Leadcore leader of leadfree leader bij de chod rig gebruiken


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-11-2016 17:07

Is snap niet waarom mensen tegenwoordig zo allergisch voor leadcore zijn. In mijn ogen is het echt vele malen beter dan die unleaded meuk.
Eus, ik zie mezelf die leadcore meuk - als we dan toch gaan schelden, haha - echt niet gebruiken bij een Hit & Run systeempje. Daarom ga ik er maar vanuit dat je het specifiek meuk benoemd bij gebruik van een chod, waar we het hier over hebben.

Overigens pin ik zaken liever op de bodem door bijvoorbeeld zo'n 15 grams nash flying backlead achter m'n montage te plaatsen en m'n waker iets zwaarder af te stellen. Dat moet ter plaatse natuurlijk wel werkbaar zijn..! Werkt bij een gewone presentatie al wanneer je lijn wilt gaan zweven, maar ook bij een chod. Bij meer werpafstand stop ik dat vliegend loodje aan de achterkant evt. door een erg klein PVA tape/stringer knoopje om te zorgen dat het niet te ver van de montage wegglijdt. Daar plaats ik soms nog een gewoon toplood achter. Ook alleen een gewoon toplood onder de eigen kant helpt in mijn ogen zo al om je chod laag te houden bij niet al te verre worpen (als de rig zich in m'n vijver toch al normaal gedraagt). Nogmaals; Waker evt. wat zwaarder afstellen. Dat trekt een pop-upje zeker niet omhoog...

Overigens gebruik ik een groot oog wartel en knijp ik als extraatje een shot (naargelang puur voor de montage nodig is) op het warteloog. Pop-ups vis ik tot nu toe nooit groter dan 15mm.., of wat er voor door moet gaan. Ziet er in mijn ogen al lomp genoeg uit.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

17-11-2016 21:04

Ik laat het van de wind/ afstand afhangen.
Ver of veel wind vis ik leadcore ik vis mijn lijnen dan graag strakker.
Relaxt weer en de boel gaat echt mooi slap leadless van nash.

Leadcore heeft wat mij betreft weinig voordelen tegenover die meuk;-)
Behalve als het strakker moet dan.
Met putty valt de pop up echt mooi te tunen imo.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..