Korda Krank Hook


Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

05-08-2014 11:48

Daaf Wolters schreef:Gewicht van de vis heeft helemaal niks te maken met uitbuigen. Ik heb vissen tot ruim 25kg gevangen op haken die bij verkeerd gebruik gaan uitbuigen.
Uitbuigen kan te maken hebben met een slechte inhaking (botte haak, ook al zoiets waar de heren van korda blijkbaar liefhebbers van zijn), maar feit is dat de ene haak (veel) sneller buigt dan de andere. De modellen zijn vaak hetzelfde bij verschillende merken, de fabrikant ook, maar de kwaliteit van de gebruikte materialen niet per sé.
Té zwakke haken kunnen ook bij een goede inhaking buigen, helaas vaak genoeg gezien. En kom me niet aan met onzin als dat dat in het net zou gebeuren, ik wil niet arrogant doen, maar ik weet echt wel hoe ik een vis uit het water til zonder hem te slopen. Heb het ook vaak genoeg gezien zonder dat het net überhaupt opgetild is.



"Kan door slechte inhaking" dus niet zeker?

Tis allemaal wat giswerk maar geen zekerheid dus...
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

05-08-2014 14:00

De enige rede die ik kan bedenken waarom ze die haken 'krank' hooks noemen is dat alleen 'krank'zinnigen deze haken gebruiken. :wink:
Frank Tabak
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-05-2014 20:13

05-08-2014 16:29

goh, ik dacht dat we wilde proberen te verklaren waarom een haak uitbuigt. Nee we kraken een merk af waar men zelf niet eens mee vist. Heren succes ermee hier heb ik geen zin in.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-08-2014 02:18

Als dat op mij slaat Frank, ik kraak niet een merk af waar ik nooit mee gevist heb, maar een die mij bij meerdere pogingen keer op keer teleurgesteld heeft. En gezien de andere reacties ben ik niet de enige. Als ik daar al niet mijn mening over zou mogen geven waar is dit forum dan voor?
Als jij mij om advies zou vragen zou ik zeggen dat er betere merken zijn, als je niet om advies vraagt en er volledig tevreden over bent, prima toch? Vooral mee door gaan, uiteindelijk gaat het om waar je zelf vertrouwen in hebt.
Mijn voorzetje over waarom haken uitbuigen heb ik al gegeven. Feit is dat je niet altijd weet waar het precies mis ging, feit is ook dat de ene haak eerder buigt dan de andere. Lijkt me logisch dat ik in elk geval zoek naar degene die mij niet in de steek laat.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-08-2014 04:31

Frank Tabak schreef:goh, ik dacht dat we wilde proberen te verklaren waarom een haak uitbuigt. Nee we kraken een merk af waar men zelf niet eens mee vist. Heren succes ermee hier heb ik geen zin in.


Kom op Frank na 10 berichten er al Tabak aan hebben is al snel, laat je niet uit het veld slaan en mep terug.

Groet, Peter

ps dit zal altijd een welles, nietes spelletje blijven. Vertel ze gewoon dat het uitbuigen van de haak aan de visser ligt, kan je lachen.
Frank Tabak
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-05-2014 20:13

07-08-2014 09:29

Peter zoiets:

Dat ik met haken die uitbuigen redelijk goed kan vangen en nog nooit een uitbuiger heb gehad zegt wel iets over mij. Ik heb dit jaar al 17 15kg plus gevangen en de rest houd ik niet bij. dit is niet op een BTW of verenigingsputje ( niets mis mee hoor voordat dit weer reactie oproept) maar op kanalen. Ik zal ik wel heel goed kunnen vissen :P :P :P :lol: :lol: :lol:
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

08-08-2014 09:08

Frank Tabak schreef:Peter zoiets:

Dat ik met haken die uitbuigen redelijk goed kan vangen en nog nooit een uitbuiger heb gehad zegt wel iets over mij. Ik heb dit jaar al 17 15kg plus gevangen en de rest houd ik niet bij. dit is niet op een BTW of verenigingsputje ( niets mis mee hoor voordat dit weer reactie oproept) maar op kanalen. Ik zal ik wel heel goed kunnen vissen :P :P :P :lol: :lol: :lol:


Ditto :p
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

10-08-2014 13:43

Vannacht wederom een paar vissen mogen haken en vangen waarvan 1 met de Korda krank hook,.het is gelijk wel de laatste keer dat ik de haak gebruik want deze keer was gewoon de haakpunt krom.
Ik geloof wel in het model maar ik vrees dat dit dan ook meteen de (zwakte) is van de haak en dat de haak te kwetsbaar is.
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

05-09-2014 10:23

Ik ben ze van plan eens te testen.

Ik heb maatje 8 gekocht (6 was er niet). Wil dit met een 15mm boilie gebruiken. Ik ben eigenlijk meer voorstander van maat 6. Moet ik een langere hair gebruiken? Hoe lang zouden jullie bij deze haak afstand boilie haakbocht nemen?
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

06-05-2016 15:27

Ik vis nu een ongeveer 2 weken met de krank X ipv de normale krank haak en vind deze toch wel beter dan zijn 'illustere' voorganger. Volgens mijn is de haak beter bestand tegen het uitbuigen door het gebruik van een dikkere draad. Wat er overigens niet voor zorgt dat het een dikke haak is. Ik heb in tegenstelling tot de normale versie geen uitbuigers gehad. (Bij de standaard versie trouwens maar 1x). Ik (maar dit is dus persoonlijk) vind het een hele verbetering en ben fan van dit model.
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.