Karper onderlijnen kopen


Plaats reactie
Ricky Verrmeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-09-2014 14:18
Locatie: Den Haag

24-09-2014 14:37

Beste karpervissers,

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met het karpervissen, daarom gebruik ik nu kant en klare onderlijnen. Vooral omdat mijn eerste zelf geknoopte onderlijn bij de tweede vis al brakL en ik nog niet zoveel vis dat het zin heeft om alle producten los te kopen.

Nu ben ik op het internet aan het zoeken welk aanbod er is en kom op de onderstaande sites;
http://www.raven.nl/karpervissen/onderl ... page/1064/
http://www.fizzdizz.com/nl/karpervissen ... nderlijnen
http://www.karperrigs.nl/bottom-bait-onderlijnen

De eerste 2 hebben niet heel veel keus maar zijn dan wel van Fox, PB, etc. Ook had ik over raven gelezen dat de bestellingen vaak erg lang duren voordat ze geleverd worden. De laatste had wel veel keus maar kon ik nog geen ervaringen vinden van deze winkel.

Dus zou graag willen weten waar jullie je onderlijnen kopen, welke onderlijnen jullie kopen en wat de ervaringen zijn van deze winkels en de onderlijnen?


Alvast bedankt,
Ricky
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-09-2014 15:06

Waarom probeer je het zelf niet? Je leert ervan hoe je moet knopen en waarom het zo werkt. Je kunt daarna ook experimenteren.

Fox heeft zo'm machtig mooi boekje die ook als pdf op je telefoon gelezen kan worden.

"oude"versie:
www.foxint.com/.../rig.../fox_rigguidedutch.pdf

nieuwere versie met nieuwe rigs toegevoegd (edges):
http://www.foxnewsletter.com/catalogues ... ide-NL.pdf

Bedenk altijd dat er meer mogelijkheden zijn, fox geeft hier een voorbeeld met alleen FOX materiaal uiteraard. Kijk ook eens verder bij de beginnershoek. Er valt hier veel te leren.

Succes!
Gert Eeuwig
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-03-2014 18:59
Locatie: Groessen

24-09-2014 16:51

inderdaad, probeer het zelf en begin gewoon lekker simpel met een "standaard rig" longshank met een normale hair voor één bottembait. Als je rig knapt lijkt het me ook handiger om dikker materiaal te kopen, of het kan ook zo zijn dat je knoop niet goed gemaakt was, tip: doe altijd een beetje spuug op de knoop voor het aantrekken.
.
Ricky Verrmeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-09-2014 14:18
Locatie: Den Haag

25-09-2014 10:29

Ik vis nu 1 avondje per week dus vindt het nog niet nodig om zelf te gaan knopen. Als ik 4 kant en klare onderlijnen koop kan ik daar misschien wel 6 weken mee doen, afhankelijk of ik blank of niet;)

Dus voorlopig vindt ik dit een stuk makkelijker, hoop dat er nog een paar mensen kunnen reageren die hun onderlijnen in een winkel kopen, of ervaring hebben met een van de winkels?

Mvg, Ricky
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

25-09-2014 11:32

http://link.marktplaats.nl/m848147919 , keus genoeg hier Ricky. En tijdens het het vissen, gewoon lekker knutselen met onderlijntjes, er is info genoeg over te vinden.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-09-2014 11:40

Ricky Verrmeer schreef:Ik vis nu 1 avondje per week dus vindt het nog niet nodig om zelf te gaan knopen. Als ik 4 kant en klare onderlijnen koop kan ik daar misschien wel 6 weken mee doen, afhankelijk of ik blank of niet;)

Dus voorlopig vindt ik dit een stuk makkelijker, hoop dat er nog een paar mensen kunnen reageren die hun onderlijnen in een winkel kopen, of ervaring hebben met een van de winkels?

