obstakels wil gaan vissen, vraag ik me werkelijk af of je enig gevoel van verantwoording hebt. Zels met slip dicht en dyneema is en blijft het moeilijk om op dergelijke afstanden een vis te sturen. Mocht je dat dan ook nog eens snachts gaan doen en denken aan slapen ben je volgens mij echt egoistisch bezig. Wat je ook doet, gebruik iig een helichod montage, met bigeye wartels en zeer kleine voorslagkopen.

en nog even voor de zekerheid: geen sliders op je nijlonvoorslag!


ik heb zeker wel ervaring genoeg op het gebied van karpervissen, op deze afstand lig/zit ik naast mn hengels dus ik hang er binnen 5 sec in... de afstand ''tegen'' de obstakels is niet heel gigantisch dichtbij dus dat is niet het gevaar, vooral het veilige systeem is het punt en dat word idd een heli systeem (ookal is het fenomeen lijnbreuk bij mij onbekend...)
CARPFISHING
our goal is to make things WET!!!
Plaats reactie