PB products Shot-on the Hook


Plaats reactie
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

11-09-2015 19:47

Ik ben wel een liefhebber van de zogenaamde shot-on the hook methode,het verzwaren van de
punt van de haak waardoor de haak nog sneller vlees pak en in de juiste positie draai.
Ik gebruik normaal de versie van Piet Vogel in combinatie met een knijploodje echter vond ik de
versie van PB ook wel interessant. Ik weet niet wat jullie ervaring is met de Shot-on the hook bead van PB products maar ik heb sinds het gebruik van deze bead al 3 lossers gehad,.ik krijg een beetje het idee dat de bead blijf kleven en niet ver genoeg over de haak punt schuif.
Wat is jullie ervaring met deze versie?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-09-2015 19:50

Less is more....

Dat is mijn ervaring.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

11-09-2015 20:42

Ik vond het geen meerwaarde hebben.
Een goede rig met een juiste line aligners of shrink tube heeft dit voor mij niet nodig.
En als de bead te dicht terug schuift richting de weer haak dan kan je idd.lossers krijgen
Kansloos gezeik!
eric lathouwers
Berichten: 65
Lid geworden op: 26-11-2014 16:45

11-09-2015 20:55

Haak kan geen vlees pakken omdat het loodje te lomp is
leg hem maar eens met de haakpunt naar beneden in je handpalm, dan rust het loodje in je handpalm en niet de haakpunt, pakt dus ook geen vlees

Grtz Eric
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

12-09-2015 11:30

Ben het met Eric eens, dat de bead blijft kleven daar geloof ik niet in. Ik heb er twee weken terug mee gevist en de eerste twee aanbeten waren lossers, daarna nog wel drie gevangen. Dit was met die grootste bead. Had al mijn bedenkingen maar wilde ze toch testen. Ik wist toen nog niet dat er meerdere versies waren.

Week daarna gevist met de kleinste bead. Drie aanbeten en geen lossers.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-09-2015 17:40

Ik heb het van het begin af aan geroepen: Shit on the hook rig.

Er zijn veel betere methoden om de haakpunt te verzwaren.

Typisch modeverschijnsel, net als een grote klomp putty een paar centimeter boven je haak.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

26-09-2015 15:23

Als je een loodje op je haak moet zetten omdat ze anders niet goed prikken dan heb je naar mijn idee een slechte rig.

Ik gebruik een Piet Vogel CSS2 haak mt6 met een ringetje (blow back rig) en 12mm krimpkous (line aligner) en ik heb geen enkele losser op deze rig gehad.

jelly wire en zorgen dat het gestripte deel 2,5 cm boven de line aligner zit, doordat de overgang van niet gestript naar gestript een hefboom is heb je automatisch de goede hoek bij een aas opname.

Omdat de vis bij aas opname de massa van de boilie wegneemt is de haakpunt van zelf het zwaarste deel waardoor deze aan de onderkant hangt. (zwaartekracht)

Als je rig dit niet doet dan is je rig niet goed, gewoon terug naar de tekentafel en een betere maken :)
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

26-09-2015 16:37

Beetje experimenteren kan toch geen kwaad?
Mijn rig is vrijwel gelijk aan die van jou en werkt zonder shot prima maar misschien pak je net een karper meer met. Met die kleine shot on the hook bead inmiddels 18 karpers verder sinds laatste post en allemaal in het net en niet op een water waar je ze aan de lopende band vangt.
Mijn conclusie is dat het in ieder geval geen kwaad kan.
Bennie Leemreize
Berichten: 54
Lid geworden op: 01-05-2013 14:59

06-10-2016 11:45

Ik ben zelf ook een grote lief hebber van Shot-on the hook en ik merk dat het bij sommige waters echt wel een meerwaarde heeft vooral op waters waar karper zeer voorzichtig aast en nog wel eens de neiging heeft het uit te spugen is je prikkans vele malen groter en dat heeft niks te maken dat je rig niet goed indraait Arno van beek het is gewoon iets extra's om de prikans te vergroten als ik het niet gebruik draait mijn haak ook goed in maar duurt het langer voordat die vlees pakt bij een shot hoeft die eigenlijk niet eens te draaien en prikt die al wat op sommige waters waar de hengeldruk erg groot is echt wel een meerwaarde heeft. maar even terugkomend op die dingen van pb ik vind ze waardeloos omdat ze te vast op de haak zitten ook bij dunnere haken niet mooi naar boven schuiven bij een inhaking de beste vind ik nog altijd die van strategy en die van piet vogel maar je kan het ook mooi zelf maken met naaigaren
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

12-10-2016 09:32

Er zijn bepaalde situaties dat ik een shot on the hook in wil zetten(wel zeldzaam, maar toch). Denk hierbij aan extreem voorzichtig azende vissen in een koude winterperiode. Zeg maar situaties dat je de vis niet "zwemmend" kan laten azen maar dat ze er op hun dooie gemak recht boven gaan hangen.

De keren dat ik een SOTH inzet gebruik ik wel de versie van PB die je zo op de haak schuift. Echter gebruik ik wel de aller kleinste versie en dan gecombineerd met een vrij grote haak(maat 4 of 6). Zodra je een grotere SOTH met een kleinere haak gaat gebruiken wordt het snel een lompe presentatie.
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie