Tips vissen op keienrivier


Plaats reactie
Nick Vandermaesen
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-09-2015 13:05

11-10-2015 17:10

Ik zit momenteel in Spanje (Girona).
Ik vis er op de Fluvia. Nu bestaat de bodem volledig uit keien.
Hoe vis ik hier nu het beste?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

11-10-2015 19:18

Beste,
Zoek een platte kei(150 a300gr)bind er met nylon/elastiek een swivel aan(binden op kruis zoals een pakje)en zorg dat je swivel bovenop in het midden van deze kei komt te zitten(centerpoint) verbeterd de inhaking!
Dan tussen deze swivel een breeklijntje van zo'n 14 hondersten(maak vb. een lusje) naar het systeem waaraan je je lood bevestigd(vb. aan een loodclip).
Dit is sterk genoeg om de karper te laten prikken en bij het klappen met zijn kop/hengel oppakken gaat dit lijntje breken en komt de karper gemakkelijk naar boven...ook wanneer deze kei tussen de andere keien zou komen vast te zitten kan dit breeklijntje gemakkelijk breken en ben je alleen je kei kwijt(kost niks).
Mvg Peter
Ps:zoek er alvast een paar en bind hier op voorhand al een swivel aan...dan zit je niet zonder.
Hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is....en alvast een prettige tijd aan dat water toegewenst!
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-10-2015 08:25

@ Peter,
Zo vis(te) ik ook al jaren op de rivier (alleen dit jaar niet, geen tijd), Peter!

@Nick,
Je haken krijgen telkens een opdoffer en kunnen zeer snel bot worden op die stenen, dus telkens (voor elke worp) goed controleren/vijlen/vervangen!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-10-2015 09:54

Frenk de Gruiter schreef:@ Peter,
Zo vis(te) ik ook al jaren op de rivier (alleen dit jaar niet, geen tijd), Peter!
Beste Frenk,
Hoe komt het?

@Nick,
Je haken krijgen telkens een opdoffer en kunnen zeer snel bot worden op die stenen, dus telkens (voor elke worp) goed controleren/vijlen/vervangen!

Beste Nick,
Inderdaad en best neem je ook een klauwhaak...dan ziet de punt minder af bij het heen en weer bewegen over stenen....dit wil natuurlijk niet zeggen dat deze op deze manier ook niet bot worden hé.
Ook neem ik steeds een heel schuurvaste en dikke nylon lijn op de rivier.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-10-2015 10:07

@Peter
Hoe het komt: gezondheid vrouw, he. 3,5 Maand in ziekenhuis en revalidatie erna en dat heeft ook mij niet in de kouwe kleren gezeten. Je wordt (nog steeds) geleefd.
En dan is het prio's stellen :D
Nick Vandermaesen
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-09-2015 13:05

12-10-2015 10:34

Hartelijk dank voor de tips !
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-10-2015 12:11

Frenk de Gruiter schreef:@Peter
Hoe het komt: gezondheid vrouw, he. 3,5 Maand in ziekenhuis en revalidatie erna en dat heeft ook mij niet in de kouwe kleren gezeten. Je wordt (nog steeds) geleefd.
En dan is het prio's stellen :D

Beste Frenk,
Ik wens jou en je vrouw alvast heel veel beterschap toe...ik begrijp deze situatie maar al te goed...mijn vrouw had begin dit jaar een zware longontsteking,ze was op haar werk buiten bewustzijn geraakt en ze hebben haar toen een week in coma gehouden om zo beter te herstellen,ze heeft toen drie maand thuis geweest...ook mijn vader...zijn hartklep is stuk....ben enig kind en hij kan bijna niet meer stappen hierdoor....moet ik dikwijls met hem op controle...maar ...dit is mijn plicht...en het water loopt niet weg.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-10-2015 12:13

Nick Vandermaesen schreef:Hartelijk dank voor de tips !

Beste Nick,
Geen dank....daarvoor dient dit board voor toch!? :lol: :wink:
Mvg Peter
Ps:al wat gevangen daar?
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Nick Vandermaesen
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-09-2015 13:05

12-10-2015 19:39

Spijtig genoeg nog niet.
2 maand geleden zat hier thans heel wat karper.
Maar we geven het nog niet op ;)
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-10-2015 20:15

peter cooreman schreef:Beste,
Zoek een platte kei(150 a300gr)bind er met nylon/elastiek een swivel aan(binden op kruis zoals een pakje)en zorg dat je swivel bovenop in het midden van deze kei komt te zitten(centerpoint) verbeterd de inhaking!
Dan tussen deze swivel een breeklijntje van zo'n 14 hondersten(maak vb. een lusje) naar het systeem waaraan je je lood bevestigd(vb. aan een loodclip).


Voor meer uitleg, zie bv :
https://www.youtube.com/watch?v=pH327FMHIBI
Vanaf ~5 minuut 6 (niet dat de rest niet interessant hoor..)

PS: Een boot om uit te varen is wel noodzakelijk, want dergelijke gewichten ingooien.. gaat 'm niet worden ;-).
Plaats reactie