Mesh Rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-04-2016 13:10

Beste mede prutsers,

Omdat ik redelijk afwijkend ben/wil gaan vissen moet ik arma mesh om mijn haak aas gebruiken. Alleen wanneer ik mijn normale bodem rig gebruik van semi soepel materiaal en soepele hair, raken mijn haakaas en haak verstrengeld en is de rig onbruikbaar. Is de enige optie een stiffrig met idem hair te gebruiken of weten andere mesh gebruikers nog andere goede oplossingen?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-04-2016 14:50

Waarom raken die verstrengeld dan ?
Met pva ingooien, wat langere hair gebruiken en het probleem zal opgelost zijn toch ?
Indien de krabben het in de war maken word het een ander verhaal, maar met stiff rig is ook niks mis...
Eventueel over stappen op tijgernoten, pinda's laten ze ook vaker met rust als bollen. Eventueel chod rig vissen, of anders geen mesh gebruiken maar krimpkous.
Laatste optie een naar binnen gebogen haak punt....
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-04-2016 18:34

Geen last van kreeften en het moet persee mesh zijn omdat het om heel zacht aas gaat. Vistte laatste keren met inderdaad een klauwhaakje en ingooien ook met pva. Helaas zit bij het binnendraaien altijd de haakpunt in het mesh (ik gok witvis omdat het heel attractief aas betreft). Ik heb niet veel vertrouwen in een stijve onderlijn, ben bang dat het niet voldoende prikt door ontbreken van soepelheid. Vanavond eerst maar eens kijken of alleen de hair stijf maken al een hoop kan schelen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

24-04-2016 21:22

Ik zou een rig maken met een micro rig swivel op de haak en daar het aas aan bevestigen met bait flos kan de haak nooit in je aas prikken.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2016 14:15

Ik heb het spul een tijdje gebruikt met pellets, maar heb dezelfde ervaring dat met een beetje gerotzooi van witvis of kreeften heel vaak de haak al weer ergens in dat kousje hangt. Heb het zelf uit de tacklebox gegooid en ben overgestapt op krimpkousjes, dat ging stukken beter. Met deeg of zakjes klein grut zal dat wel geen oplossing zijn, met boilies of pellets helpt het wel.
Moest ik het toch gebruiken dacht ik ook aan iets als wat Jan omschrijft.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie