Solar 101 vs widegape model. (rechte punt of gebogen punt)


Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-12-2016 12:49

Arno van Beek schreef:Die ESP Cryogen haken zijn hands down de beste haken, gebruik zelf de classic en stiffrigger.
Vlijmscherp en ze blijven scherp, nog geen enkele uitbuiger gehad, je rig is er eerder aan als je haak.


Ik was eigenlijk op zoek naar het topic over die ESP haken maar kon hem zo niet meer vinden, dus vandaar hier maar even. Ik heb een paar pakjes gekocht om ze te proberen, je bent toch al eens nieuwsgierig niet waar? Wat mij opviel zijn de totaal verschillende reacties, de één is lyrisch, de ander noemt het rotzooi, hoe roept zo'n product zulke verschillende meningen op? Wel na 2 pakjes geprobeerd te hebben ben ik er uit. Ze komen goed scherp uit het pakje, daar is niks mis mee, de ellende begint daarna pas. Die 100% scherpte zijn ze vrijwel direct kwijt, ingooien en een paar uur laten liggen hier op het kanaal is meestal al genoeg, een vis vangen werkt ook. Daarna blijven ze op een soort 95% scherpte wel heel lang hangen. Voor mij is dat niet goed genoeg en al helemaal niet in deze tijd van het jaar. Die haak moet gewoon perfect scherp zijn, niet semi-scherp. Rotzooi en marketing hype dus, meer kan ik er niet van maken. Als je die haken perfect scherp vind blijven zou ik je aanraden om eens verder te oefenen met het beoordelen van haken. Ik weet zeker dat die net niet scherpe haken je af en toe vis kosten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-12-2016 00:51

Misschien heb je een slechte batch gehad?

Ik gebruik ze nu al een poos en ze blijven heel lang heel scherp, misschien omdat ik ze niet op de grond/gravel vis (pop-up rig)

Na 15 vissen op 1 rig heb ik er pas een andere rig op gezet, niet omdat de haak bot was maar de rig verrot was.

Moet er wel bij zeggen dat ik meestal op wateren vis waar de vissen zachte bekken hebben, misschien is dit bij jou anders?

Ik gebruik sinds kort voor bodem aas de gripper mt5 en die zijn nog scherper als de classic en stiff rigger.
Zal deze haak eens goed aan de tand voelen in het voorjaar en mijn bevindingen laten weten.

Ik hou zelf ook niet van rotzooi, als iets niet goed is dan mik het gewoon weg.
Gezien jouw reactie zal ik de haken eens extra kritisch in de gaten gaan houden.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-12-2016 07:20

Ik weet zeker dat die net niet scherpe haken je af en toe vis kosten.
Zeker wanneer de initiële druk op de haakpunt lager ligt.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
sebastiaan keur
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-02-2017 19:29

06-02-2017 19:35

Vaak vis ik met rechte haak punt bevalt me prima en in diverse vis winkels in mijn omgeving bevolen ze mij haken met rechte punt aan dus..... :D :D