Mvg, Ricky


Ongeacht je vangsten vis je dan na een paar week met botte haken, waarmee je jezelf meteen dat vangen een stuk moeilijker maakt. Denk dat je de levensduur van haken behoorlijk overschat.
Voor de rest vertrouw ik geen enkele kant en klare onderlijn en zou ik je dus ook niet kunnen adviseren welke te kopen of waar ze die hebben.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Stan de Jong
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 19:24
Locatie: Luttelgeest / NOP

25-09-2014 20:13

Voorheen kocht ik ook kant en klare onderlijnen mede omdat het
makkelijk was en om te experimenteren .
Nam dan meestal onderlijnen van Piet vogel of Korda en proline.
tegenwoordig maak ik ze zelf , is goedkoper op termijn en leuk om te doen.
Wat ik je wel mee geven wil neem geen fluorocarbon onderlijnen
vaak onderlijn breuk en dan altijd bij de knoop .

succes met je zoektocht.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

25-09-2014 20:23

Ook kant en klare onderlijnen kunnen breken !
Ga eens naast iemand zitten die zelf zijn onder lijntjes kan knopen en vraag of hij het voor kan doen.
Met een paar eenvoudige basisknopen kan je al heel wat goedwerkende rigjes maken.
Uiteindelijk geeft het ook veel meer voldoening.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

26-09-2014 10:50

Effe advocaat van de duivel, die kant en klare onderlijnen komen over het algemeen uit China, daar worden ze geknoopt 12u per dag door mensen die een dag later weer een doosje in elkaar klikken of een printje ergens in duwen, ze hebben dus geen binding met het produkt.
Je bent relatief nieuw dus staan er mooie dingen te gebeuren, ik ving mijn eerste dertig plusser meer dan 20 jaar geleden maar weet dat nog precies, velen die erna volgden minder, het is jammer dat je je eerste grote vangsten laat afhangen van Ming die misschien op maandagmorgen niet zo'n zin had in die onderlijntjes.
Het internet staat bol, Korda en Fox maar ook andere merken hebben 'how to' filmpjes te over, doe het zelf en er zit meer zorg en toewijding in, tijd ook maar dat hoort erbij.
Je hoeft niet een antwoord te vinden op de wereldvrede, het is een lijntje knopen, meer niet, gewoon doen!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

26-09-2014 11:04

In mijn begin periode had ik ook nooit zin om te prielen met die onderlijntjes haken en knopen. Echter na een aantal onderlijnen gemaakt te hebben ging het steeds makkelijker en sneller. Inmiddels kan ik me onderlijnen met me ogen dicht knopen.

Een groot voordeel van zelf knopen is natuurlijk de prijs, daarnaast kan je inspelen op verschillende situaties.

Gewoon oefenen en doen, je zelf geknoopte onderlijnen moet je wel even goed testen door aan beide einde even hard te trekken. De knopen dienen netjes en soepel aan te trekken zijn, gebruik een beetje spuug voordat je de knoop aantrekt en je zal zien dat de knoop soepeltjes aangetrokken kan worden.

succes..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

26-09-2014 11:12

Onderlijnen moet je gewoon zelf knopen,.de variatie en de mogelijkheden zijn vele malen beter dan de standaard lijnen bij de winkelier,.ik knoop mijn onderlijnen en leaders altijd in de koude wintermaanden,.daar waar het statische vissen in die periode gewoon minder is kan ik lekker in de weer met knopen.
Onno Tool
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-12-2007 09:58
Locatie: Hellevoetsluis

05-03-2015 16:46

Om even door te gaan, ik vind dat er maar weinig te koop is. Alleen zwaar spul. Waar zijn de rag-fijne onderlijntjes te vinden, van 10 lb en minder? Verkoopt blijkbaar niet, want het gooit snel in de tangle dus wordt het spul uit de handel genomen. Alles voor de Engelse visserij , maar weinig voor de Nederlandse prutbodem wateren. :(
Als iemand nog wel zo'n onderlijntje voor me weet, dan wil ik het graag weten :)
robertino smith

07-03-2015 14:39

Onno check, mss. is het wat voor je! Wel 12lbs dunste.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... nderlijnen

Voor Ts. zelf knopen.

Groet.
Benjamin de Groot
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-10-2014 15:28

09-03-2015 15:11

Onno,

Had een tijdje geleden deze rigs besteld. http://www.karperrigs.nl/bottom-bait-on ... ndaard-rig en dan de 15LB extra dun. Ik was hier in ieder geval tevreden over misschien is dit wat jij zoekt ?

gr Benjamin
Plaats reactie